Øreverk og sprukket trommehinne

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Er det noen som har opplevd det? Mener å ha lest et sted at smertene forsvinner da, men vet ikke om det stemmer...?

Det stemmer at smertene forsvinner men dere må ringe å få time til kontroll ,om ca 6 uker .

Mye erfaring med sprukket trommehinne dessverre

Det stemmer at smertene forsvinner men dere må ringe å få time til kontroll ,om ca 6 uker .

Mye erfaring med sprukket trommehinne dessverre

Okai... Jeg har så vondt at jeg nesten håper det skal sprekke... Men er vel sikkert ikke veldig heldig det heller... :(

Vil se det ved at det kommer verk/blod eller?

Okai... Jeg har så vondt at jeg nesten håper det skal sprekke... Men er vel sikkert ikke veldig heldig det heller... :(

Vil se det ved at det kommer verk/blod eller?
Kommer verk om den sprekker. Nei er dessverre ikke å anbefale at den sprekker heller dessverre.
God bedring til deg , øreverk er fryktelig. Jeg har hatt det siden jeg var 3 mnd

Kommer verk om den sprekker. Nei er dessverre ikke å anbefale at den sprekker heller dessverre.
God bedring til deg , øreverk er fryktelig. Jeg har hatt det siden jeg var 3 mnd

Okai... Får bare holde ut idag og komme meg til legen i morgen... Nei, med tinnitus i tillegg ser jeg ikke for meg at den blir bedre av det...

Huff :( Bare hatt det noen få ganger som barn... Hatt vann i mellomøret noen ganger som voksen, men kjennes verre ut nå...

Men siden du har hatt det en del spør jeg om mer jeg; er det vanlig å føles som om det er vått i ørene? Kjennes ut som jeg har vann i øra som ligger helt ved kanten av øret, men kommer selvsagt ingenting ut da...

Okai... Får bare holde ut idag og komme meg til legen i morgen... Nei, med tinnitus i tillegg ser jeg ikke for meg at den blir bedre av det...

Huff :( Bare hatt det noen få ganger som barn... Hatt vann i mellomøret noen ganger som voksen, men kjennes verre ut nå...

Men siden du har hatt det en del spør jeg om mer jeg; er det vanlig å føles som om det er vått i ørene? Kjennes ut som jeg har vann i øra som ligger helt ved kanten av øret, men kommer selvsagt ingenting ut da...
Om det er vått der tyder det ofte på infeksjon ( om du ikke har badet i det siste sa å fått vann i ørenr)
Er nok lurt med en legetime for å sjekke ja.

Om det er vått der tyder det ofte på infeksjon ( om du ikke har badet i det siste sa å fått vann i ørenr)
Er nok lurt med en legetime for å sjekke ja.

Ingen bading, så da er det vel det første :/

Da får jeg være på hugget i morgen :) Har tre legevakter i umiddelbar nærhet, men jeg orker ikke tanken på å sitte der engang :p

Vi opplever det omtrent hver gang vår gutt på snart 5 har ørebetennelse. Han verker i en dag eller to, og så sprikker trommehinna i løpet av natta og det blir slutt på verken:)
Pleier ta han med på en kontroll hos lege etter noen måneder for å sjekke at alt er ok:) det har det vært hver gang!

Vi opplever det omtrent hver gang vår gutt på snart 5 har ørebetennelse. Han verker i en dag eller to, og så sprikker trommehinna i løpet av natta og det blir slutt på verken:)
Pleier ta han med på en kontroll hos lege etter noen måneder for å sjekke at alt er ok:) det har det vært hver gang!

Såpass ja? :O Godt han ikke har vondt lenger enn det da :) Men påvirker det han på noen måte? Altså at den sprekker?

Fikk det ofte som barn. Kan ikke huske at jeg var hos legen...
Hadde det igjen for noen uker siden. Hadde sinnsykt vondt i øret, fikk ikke sove, men så gikk det hull på trommehinna slik at væska fikk komme ut. Merket det med at det spraket i øret og trykket ble lettere. Smertene ble borte med det samme, men hadde dott i øret i flere dager etterpå. Ble borte litt etter litt.

Når det blir hull på trommehinnen så får man en dottfølelse i øret. Eller bedre forklart: At man ligger med ørene under vann.
Jeg har dren og de første 2 ukene hadde jeg den følelsen.

Back
Topp