Øredobber på baby?

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Ser endel veldig små jenter som har øredobber... Dere som har jenter som fikk hull i ørene tidlig, hvordan gikk det? Syns det er søtt når jeg ser det, men usikker på om det er helt gunstig mtp infeksjon/at de kanskje plukker på de osv :bored:
 
Min jente fikk når ho var 6 mnd, blunka ikke engang når de ble tatt å ho har aldri plukka/tatt på øredobbene:) ho er nå litt over 2 år å har bytta øredobber 1 gang. Tatt hos frisør
 
Jeg har hørt et par skrekkhistorier om «akkupunkturpunkter» som er truffet ved tidlig hull i ørene, så jeg holder meg personlig langt unna. Det går jo helst bra, og jeg vet ingenting om statistikk for hvor ofte det ikke går bra, men min jente skal i alle fall be om det selv før hun får.
 
Å lage et permanent hull i kroppen til en baby fordi man syns det ser fint ut syns jeg er helt forkastelig. Hva i all verden skal man gjøre det for? Hvorfor skal jenter være nødt til å pynte seg og se finere ut allerede som baby? Det er jo helt vanvittig! Jeg tok hull i ørene da jeg var 15, og jeg syns det var vondt. Se for deg den lille babyen som ikke forstår hva som skjer og som plutselig får vondt. Bare fordi du som forelder syns det ser fint ut. Det er helt unødvendig. For ikke å snakke om infeksjonsrisikoen, hvis det blir betent vil det være enda mer smertefullt. Det er revnende likegyldig at barnet ikke vil huske det senere. Du påfører barnet ditt smerte der og da, og det burde være nok til å la være.

Det er en grunn til at piercingstudioer (som er de eneste seriøse piercerene) har høye aldersgrenser. Frisørsalonger har ikke peiling på hva de driver med. Vent heller til barnet ditt er større og kan ta valget selv.
 
Jeg har hørt et par skrekkhistorier om «akkupunkturpunkter» som er truffet ved tidlig hull i ørene, så jeg holder meg personlig langt unna. Det går jo helst bra, og jeg vet ingenting om statistikk for hvor ofte det ikke går bra, men min jente skal i alle fall be om det selv før hun får.
Hmm, okey.. Jeg skal undersøke det litt nærmere ;) Heller mot å vente til frøkna selv spør om det jeg og altså.. Men tenkte bare å høre hvordan det har vært for dere som har små med hull i ørene :)
 
Jeg blir faktisk litt sjokkert over at noen profesjonelle folk som jobber med dette faktisk utfører dette på babyer. Mest fordi jeg ønsker at jenter skal få bli eldst mulig før de lærer at det er «viktig» å pynte seg og være fine! Mener ikke at det er farlig for barnet fysisk, men ønsker sterkt å ta avstand fra det selv... dette bekrefter.bare at der fortsatt er store ulikheter mellom hva som forventes av jenter og gutter. Ikke ta det som personlig kritikk, bare følte for å lufte meningene mine
 
Jeg blir faktisk litt sjokkert over at noen profesjonelle folk som jobber med dette faktisk utfører dette på babyer. Mest fordi jeg ønsker at jenter skal få bli eldst mulig før de lærer at det er «viktig» å pynte seg og være fine! Mener ikke at det er farlig for barnet fysisk, men ønsker sterkt å ta avstand fra det selv... dette bekrefter.bare at der fortsatt er store ulikheter mellom hva som forventes av jenter og gutter. Ikke ta det som personlig kritikk, bare følte for å lufte meningene mine
Neinei jeg tar det absolutt ikke personlig:joyful: No worries ;) Folk har forskjellige meninger, og sånn må det jo være her i verden..
 
Back
Topp