Øreverk

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Noen med gode tips på hva som hjelper mot øreverk?
 
En varm klut (så varm som du orker) evt varmtvannflaske presset mot de vonde øret. Klut er å foretrekke da den varme dampen trekker inn å lindrer mer.
 
Hun har nå fått paracett, nesespray og varmeflaske i sengen.
Og nå har hun sovnet for andre gang, første gang sov hun i 10 minutter.
Misstenker dette kommer til å bli en lang natt
 
Flytende nurofen (Ibux), hodet høyt, nesespray,
 
Har aldri hatt det selv, og jentungen har kun hatt det en gang. Men den gangen var det som å skru av en bryter når vi tok olje på bomull inn i øret. Smertene forsvant, ungen sovnet og var bedre dagen etter :) Tilfeldig eller ei, aner ikke, men jeg kommer til å prøve det igjen hvis noen av ungene har øreverk :)
 
Har aldri hatt det selv, og jentungen har kun hatt det en gang. Men den gangen var det som å skru av en bryter når vi tok olje på bomull inn i øret. Smertene forsvant, ungen sovnet og var bedre dagen etter :) Tilfeldig eller ei, aner ikke, men jeg kommer til å prøve det igjen hvis noen av ungene har øreverk :)

Signerer denne. Har ikke prøvd selv, men min samboer har slitt med mye øreverk og ørebetennelser. Han har gjort dette mange ganger og han sier at det hjelper :happy:
 
Har aldri hatt det selv, og jentungen har kun hatt det en gang. Men den gangen var det som å skru av en bryter når vi tok olje på bomull inn i øret. Smertene forsvant, ungen sovnet og var bedre dagen etter :) Tilfeldig eller ei, aner ikke, men jeg kommer til å prøve det igjen hvis noen av ungene har øreverk :)
Hva slags olje og lot dere bomullen ligge i øret?
 
Hverken mine eller kengubarnets ørespesialister anbefaler olje i øret så det har vi heller ikke prøvd
 
Hva slags olje og lot dere bomullen ligge i øret?

Husker helt ærlig ikke hva slags olje vi brukte, men var noe mat olje vi hadde hjemme. Lot bomullen ligge i øret ja, noen drypper også inn i øret men det syns jeg ble for skummelt.. kommer mange tips hvis du googler olje mot øreverk :)
 
Signerer denne. Har ikke prøvd selv, men min samboer har slitt med mye øreverk og ørebetennelser. Han har gjort dette mange ganger og han sier at det hjelper :happy:

Ja, datteren min hylte og vred seg i smerter, og det gav seg med olje på bomull. Prøvde det i desperasjon :p
 
Bygge opp hodeenden, ibux funker som regel lengre enn pinex/paracet, bomullsdott med olje og nesespray hjelper! God bedring:happy:
 
Var flere grunner og så lenge eksperter ikke anbefaler det så unngår vi det enkelt og greit ,
Vi/jeg fikk samme beskjed. Jeg og mine søstre har slitt mye med øra og når vi var små gjorde mamma og pappa dette (jeg er 28) da viste man ikke at det ikke var bra, men etterhvert som jeg ble eldre og fremdeles har samme problem, og hvert til flere spesialister, så har har jeg blitt frarådet dette.
 
Vi/jeg fikk samme beskjed. Jeg og mine søstre har slitt mye med øra og når vi var små gjorde mamma og pappa dette (jeg er 28) da viste man ikke at det ikke var bra, men etterhvert som jeg ble eldre og fremdeles har samme problem, og hvert til flere spesialister, så har har jeg blitt frarådet dette.
Ja mine gjorde også detdessverre men som du sier de visste det ikke den gangen
 
Ja mine gjorde også detdessverre men som du sier de visste det ikke den gangen
Det var jo det som var anbefalt den gangen, så ikke så rart. Men går man til en lege i dag, så tviler jeg på at dette blir anbefalt (alltids noen kanskje)
 
Back
Topp