Øyekatarr

FrøkenH

Juni12s motiverende
VIP
Så når vi sto opp til morgenen i dag at øyet til Angelica hadde rent masse og at det hadde kommet masse grønt puss på venstre høyet hennes (ho hoster i tillegg masse, spesiellt på natten). Ringte legevakta for og høre om jeg måtte gjøre noe med det og fikk beskjed om at det MÅTTE behandles. Så har nå fått antibiotika øyendråper.

Så lurer på om det er noen flere små som har hatt det, og om dere har dryppet med antibiotikadråper da, og hvor fort det isåfall gikk over?

Er bare jeg som er litt skeptisk til og gi medisiner til ho hvis ho ikke trenger det, men får vel stole på legen (selv om han så vidt tittet bare bittelitt på øyet hennes, og sa at hun sikkert har fått øyekatarr)

ORIGINAL: faerytale

Lillegutt hadde det fra fødselen av og legen var også streng på at det MÅTTE behandles. Det gikk heldigvis fort over, men husk at du må fullføre kuren uansett hvor bra det ser ut. Jeg stoler på at legen gir mitt barn medisin når det trengs og er det noe galt med lillegutt går jeg heller til han enn hs for å si det sånn...

Takk for svar, fikk bare litt følelsen av at han bare skrev det ut for og bli ferdig. Men hun som satt i skranken der sa at det var veldig viktig og behandle øyeinfeksjoner.

Ja, han sa jeg måtte gi dråper litt etter det var bra igjen også.

Men er vel ikke lurt og dra på babysvømming i morgen da? hvis du vet..

Kokt kald kamille te er et veldig godt alternativ. Det har jeg brukt masse og det virker. Hvis legen har gitt antibiotika ville jeg brukt det, men kjøp kamille te til neste gang[:)]

ORIGINAL: faerytale

Vi måtte holde på i sju eller ti dager vi... uansett liksom.

Ang. svømmingen så vet jeg dessverre ikke, men det er jo veldig smittsomt da!

Ringte legevakta igjen nå for sikkerhets skyld og hørte, og ingen svømming siden det er veldig smittsomt og det ikke var så bra med klorvann.

Vi fikk beskjed om å bruke morsmelk, og det ble borte etter et par dager

Vienna hadde masse rennende gult puss fra øyet da hun var ca 3 mnd. Jeg vaska og dryppa med MM og saltvannsdråper så ble det borte. Det var tette tårekanaler. Men øyet var ikke spesielt rødt eller irritert utenom.

Kom akkurat fra legevakta vi nå. Sambo ble ferdig med 5 ukers praksis i barnehage og snappa opp øyekatarr der på torsdag. natt til fredag fikk therese antonie det også. vi har skyllet øynene med mm og saltvann, men ingenting hjalp. så da ble det tur til legen og far og datter fikk dråpe- og salvekur. skulle bruke det i 3 dager etter man ble symptomfri[&:] huff, hater dette, jeg er livredd øyne, min største fobi... æsja[&o]

ORIGINAL: solisolden

Vienna hadde masse rennende gult puss fra øyet da hun var ca 3 mnd. Jeg vaska og dryppa med MM og saltvannsdråper så ble det borte. Det var tette tårekanaler. Men øyet var ikke spesielt rødt eller irritert utenom.

det hadde angelica etter fødsel også, da brukte jeg bare mm. Men nå er det rødt og litt hovent, også er pusset grønt.

ORIGINAL: FrøkenH

Så når vi sto opp til morgenen i dag at øyet til Angelica hadde rent masse og at det hadde kommet masse grønt puss på venstre høyet hennes (ho hoster i tillegg masse, spesiellt på natten). Ringte legevakta for og høre om jeg måtte gjøre noe med det og fikk beskjed om at det MÅTTE behandles. Så har nå fått antibiotika øyendråper.

Så lurer på om det er noen flere små som har hatt det, og om dere har dryppet med antibiotikadråper da, og hvor fort det isåfall gikk over?

Er bare jeg som er litt skeptisk til og gi medisiner til ho hvis ho ikke trenger det, men får vel stole på legen (selv om han så vidt tittet bare bittelitt på øyet hennes, og sa at hun sikkert har fått øyekatarr)

Det der er bare tull! Det finnes to forskjellige typer "øyekatarr" - bakterielt og virus. Kun det bakterielle er smittsomt og MÅ behandles. Er det virus, så går det over av seg selv, er ikke smittsomt, men kan "fjernes" med saltvannsdråper eller bare rent vann! Det fikk vi iallefall beskjed om fra kommunelegen på jobben!

Jeg ville ventet med dråpene (om ikke det plager henne VELDIG selvsagt), og så tatt en tur til fastlegen på mandag!

ORIGINAL: MariSafari

Det der er bare tull! Det finnes to forskjellige typer "øyekatarr" - bakterielt og virus. Kun det bakterielle er smittsomt og MÅ behandles. Er det virus, så går det over av seg selv, er ikke smittsomt, men kan "fjernes" med saltvannsdråper eller bare rent vann! Det fikk vi iallefall beskjed om fra kommunelegen på jobben!

Jeg ville ventet med dråpene (om ikke det plager henne VELDIG selvsagt), og så tatt en tur til fastlegen på mandag!

Hvordan kan de sjekke om det er bakteriellt eller virus da? Ga henne dråper før hun la seg, men hun vriglet og ålet seg sånn så vet ikke hvor mye som kom inn:P

Det ser igrunn ikke ut til og plage henne noe særlig i det hele tatt. Øyet bare renner en del.

huff, vet ikke svar desverre, har bare hatt "milde" former for øyekatarr her i hus, så mm har funket som mirakelkur, men ville sende vakre lille Angelica en god klem, og et stort vått tungekyss fra Anton[8D][8D]

ORIGINAL: Lussa88

huff, vet ikke svar desverre, har bare hatt "milde" former for øyekatarr her i hus, så mm har funket som mirakelkur, men ville sende vakre lille Angelica en god klem, og et stort vått tungekyss fra Anton[8D][8D]

hihi, og Angelica sender en god klem og et stort vått smittefritt tungekyss tilbake til vakreste lille Anton;)

Her gikk det 3!!!! mnd før eg fikk noe for det til Alexander, og han va fin dagen etter[8|] jævla leger[8D]

hihi, og Angelica sender en god klem og et stort vått smittefritt tungekyss tilbake til vakreste lille Anton;)

hihi, sku hatt kamera der altså ;)

Haha, helt klart! Søtnosene<3
Hadde faktisk med kamera, men glemte det helt bort..

ORIGINAL: Stinoa

Her gikk det 3!!!! mnd før eg fikk noe for det til Alexander, og han va fin dagen etter[8|] jævla leger[8D]

Oi, såpass ja. Det var veldig lenge!

Fikk en ny lege til å sjekke det då eg for endte gang reiste ned til legen, for her va det så gale at han ikkje fikk opp øyet til tider.. Og han nye legen skjønte ikkje at eg ikkje hadde fått noe tidligere til han.. jaja, leger e oppskrytt-,-[8D] irritere meg grønn at de ALLTID skal ha rett, og ingen andre

Haha, helt klart! Søtnosene<3
Hadde faktisk med kamera, men glemte det helt bort..

Haha, ja det hadde jo faktisk jeg å[:-] Men var vel litt for opptatt i å hindre sønnen min i p spise opp dattra di [8D][X(][8|]

Fikk en ny lege til å sjekke det då eg for endte gang reiste ned til legen, for her va det så gale at han ikkje fikk opp øyet til tider.. Og han nye legen skjønte ikkje at eg ikkje hadde fått noe tidligere til han.. jaja, leger e oppskrytt-,-[8D] irritere meg grønn at de ALLTID skal ha rett, og ingen andre

Huff, stakkars liten, var sikkert ikke noe godt og ha helt sammenklistra øye:/
Jaa, leger skal alltid ha rett, men ikke alltid at de har det:P

Back
Topp