Øye/øre

Aner ikke :-) hehe

Aner heller ikke :p

Aner ikke. :p sier alltid hba det heter når de peker. Men de peker ikke på noe når vi spør. :p

Aner ikke. :p sier alltid hba det heter når de peker. Men de peker ikke på noe når vi spør. :p
Åja jeg kan spørre "hvor er øyet, øret, nesa, munnen, tunga" osv og da peker hun på meg/seg selv/dukka. Men øre/øye hører hun ikke forskjell på.

Vet ikke, vi har aldri brukt de ordene. Eneste kroppdelen vi har snakket om er vel navlen. For den er hun veldig opptatt av.

Åja jeg kan spørre "hvor er øyet, øret, nesa, munnen, tunga" osv og da peker hun på meg/seg selv/dukka. Men øre/øye hører hun ikke forskjell på.

Slik er det her også.. Spør jeg om øye eller øre peker han øret..

Aner ikke. Men jeg tror hun har en eller annen talefeil iallfall, fordi hver gang jeg prøver å få henne til å si mamma så sier hun pappa :D

• Liker
Reactions: EJ
Ja, hun peker riktig hver gang

Peker riktig her og , men så sier vi "øre" og "auge" da, så de er i grunn ikke like :p

Det høres så likt ut på vår dialekt at her har han litt vanskelig med å skille mellom de to. Men om jeg sier det veldig sakte og tydelig går det som regel bedre ;)

Aner ikke. Men jeg tror hun har en eller annen talefeil iallfall, fordi hver gang jeg prøver å få henne til å si mamma så sier hun pappa :D

Haha, sånn er det her også, 50% av tiden :P

Har ikke snakket noe om det eller øvd så det aner jeg ikke noe om. Det hender han peker riktig om jeg spør hvor pappa er, det er vel det. Og kattene selvfølgelig. Hans helter...

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp