Østfoldinger - foren eder!

En venninne av meg har det. Fødte i mai. Var veldig fornøyd selv om det var travelt der. :happy:
 
Sniker fra desember. Jeg har fått fødeplass på Ullevål, men flytter til Østfold i slutten av måneden. Veldig usikker på om jeg bare skal beholde fødeplassen min eller ikke :wideyed:
 
Kan dele litt fra vår opplevelse på Kalnes :)

De var veldig flinke med oppfølging hele veien, og vi har inntrykk av at de har stålkontroll og god kunnskap på det de gjør. Jeg hadde risikosvangerskap grunnet autoimmun sykdom, og følte at de tok dette seriøst.

Jeg var uheldig og ble livstruende syk i uke 34, og måtte legges inn akutt med truende eklampsi (kramper) og påbegynnende HELLP syndrom. De tok dette på høyeste alvor, og alt gikk slag i slag. De visste nøyaktig hva de skulle gjøre, og sykehuset er lagt opp på en bra måte i forhold til behandling og operasjon etc.

Enda hvor alvorlig det var, så fikk man følelsen av at de hadde full kontroll hele veien. Samboer fikk eget rom på barsel de døgnene jeg på intensivavdelingen, og vi følte oss generelt godt ivaretatt. De var flinke på informasjon, og var åpen for både samtaler og spørsmål. De tok seg tid til å komme med datteren min en gang om dagen så vi kunne møtes.

Rommene er supre, eget bad, egen skapseng til far. De har og utvidet avdelingen og fått noen rom fra en annen avdeling, så kapasiteten er også bedre :) Og verdens søteste jordmødre.

NFI ligger i enden av avdelingen, noe som er flott for de som eventuelt har behov for å ha barna sine der. Dette gjør vel og at føden og NFI har en god kommunikasjon seg imellom. NFI har også egne familierom, sånn som på føden, slik at foreldrene til enhver tid kan være med barna.

Lite å utsette :) Vi føler at vi ikke kunne vært på et bedre sted.
 
Venninna mi fødte alle sine 3 der, den siste i januar. Og hu var fornøyd alle gangene [emoji5]️
 
Jeg skal til føde pol om 9 dager og er spent på det. Tror Kalnes er et godt sykehus før fødende så detta blir nok bra :)
 
Jeg har dårlig erfaring med Kalnes denne gangen her. Jeg fikk superbra oppfølging med nr 2 (da var det i Fredrikstad), men denne gangen har jeg følt meg avvist og ikke blitt tatt særlig hensyn til. Er skeptisk, men håper jeg får minst mulig med sykehuset å gjøre ette fødselen.
 
Back
Topp