Øyebetennelse

Des09&Des12

Forelsket i forumet
Hvor lenge må jeg vente før jeg sender henne i barnehagen?[8|]

Det kommer ann på om hun har øyebetennelse eller øyekatar. Har hun katar, må hun få salve eller dråper, og da kan hun sendes i barnehagen dagen etter påbegynt behandling. Uten om det, kan du sende henne i barnehagen. Var det jeg fikk beskjed om fra legen vår, og han er smittevernlege i kommunen

ORIGINAL: Lois Lane

Det kommer ann på om hun har øyebetennelse eller øyekatar. Har hun katar, må hun få salve eller dråper, og da kan hun sendes i barnehagen dagen etter påbegynt behandling. Uten om det, kan du sende henne i barnehagen. Var det jeg fikk beskjed om fra legen vår, og han er smittevernlege i kommunen

Hva er forskjellen på dette da?[:-]

Så sant de ikke vet med sikkerhet at det er bakteriell øyekatarr kan de ikke nekte hun å komme i bhg selv uten behandling. Da øyekatarr ofte skyldes virus, og ikke trenger behandling med antibiotika.
Vi fikk i råd av legen å skylle/vaske med saltvann/drop-it øyedråper, og at hun fint kunne gå i bhg dersom hun ikke ytret ubehag, det værket masse gult samt var tydelig rødt på det hvite i øyet.
Ellers kan de vel gå i bhg så fort behandlingen har startet.

Her kommer det bare gugge utav øyet..

Men, jeg er jo vant med dette så jeg har jo alt klart.. Starta med enn gang jeg så dette igår i barnehagen når jeg henta henne.. Idag har hun ikke hatt noe der.. Men, kanskje jeg skal ta å se det an i morgen tidlig?[8|]

ORIGINAL: Frøken navnløs

ORIGINAL: Lois Lane

Hva er forskjellen på dette da?[:-]

Ja det var det da... Hvis det er mye, og det ikke ser ut til å bedres når du vasker med kokt vann, så må du kontakte lege, og hvis det er mye. Men så er det jo å vite om det er mye da... Sist minsten vår hadde det, så vasker jeg med kokt vann OFTE. Da gikk det ikke så lang tid før at det ble mindre puss, og det gikk til slutt over. Jeg vasket selv om han ikke hadde noe puss på øynene.

De aller fleste barnehager har fått beskjed om at behandling ikke kan kreves.
De fleste øyebetennelser er virale og trenger ikke behandling.
Send henne i barnehagen med øyedråper(saltvann) og gi instruks om skylling/drypping ca annenhver time.

ORIGINAL: Frk august

Så sant de ikke vet med sikkerhet at det er bakteriell øyekatarr kan de ikke nekte hun å komme i bhg selv uten behandling. Da øyekatarr ofte skyldes virus, og ikke trenger behandling med antibiotika.
Vi fikk i råd av legen å skylle/vaske med saltvann/drop-it øyedråper, og at hun fint kunne gå i bhg dersom hun ikke ytret ubehag, det værket masse gult samt var tydelig rødt på det hvite i øyet.
Ellers kan de vel gå i bhg så fort behandlingen har startet.

dette fikk jeg også beskjed om her om dagen, var ikke klar over dette...

Back
Topp