Ørevondt uten feber?

_mari_

Elsker forumet
Jeg lurer på om disse små kan ha ørevondt/ørebetennelse uten å ha feber?
Karoline våknet halv fire og hadde da sovet veldig urolig siden vi la henne, hun hylgråt til klokken var fem, da ga vi henne en paracet og når klokken ble ca halv seks sov hun....

Vi merket bare hvordan hun ble mer og mer smertelindret...
Dette er 2-3 natten dette skjer, og jeg begynner å lure på om det kan være ørene, for hun klør veldig i dem..

I boka sykdomer fra goboken står følgende:
smerter og kløe i øret kan skyldes betennelse i huden i øregangen.
Øregangsbetennelse kan skyldes en bakterieinfeksjon eller en hudlidelse(son eksem)i øregangen. Symptomer: kløe, smerter og utslett i øregangen og sekteret fra øret.

smertene kan lindres med paracetamol eller en innpakket varmeflaske mot øret.

søk lege ved mistanke om øregangsbetennelse, slik at legen kan finne årsak og gi riktig behandling...

Er det som sto i allefall, håper du finner ut det, masse god bedring til snuppa di[:)]

Ja snuppa har eksem i ørene... så da har den nok blomstret igjen...

ORIGINAL: _mari_

Ja snuppa har eksem i ørene... så da har den nok blomstret igjen...

huff, stakkars.. Da må hun nok til lege og få behandling.....

Om du legger håndflaten inntil ørene (et øre om gangen), om hun begynner å gråte da, så er det ørebetennelse.

I følge legen på hs forrige uke var det et veldig vanlig problem med ørevondt uten andre symptomer. Og vi fikk beskjed om å dryppe matolje i ørene i et par uker, og så gå til legen etterpå for øreskylling. Matoljen drar visst ut all sjit inni der..
Har hatt barn i mange år nå men denne var ny for meg og virker som om leon ble bedre etter første dryppet [:)]
Jeg ga og paraseth før vi begynte med matoljen..

Back
Topp