Hva mener dere? Jeg er sikker på at svært mange her har besteforeldre som nærmer seg 80- kanskje 90, som enda har førerkort. Og det er ikke til å stikke under en stol at reaksjonsevnen er svært svært svekket i likhet med syn og kroppslige funksjoner.
Og min erfaring er at legene som skriver denne "godkjenningen" for de eldre er relativt slappe og fører liten og retningslinjene er for dårlig.
JEG synes det er skremmende at så mange eldre kjører bil, og mange av dem kjører jo helt vilt. De ligger på over 2 filer, følger ikke fartsgrense (den ene eller andre veien) og vingler. Og dette med reaksjonsevne ikke minst, de oppfatter ikke fare på samme måte som oss yngre.
Det er livsfarlige sjåfører, og mange av dem vil absolutt ikke innse det selv.
Jeg har selv egen erfaring med dette fra flere familiemedlemmer.
Hva mener dere?
Og min erfaring er at legene som skriver denne "godkjenningen" for de eldre er relativt slappe og fører liten og retningslinjene er for dårlig.
JEG synes det er skremmende at så mange eldre kjører bil, og mange av dem kjører jo helt vilt. De ligger på over 2 filer, følger ikke fartsgrense (den ene eller andre veien) og vingler. Og dette med reaksjonsevne ikke minst, de oppfatter ikke fare på samme måte som oss yngre.
Det er livsfarlige sjåfører, og mange av dem vil absolutt ikke innse det selv.
Jeg har selv egen erfaring med dette fra flere familiemedlemmer.
Hva mener dere?