Øyekastarr og bhg...HASTER

vinterkyss

Elsker forumet
Hvor lenge må de ert før de kan i bhg?
Gutten fikk salve igår kvel, og nå... er det sånn at det må gå 1 døgnn, eller er det bare påbegynt behandling?

Har hørt at påbegynt behandling er det nye, men det kommer nok litt an på hva barnehagen praktiserer også, så jeg ville ringt og hørt.

Her er det dagen etter påbegynt behandling.

Vi fikk beskjed at hun kunne komme så fort hun hadde startet på behandling.. litt mer problematisk når legen ikke mener antibiotikabehandling er nødvendig, men hun fortsatt ikke får komme i bhg[&:]

ORIGINAL: vinterkyss

Hvor lenge må de ert før de kan i bhg?
Gutten fikk salve igår kvel, og nå... er det sånn at det må gå 1 døgnn, eller er det bare påbegynt behandling?

Hadde det akkurat likedan med Adrian for litt siden, og det gikk fint å gå i bhg etter 2 behandlinger :)

Ja, var bare at bhg ikke tok tlf [;)]

ORIGINAL: Frk august

Vi fikk beskjed at hun kunne komme så fort hun hadde startet på behandling.. litt mer problematisk når legen ikke mener antibiotikabehandling er nødvendig, men hun fortsatt ikke får komme i bhg[&:]

Fikk du virkelig ikke øyedråper/salver av legen?
Da hadde jeg ringt legevakta og forklart situasjonen gitt...

Hos oss er det påbegynt behandling som gjelder hvertfall . 

ORIGINAL: PS.I Love You

Jeg synes faktisk det er litt bra. Man trenger ikka alltid kjøre på med antibiotika. Vaske utenpå øynene med kamille-te og skylle med saltvann er ofte en bedre og raskere behandling. All respekt til leger som ser at ikke antibiotika bør være første alternativ[:)]

ORIGINAL: Bekke

Her er det dagen etter påbegynt behandling.

Samme her.. Gutten min begynte på behandling i går og kunne komme i bhg i dag. Har med seg dråpene i bhg, så de er behjelpelig med å dryppe øynene..

ORIGINAL: Inmari

Jeg synes faktisk det er litt bra. Man trenger ikka alltid kjøre på med antibiotika. Vaske utenpå øynene med kamille-te og skylle med saltvann er ofte en bedre og raskere behandling. All respekt til leger som ser at ikke antibiotika bør være første alternativ[:)]

og det har faktisk kommet nye rettningslinjer så det er ikke noe problem om man ikke får øyedropper... om barnehagen krever påbegynt behandling henger de etter på den gamle anbefalingen...

Barmehagen ville ikke ha dem før dem hadde gått 1 døgn på behandling 

ORIGINAL: veteran

ORIGINAL: Inmari

og det har faktisk kommet nye rettningslinjer så det er ikke noe problem om man ikke får øyedropper... om barnehagen krever påbegynt behandling henger de etter på den gamle anbefalingen...

Nei, han mente det ikke var nødvendig da hun kun har vært litt rød på øyet og hatt noe puss da hun har våknet. At det holder å skylle øyet med saltvann.. og at det i de fleste tilfeller dreier seg om virusinfeksjon som ikke lar seg behandle av antibiotika.

ORIGINAL: PS.I Love You

vi kan sende i bhg sålenge det ikke kommer guffe fra dem

Te oss kan dæm kom straks behandling e starta... det vil si at foreldran faktisk kan fær te læge å hent dråpa uten å hent ungan egentli... også kom te oss med dråpan.. men dæm hente jo som regel og fær te lægen, også kjæm dæm dagen ætterpå[:)]

Foreldre, barnehager og leger henger ikke helt med i svingene enda angående øyekatarr. Det nye fra folkehelseinstituttet er at antibiotikabehandling ikke er nødvendig, bhg kan ikke sende unger hjem eller nekte dem å komme og de kan heller ikke kreve at foreldre tar med ungen til lege og får behandling/antibiotika. Her i kommunen har de ikke fått med seg dette da de fremdeles praktiserer å sende ungen hjem og nekte den å komme i bhg før behandling er påbegynt. Øyekatarr er ikke farlig, faktisk vil en forkjølelse være verre for de fleste, men de sender da ikke uger hjem om de er litt forkjølet. Bare ta en tur innom folkehelseinstituttet og les de nye anbefalingene. Vasking med sterilt/kokt vann funker like bra som øyedråper så hvorfor bruke antibiotika i disse tider med overforbruk av dette?

her kan de gå så fort en har begynt med behandling
så fikk du begynt i går så kan en gå idag, i hvertfall i barnehagen der unga mine går

Back
Topp