Øsofagusatresi

Jenten min har duodenal atresi, du har trolig vært gjennom
en tøff tid du også. Håper barnet ditt har det bra :) Send gjerne
pm om du vil dele noe.. Klem
 
Mannen min har øsofagusatresi. Har derfor fått ganske godt innblikk fra han og svigermor om div. rundt det. bare spør hus det er noe du lurer på:)
 
Kan eg spør ka sydom/tilstand det er?
 
Hei! Jeg har en jente på 6 måneder som ble født med øsofagusatresi. Hvor gammelt er ditt barn? Jeg deler gjerne erfaringer!! 
 
Min pjokk var født med øsofagial fistel, uten atresi.
hvor ble deres barn operert? har de hatt komplikasjoner eller andre problemer i etterkant?
 
har ei inne på april2010 som har en gutt med det :)
 
Hva går den diagnosen ut på? Må si jeg har hatt nok med å prøve å sette meg inn i min datters diagnose. Hun ble operert på Rikshospitalet i Oslo, men alt har gått veldig bra og har ikke hatt noen problemer ifm. operasjonen. Nå blir det spennende når vi snart skal begynne med fast føde og se om det byr på problemer eller ikke! 
 
Det er vist en bedre diagnose enn atresi i forhold til mulige komplikasjoner etterpå, så i stedenfor atresien så hadde han helt spiserør men en åpning fra spiserøret til pusterøret.. så når han fikk mat da så gikk det til lungene og ikke ned i magen...
min knært ble også operert på riksen, men fikk komplikasjoner etter operasjonen. først kom han ikke av respiratoren, så fikk han lungebetennelse og så blodforgiftning som de hadde vanskelig med å finne ut av.. en crp som bare steg og steg..
nå er han 8 1/2mnd, smaker på brød men har litt vansker med klumper, grøt går ned på høykant. tyntflytende er vanskelig å drikke så da tilsetter vi fortykningsmiddel...
nå er han en gutt med full fart som krabber over gulvet her =)

 

Sorry litt sent svar men er hjemme fra ferie nå :)

Min datter har hatt en blokking av skjøten i etterkant av operasjonen. Hun fullammes og vi har begynt med introduksjon av fast føde nå. Hun hadde fistel inn til lungen. Hun ble operert når hun var 1 dag gammel på Rikshospitalet.

Hun har gått fint opp i vekt hele tiden og har ingen komplikasjoner enda. 

Det finnes en gruppe på facebook som heter øsofagusatresi som jeg anbefaler deg å bli medlem av, der deles erfaringer osv :)

 
Back
Topp