Øyebetennelse hos baby?

lillevenn2020

Elsker forumet
Marius er 2 uker i dag, men siden i natt har det stadig kommet masse gult puss ut av det venstre øyet hannes. Har prøvd å kikke på hviten på øyet hans, og han er heldigvis ikke rød og irritert på selve øyet.
Det kommer så mye gult puss ut hele tiden at øyet hans klistrer seg sammen :(
Noen råd? Skal jeg ta han til lege ?

Prøv og dryppe morsmelk i øyet hans om du ikke har gjort det:-)
Det hjalp på førstemann her. Hendte det ikke hjalp og da fikk vi Kloramfenikol dråper og salve av legen. Det hjelper:-)

det er ganske vanlig at de små får litt øyekatarrer. prøv med morsmelk evt saltvannsdråper..

Storebror var plaget med det når han var nyfødt og da hjalp det å dryppe morsmelk på øyet hans.

Jeg får prøve å dryppe morsmelk i øyet hans. Håper det funker <3

Har bittelitt gult her og.. greit å være obs på :)

Morsmelk eller saltvannsdråper :-)

Hadde det med første og, nesten de 2 første mnd.
Husk å vaske fra ytterkant inn mot øyekroken....

Edit: eller var det andre veien for ikke å smitte andre øyet...? Så fort man glemmer.....

Hadde det med første og, nesten de 2 første mnd.
Husk å vaske fra ytterkant inn mot øyekroken....

Edit: eller var det andre veien for ikke å smitte andre øyet...? Så fort man glemmer.....
Du fikk det rett første gang ;)

Lillemann her hadde det lenge. Faktisk helt til han gråt ekte tårer. Da forsvant det.

Morsmelk og kok opp vann og vask med,var det jeg fikk beskjed av lege med eldste snuppa da hun slet med det.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Åh husker vesla her var slik. Hun fikk en infeksjon på tur ut. Var gult allerede få timer etter fødsel. Vi fikk beskjed om å bruke litt saltvann og tupfre. Fikk med oss masse hjem fra sykehuset ;p når du bruker tupfre så husk å dra inn mot nesen og ikke motsatt vei, for da kan du bare risikere å dra pusset inn i øyet.

Vi har også fått salve og krem til øynene hennes siden hun ofte får infeksjon på øyet. Kan være nok med et lite vindpust. Men syns det funker like greit med saltvann og tupfre :)

God bedring til lille :)

Back
Topp