Øreverk eller tenner?

Vifsla

Elsker forumet
Hvordan er barn når de har øreverk? Blir ikke klok på babyen min (snart 8 mnd)

Han hadde 4 dager med 38-39 i feber (ikke forkjøla eller noe slikt), den er borte nå, men han er så utrolig grinete! Han nekter å ligge flatt, hyler som en stukket gris. Han driver også å "headbanger", ser helt sykt ut... Sover ekstremt dårlig og ikke lenger enn 1 time om gangen. Han tar seg ikke spesielt til ørene som jeg har sett. Samtidig gjør han noe rart med tunga, som om han kjenner på innsiden av munnen med den, han blir rasende om jeg tar fingeren inn for å kjenne. Ser ikke antydning til nye tenner eller blemmer Osv. Han klødde og sikla sykt mye da han fikk fortennene nede, det gjør han ikke nå.

Det ble sikkert rotete dette her, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å hjelpe han. Hvordan reagerer babyer på ørevondt? Har en mistanke om at det er noe der, men ved ørebetennelse hadde vel feberen vedvart? Kan det være væske i øret? Tydelig det er vondt for jeg ga en paracet og nå sovnet han på fanget mitt men lager grinefjes i søvne. Skal ringe lege i morgen men del gjerne deres erfaringer :)
 
Bruker du øretermometer når du sjekker feberen? Når jentungen her hadde skikkelig ørebetennelse som måtte medisineres så skrek hu febrilsk hvis vi nærmet oss hu med øretermometeret. Det gjør vel også vondt hvis du tar på det. Er du veldig bekymret så er det bare å ringe legevakt. Men jentungen hadde ikke altid typiske tegn når hu fikk tenner. Det gikk veldig opp og ned.
 
Vår sønn på snart 2 år reagerte slik du beskriver når han hadde jeksler/tenner på vei.
Ville dog vurdert en legetur for å ta en titt i ørene. Øreverk er helt forferdelig vondt :/
 
Back
Topp