Øvelser for legger, lår og rumpe

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Hei flinke damer!

Trenger tips om øvelser man kan ta for å få muskler i legger, lår og rumpe!

Både gjøre hjemme og på treningssenter!
 
Har du treningsball? Sånn stor oppblåsbar?
Legg deg på gulvet (matte) legg ballen under leggene. Hold bekken/mage/rygg stabilt og trekk ballen mot deg slik at knærene peker oppover og helene/fotblad er på ballen.
3c1c284347fe174ecd9a4bdfc79f149e

Prøvde å tegne bilde ;)

Ligg i samme utgangsposisjon, enten hold der i 45 sek x3 forsøk og løfte ett ben av gangen opp. Dette er ikke så lett med en gang. Så forsøk å holde stabilt først. :)

Ellers elsker jeg slyngetrening. Ikke dyrt på xxl. :)
 
Har du treningsball? Sånn stor oppblåsbar?
Legg deg på gulvet (matte) legg ballen under leggene. Hold bekken/mage/rygg stabilt og trekk ballen mot deg slik at knærene peker oppover og helene/fotblad er på ballen.
3c1c284347fe174ecd9a4bdfc79f149e

Prøvde å tegne bilde ;)

D har jeg! Supert! Takk for tips! :D
 
Har du treningsball? Sånn stor oppblåsbar?
Legg deg på gulvet (matte) legg ballen under leggene. Hold bekken/mage/rygg stabilt og trekk ballen mot deg slik at knærene peker oppover og helene/fotblad er på ballen.
3c1c284347fe174ecd9a4bdfc79f149e

Prøvde å tegne bilde ;)
Denne øvelsen er bare fæl :D så da må den jo fungere!
 
Hei flinke damer!

Trenger tips om øvelser man kan ta for å få muskler i legger, lår og rumpe!

Både gjøre hjemme og på treningssenter!

Ps. Hvor gravid mage har du? Er du ellers ikke gravid nå kan du og ligge på magen på ballen og løfte opp motsatt Arm og ben slik...
b66cd5aea944853caedab5108cb261c4

Trener rygg/Rumpe og lår :)
 
Knebøyknebøyknebøy :D Og hipthrust, utfall, markløft, glutebridge og tåhev ;) Masse gode øvelser som går på rumpe lår og legger :)
 
Knebøyknebøyknebøy :D Og hipthrust, utfall, markløft, glutebridge og tåhev ;) Masse gode øvelser som går på rumpe lår og legger :)

What she said! Knebøy og utfall kan eg gjøre hvor som helst. Kan begynne med kroppsvekt, og øke etterhvert som en blir sterkere :)
 
Hva er glutebridge og hipthrust?

Tok meg friheten og stjal noen bilder fra google :) Begge øvelsene kan gjøres med og uten vekter, og hun på bildet viser igrunnen bra hvordan glutebridge utføres, bare å passe på å skvise sammen rumpa når man er oppe :)

image.jpg
Stor forskjell på bildene ja :p Men øvelsene er ganske så like, bare at hipthrust gjøres fra benk/stol, der skal man ligge med skulderbladene på benken og føre rumpa neesten helt ned i gulvet, før du drar rumpa oppigjen så du står i en rett vinkel, og også skviser sammen rumpa :) Dårlig forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener ;) er iallefall dritbra øvelser som kan gjøres både hjemme og på studio :D

image.jpg
 
Knebøy, utfall, hip thrust, markløft +++
Man kan gjøre alle øvelsene i forskjellige varianter, det viktigste er å ta den helt ut. Du blir ikke sterkere eller strammere av å løfte samme vekt hele tiden, du må presse deg. Legge på vekt, ta et ekstra løft, våg å bli sliten. :)

Fitnessbloggen har mange gode artikler, søk, les og finn det som passer for deg.
 
Tok meg friheten og stjal noen bilder fra google :) Begge øvelsene kan gjøres med og uten vekter, og hun på bildet viser igrunnen bra hvordan glutebridge utføres, bare å passe på å skvise sammen rumpa når man er oppe :)

Vis vedlegget 116260
Stor forskjell på bildene ja :p Men øvelsene er ganske så like, bare at hipthrust gjøres fra benk/stol, der skal man ligge med skulderbladene på benken og føre rumpa neesten helt ned i gulvet, før du drar rumpa oppigjen så du står i en rett vinkel, og også skviser sammen rumpa :) Dårlig forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener ;) er iallefall dritbra øvelser som kan gjøres både hjemme og på studio :D

Vis vedlegget 116261

Tusen takk! Toppers!
 
Mangen goa tips her. Kanske eg og ska bruka noen av dissa å
Få stramma uppe lite. Kænner meg som eg gelesekk:(
 
Topp tråd! Er blitt veldig slank, men slapp i fisken. Dette skal vi innarbeide i rutinene.
Takk damer!
 
Back
Topp