Øyekatarr og gravid

annth

Glad i forumet
Vår sønn fikk øyekatarr i slutten av forrige uke og denne uken fikk både jeg og min mann. Min mann var hos legen og fikk resept på øyedråper og salve til seg selv og sønnen.
Min mann fikk beskjed om jeg måtte skylle med saltvann eller annet type vann. Jeg kunne ikke bruke øyedråper eller salve siden antibiotika og jeg er gravid.
Jeg er forsatt ikke bedre med min øyekatarr, det ene øyet klistret om morgenen og det er ikke noe godt.

Jeg vurderer å ta øyedråper og salven min fikk på resept selvom det er imot legens anbefaling.

Hva bør jeg gjøre? Eller noen andre tips og råd mot øyekatarr?
 
Jeg tenker at du bør snakke med legen og la han se på øyet ditt :)
 
Øyekatarr skal jo behandles. Selv om du også er gravid... Du burde snakke med legen din i morgen igjen. Skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan bruke salven eller øyedråper selv om du er på antibiotika, men jeg er ikke lege jeg, så vet ikke annet enn at det skal behandle. Bare mas på legen om behandling av det.
 
Sjekk evt øyedråpene på relis.no før du tar - ganske mye medisiner er ok som gravid men noen skal du absolutt styre unna.
Kan være legen ikke har sjekka ordentlig men tenkt at mest sannsynlig går det over av seg selv, så ta en tur tilbake og spør/mas, iom det ikke har blitt bedre etter litt tid. Det må jo være noe du kan bruke [emoji6]
 
Morsmelk på øye om du ammer enda er et kjerringråd som visstnok funker på noen [emoji3][emoji849]
 
Vår sønn fikk øyekatarr i slutten av forrige uke og denne uken fikk både jeg og min mann. Min mann var hos legen og fikk resept på øyedråper og salve til seg selv og sønnen.
Min mann fikk beskjed om jeg måtte skylle med saltvann eller annet type vann. Jeg kunne ikke bruke øyedråper eller salve siden antibiotika og jeg er gravid.
Jeg er forsatt ikke bedre med min øyekatarr, det ene øyet klistret om morgenen og det er ikke noe godt.

Jeg vurderer å ta øyedråper og salven min fikk på resept selvom det er imot legens anbefaling.

Hva bør jeg gjøre? Eller noen andre tips og råd mot øyekatarr?
Jeg hadde skikkelig øyekatarr under forrige graviditet. Det var ganske sent i graviditeten og jeg fikk resept på både salve og dråper med antibiotika. Skylte i tillegg mye med saltvann, men det var salva som funket. Gå til din egen fastlege, så regner jeg med du får din egen resept.
 
Back
Topp