Ørevoks

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har deres barn mye ørevoks? Mi har masse uavhengig av mye bading eller ikke. Mye mørkt gult....

Har en del i perioder ja.. Her merker jeg at det er mer ved hyppig bading

Mine har også en del voks. Gult. Men lar det være til det kommet helt ut i ytterste øre gang. Er da forsiktig når jeg tar ut med qtips så jeg ikke dytter voks innover.

Tror han har normal mengde.. Gjør ikke noe med det, venter til det kommer ut av seg selv før jeg tar det bort. Man kan dryppe feks jordnøttolje for at det skal løse seg opp og komme lettere ut.

Det kommer ut av seg selv. Tar qtips ute i øret hver dag. Bader som regel mye men ikke såpe som skulle irritere. Lege til en i barselgruppen sa at legen hadde sagt han hadde så rene øregangen fordi han fikk skylt ørene helt under vann ofte. Men lurer på om det kanskje har motsatt virkning her...

Jeg renser bare ytter-øret med qtips, ørevoksen inni øret har jo en funksjon, så jeg ser det ikke som noe mål å ha null ørevoks i øregangen.

Jeg renser bare ytter-øret med qtips, ørevoksen inni øret har jo en funksjon, så jeg ser det ikke som noe mål å ha null ørevoks i øregangen.
Nei det skal jo være ørevoks - men det produseres gjerne mye av en grunn... Men mulig det er normalt med noe hver dag?

Gjør ikke noe med det jeg, hvis jeg ser det i øret tar jeg det. Men ser noe kanskje 1gang i uka ca? Å da bare som regel i 1 øre. Bør jeg skylde ørene med vann ved bading? Ikke tenkt over det jeg, han sitter i badekaret når jeg vasker han og spyler med dusjhode.

Gjør ikke noe med det jeg, hvis jeg ser det i øret tar jeg det. Men ser noe kanskje 1gang i uka ca? Å da bare som regel i 1 øre. Bør jeg skylde ørene med vann ved bading? Ikke tenkt over det jeg, han sitter i badekaret når jeg vasker han og spyler med dusjhode.
Nei det skal jo komme ut av seg selv og man skal bare vaske ytterst i øret. Men om jeg tar q-tipsen ytterst i øregangen (helt ytterst) er det noe hver dag. Lurte på om det er mye eller normalt

Eldste her har enorme mengder ørevoks! :o
Det har han hatt siden han var baby.. De to yngste har normal mengde.

Nei det skal jo komme ut av seg selv og man skal bare vaske ytterst i øret. Men om jeg tar q-tipsen ytterst i øregangen (helt ytterst) er det noe hver dag. Lurte på om det er mye eller normalt
Aner ikke jeg:p men tror vel det er forskjell fra person til person der også som mange andre ting, hvor mye man produserer? :)

Vesla har også en del ørevoks. Hun nekter å ligge på ryggen når vi bader, så får ikke skylt noe på den måten.
Fjerner det forsiktig med en q-tips ca 1 gang i uken.

En periode virket det som om det plaget henne, for hun klødde seg mye i ene øret. Mulig den var grøt inni der også :P Da dryppet vi med olje en ukes tid og det ble bedre.

Vasker bare ytre øret med babyvaskeklut ved kveldsstellet, passer på at der kommer litt vann i ørene når vi bader henne. Til dere som oljedrypper, vanlig matolje er helt ok å bruke, trenger ikke kjøpe jordnøttolje:)

Back
Topp