Ørevondt

Lillemirakel

Glad i forumet
Da har nok lilletrollet vårt fått vondt i øret. Tenkte først det var magen, men han har ingen typiske tegn til det. Han har akkurat vært forkjølet så trodde ikke det kunne komme nå. Etter han la seg i kveld våknet han etter 1 1/2 time, gråt og gråt.. Og slik har det vært siden. Han "tok" seg på øret som han har ubehag og må bæres for å holde roen. Han viser tegn til å være kjempetrøtt, men når han lukker øynene og vrir hodet til siden for å sovne, våkner han igjen etter noen sekunder stakkar.. Vrir seg veldig før han igjen begynner å gråte :( jeg har gitt han 1 paracet-stikkpille (0-4mnd) for å se om det hjelper. La han i vogna i skinnposen og vugger, han sover da, men så fort jeg stopper er det skrik. Er det noen som har tips? Jeg ringer legevakta snart om det ikke gir seg selvfølgelig.
 
Så kjipt, håper noen andre kan komme med tips for jeg vet ikke desverre :( men legevakta høres jo lurt ut om han er så plaga at han ikke får sove ! Lykke til god bedring til den lille :) :rolleyes:

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg vet desverre ikke jeg heller, men håper han finner roen snart.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Min kusine sin datter fikk ørebetennelse. Hun var jo året da, men hun måtte få penicillin.
 
Stakkar. Ikke godt med øret vondt. Selv om eg ammer, så har lille gutt øre og hals betenelse nå, får antibiotika, så lite kjekt når de er syk. Eg trodde først det var kun øret som gjorde vondt siden han " tok seg" for ørene, og ikke hadde feber. Men da han ikke ville ta pupp mer, så tok eg han til legen og da var det både ørene og hals som var veldig betente. Men han hadde aldri feber. Crp var høy og. Håper lille blir fort bra igjen, men ikke nøl med å gå til legen, selv om han ikke har feber :-D Fikk beskjed av legen at det er lavterskel så lenge de er under 6 mnd... ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
og paracet er mitt beste tips, som du har gitt:) Eg har gitt 125 mg etter lege anbefaling siden 60 mg ikke hjalp. Masse kos og kjærlighet også, men det er no en selvfølge :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp