Des09&Des12
Forelsket i forumet
Hvor lenge må jeg vente før jeg sender henne i barnehagen?[8|]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lois Lane
Det kommer ann på om hun har øyebetennelse eller øyekatar. Har hun katar, må hun få salve eller dråper, og da kan hun sendes i barnehagen dagen etter påbegynt behandling. Uten om det, kan du sende henne i barnehagen. Var det jeg fikk beskjed om fra legen vår, og han er smittevernlege i kommunen
ORIGINAL: Frøken navnløs
ORIGINAL: Lois Lane
Det kommer ann på om hun har øyebetennelse eller øyekatar. Har hun katar, må hun få salve eller dråper, og da kan hun sendes i barnehagen dagen etter påbegynt behandling. Uten om det, kan du sende henne i barnehagen. Var det jeg fikk beskjed om fra legen vår, og han er smittevernlege i kommunen
Hva er forskjellen på dette da?[:-]
ORIGINAL: Frk august
Så sant de ikke vet med sikkerhet at det er bakteriell øyekatarr kan de ikke nekte hun å komme i bhg selv uten behandling. Da øyekatarr ofte skyldes virus, og ikke trenger behandling med antibiotika.
Vi fikk i råd av legen å skylle/vaske med saltvann/drop-it øyedråper, og at hun fint kunne gå i bhg dersom hun ikke ytret ubehag, det værket masse gult samt var tydelig rødt på det hvite i øyet.
Ellers kan de vel gå i bhg så fort behandlingen har startet.