Øreverk hos barn

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Frøkna våknet med et hyl idag og hylte ganske lenge, mens hun holdt seg over det ene øret.
Hun gråt mens hun sa at hun hadde vondt i øret sitt. Ingen feber.

Så hun sitter nå i fanget på samboer med hodet på brystet hans (med hånda over øret) og ser på pudding-tv eventyr.

Hva bør jeg tenke på (bortsett fra dette med at hun har hodet høyt osv)?
Gi paracet med en gang selv om hun nå har roet seg?

Stakkars jenta mi, øreverk er så vondt :(
 
Vi bruker saltvannsspray en liten stund før nesedråper så vi får åpnet ordentlig.
Hodet høyt.
Lurt å bare få fastsatt diagnosen hos fastlegen etter hvert. Han/hun ser det fort ved å få tittet i ørene.
Vi ble rådet til å bruke både Paracet og Ibux mixtur fordi Paracet alene ikke var nok. Dere må imidlertid ikke bruke Ibux uten å ha snakket med lege og være sikre på at det er greit.(selv om det er reseptfritt).
Siden det ikke er feber enda, høres det ut til å være i et tidlig stadium. Ofte kommer ørebetennelse hånd i hånd med neseforkjølelse. Det er veldig lurt å bruke saltvannsspray til å holde nese/ørekanalen åpen.
Nesedråper kan man gjerne spare litt til man virkelig trenger det, og passe på å ikke bruke for ofte og lenge.

Jeg er operasjonssykepleier og mor til en som har vært ørebarn, men heldigvis vokst det av seg nå.
 
Vi bruker saltvannsspray en liten stund før nesedråper så vi får åpnet ordentlig.
Hodet høyt.
Lurt å bare få fastsatt diagnosen hos fastlegen etter hvert. Han/hun ser det fort ved å få tittet i ørene.
Vi ble rådet til å bruke både Paracet og Ibux mixtur fordi Paracet alene ikke var nok. Dere må imidlertid ikke bruke Ibux uten å ha snakket med lege og være sikre på at det er greit.(selv om det er reseptfritt).
Siden det ikke er feber enda, høres det ut til å være i et tidlig stadium. Ofte kommer ørebetennelse hånd i hånd med neseforkjølelse. Det er veldig lurt å bruke saltvannsspray til å holde nese/ørekanalen åpen.
Nesedråper kan man gjerne spare litt til man virkelig trenger det, og passe på å ikke bruke for ofte og lenge.

Jeg er operasjonssykepleier og mor til en som har vært ørebarn, men heldigvis vokst det av seg nå.
Jeg kjenner at jeg er uansett litt skeptisk til å gi ibux akkurat nå, da begge ungene var utsatt for vannkoppesmitte for nesten 2uker siden :sorry:
Får lindre og prøve å få løsnet opp med saltvann, og hvis det ikke roer seg litt til imorgen så tar jeg en tlf til legen da :)
 
Jeg kjenner at jeg er uansett litt skeptisk til å gi ibux akkurat nå, da begge ungene var utsatt for vannkoppesmitte for nesten 2uker siden :sorry:
Får lindre og prøve å få løsnet opp med saltvann, og hvis det ikke roer seg litt til imorgen så tar jeg en tlf til legen da :)
Vi har aldri brukt Ibux til vår, kun Paracet som anbefalt fra spesialistene
 
Vi har aldri brukt Ibux til vår, kun Paracet som anbefalt fra spesialistene
Vi har som regel bare paracet i hus til både voksne og barn (brukte ibux da jeg hadde bihulebetennelse da) :p
 
Godt å se at alle er så forsiktige med Ibux. Vi brukte det kun i samråd med lege når vi visste hva som var smerteårsaken.
 
Ingen andre tips enn det som er skrevet over, men god bedring :)

Her i hus er det også bare paracet på ungene og meg.
Samboer kan nok bruke ibux en sjelden gang. Men det er så sjelden at det ikke er noen fare tenker jeg. Han har vel ikke vært syk det siste halvannet året tror jeg.
 
Blås forsiktig med så varm luft du klarer å lage med munnen inn i det vonde øret. Det gir umiddelbar lindring. Jeg var ørebarn og husker at det var eneste som hjalp.
 
Værm en klut i mikro og legg in til øra. Det hjelper på vår jenta som ofte har øreverk
 
Varmepute / varm klut på øra. Paracet, IKKE Ibux til så små barn.
Går det ikke over så dra til legen, kanskje trenger hun antibiotika.
Men det får som regel over av seg selv.

Ved gjentatte ørebetennelser, ikke drøy med å få henvisning til sykehus.
Minsten vær var veldig plaget med ørene som liten, verket hull flere ganger. Fikk satt inn dren - har vært fin siden
 
Hvorfor skal man være så veldig forsiktig med Ibux egentlig??

God bedring til jentungen ❤️
 
Hvorfor skal man være så veldig forsiktig med Ibux egentlig??

God bedring til jentungen ❤️
Jeg googlet bare kjapt, fant dette fra 2017 :) (alltid bare brukt paracet selv, for det meste, aldri tenkt over å bruke ibux til barna egentlig :shy:)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190612-001746.jpg
    Screenshot_20190612-001746.jpg
    31,2 KB · Visninger: 6
Hvordan går det med henne nå?
Mye bedre :) hun hadde nevnt øret litt igår kveld (jeg var på jobb), men hun har sovet godt inatt og ikke sagt noe idag. Så vi valgte å sende henne i bhg, hadde hjemmedag igår :)
 
Back
Topp