Øyekatarr...noen erfaringer??

taita81

3 barns mor ♡
  Snuppa fikk dette på tir,fikk da noen dråper. Sku dryppe 4ganger den 1 dagen men ble bare 3 pga var så seint hos legen.Sku da dryppe 2ganger til dagen og 2 dager etter det ble borte. (søskenbarnet som nok smitta ho har fått to forskjellige dråper,en som gis 6 ganger om dagen og ett som smøres på når ho legger seg..er det mange forskjellige behandlinger?Føler meg litt snytt [8D])

Men ikke blitt noe bedre,enn at det ikke er like hovent..endel puss kan man si. Hvor lang tid tar dette,noen erfaringer??

Og fytti så slem jeg føler meg når jeg må gi ho de dråpene,ho gjør alt ho kan for å komme seg løs og gråter..må jo tvinge opp øya..uff [:o][:o] Funker ikke å lure ho på noe vis,ingen som har et FANTASTISK råd å gi der da..er gull verdt kan man si..[:)][:D][;)][:)][:)][:)][:)]

Og et sp til,man skal vel ta vekk det pusset som samler seg i øynene,prøver å bruke saltvann..men blir rød rundt øya stakkars for må noen omganger for å få dte vekk..føler meg så utrolig slem..vet alt dette mp gjøres men fytti asså.. HVOR LENGE VARER DENNE SKIITEN CA [:@][:@][:@][:@]

ORIGINAL: RegniEsil

iris har også fått augekatar.. [8|] ho byrja med dråpane på mandag, og er bedre, det er ikkje gugge der, ho er berre litt småraud rundt eine auga..

når eg skal ha dråpane i augene så legge eg ho på ryggen og prøver å holda hendene vekke medan eg drypper dråpe i augekroken på ho.. Så lokkar eg ho til å opna augene og unngår at ho snur på hovudet slik at når ho opnar augene så renner dråpane ned i auga..
ho blir også sur og griner pga at ho ikkje får snu på hovudet og gnikka seg med hendene i augene, men eg trur no at det kjem litt veska inn i augene hennas..

kor lenge det varar er vel avhengig av kor hardt ramma ein person er før ein byrjar med medisinen.. [:)] men 5-6 dagar ivertfall ..

Tusen takk for svar [:)] Ja,en vet nok ikke presist hvor lenge det varer nei men ser liksom ikke noe veldig bedring,tenker og det blir helg,om jeg skal ta en ny lege time..har ikke så mange dråper igjen heller..fikk 12 engangsampuller. Har ikke drypt de i øyekroken,kan prøve det..men ho kniper igjen for harde livet så hehe..vet ikke om lokking av noe slag vil hjelpe. 

Ho sover vå vanvittig dårlig nå,griner og finner ikke roen..tar seg til øynene men vet ikke om det er vondt eller bare pga trøtt liksom..jeg har jo og hatt verking i kroppen og feber i to dager nå.Men ho er ikke så varm som feber så hmm...blir små gal av slikt som dette.Hater å ikke vite hva som plager ho [&:] Tok ho opp på meg istad,ho ville opp til meg..sov litt men er noe som plager..ligger i senga våres nå..aldri hendt før at ho har sovi der eller blitt tatt opp.Kjenner ikke noe tenner heller..æsj og føy asså [:'(][:(]

Æ bruke kamille-te æ![:)]
Othelie ha sinnsykt my katarr ætter hu starta i bhg å brukt salve heile den første vinter'n. Vinter'n ætter ha æ fått tips om kamille-te å ætter d så ha hu knapt hatt antydning te katarr [:)]

ORIGINAL: Tone_80

Othelie ha sinnsykt my katarr ætter hu starta i bhg å brukt salve heile den første vinter'n. Vinter'n ætter ha æ fått tips om kamille-te å ætter d så ha hu knapt hatt antydning te katarr [:)]

Driter meg veldig ut her nå men du mener da å drikke teen ikke sant..hehe...man vet jo aldri ehem..[8|][8D] 

Min erfaring er at det blir bedre ganske raskt hvis man får rett behandling. Hadde det selv for noen år siden og fikk da bytte dråper og salve før det ble bedre. Og ja det er nok bra at du vasker bort pusset, der trives nok bakteriene godt ellers. Lykke til og god bedring til dere! [:)]

ORIGINAL: taita81

ORIGINAL: Tone_80

Driter meg veldig ut her nå men du mener da å drikke teen ikke sant..hehe...man vet jo aldri ehem..[8|][8D] 

Neinei [:D] Lage te åsså tar man litt på ein bomullsdott å smør øyet [;)]

Back
Topp