Øyekatarr (samme som juli)

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Lillegull har fått så mye puss på ene øyet. Hvordan var dette? Morsmelk og saltvann ikke sant? Har vert sånn i 4 dager og jeg har "behandlet" i 3 dager.. Men hun blir ikke bedre, heller tvert imot.
Nå reiser jo vi på hytten på søndag til onsdag, så får ikke tak i lege før etter den tid. Hvis dette må behandles med andre ting..??
Kan jo legge til at hun surkler fælt i nesen også. Kjører på med saltvann, men får liksom ikke noe ut. Ser ikke noe heller, bare hører det.
Noen som har noen gode råd?


Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Jente 21.06.13 (Termin 05.juli)
 
Jeg ville brukt bare morsmelk i nesen og øynene, ofte:)


LIFE isn't about waiting for the storm to pass... It's learning to DANCE in the rain❤
 
Min har hatt puss i øynene siden fra sykehuset . Gjorde samme dom deg med mm og saltvann- det tok det ikke. Gikk til lege da han var tre uker og fikk fucitalmic øyesalve. Det ble bedre men ikke helt bra, gikk til legen igjen igår og fikk kloramfenikol dråper , skulle dryppe 8 x pr dag til symptomer vekk, deretter 4. Idag er det ennå puss. Min er også forskjølet og hoster mye/ hest. Jeg ville dratt til lege så fort det var mulig. Jeg angrer på at jeg ventet så lenge, trodde mm skulle ta det.
 
Først tek du vekk pusset med litt kokt avkjølt vatn, tørk frå ytre kant av auget og inn mot nesa. Prøv å presse forsiktig mot tårekanalen (med reine hendar, utafra og innover mot auget. Då kjem det kanskje ut puss, deretter drypp morsmelk i auget til det renn over. Eg har brukt å presse ut litt mjølk i et lite shotglas eller eggeglas o.l og bruke ei eingongssprøyte,synes det er lettare å få ordentlig i auget. Eg tok morsmjølk i auget ved kvar amming, men prøvde å presse ut litt morgo og kveld. Mi eldste hadde dette dei tre første mnd.
 
Nesa bruka eg også mm, men ellers så går det an å suge forsiktig ut snørr, med ein "snørrsuger". Fåes på apotek eller barnebutikk, men eg har bare hatt behov for det viss det renner "heile tida".
 
Back
Topp