Ørebetennelse

Freia1997

Gift med forumet
Junispirene24❤️
Julibarna2024☀️
Hei!

Samboer har fått ørebetennelse, og jeg har begynt å merke det godt selv.. han har nok smittet meg med forkjølelse..

Har snakket med EYR, som anbefaler meg å ta otinova (har liggende hjemme) og Paracet til i morgen, og da dra til legen.

Noen som har erfaring med Otinova og ørebetennelse? Funker det, eller blir det verre?

(13+4 i dag, legen mente det ikke er farlig for lille)

Jeg søkte nettopp på nett om jeg kunne ta paracet, der står det at man IKKE burde det som gravid, spesielt ikke de 13 første ukene? Jeg har fått influensa tror jeg, feber og vondt I ører og hals (egentlig hele kroppen) :hungover:

Jeg søkte nettopp på nett om jeg kunne ta paracet, der står det at man IKKE burde det som gravid, spesielt ikke de 13 første ukene? Jeg har fått influensa tror jeg, feber og vondt I ører og hals (egentlig hele kroppen) :hungover:
Hvor fant du det? Det er nettopp paracet gravide kan ta, derimot skal man holde seg unna ibux. Legger ved bilde angående paracet fra Felleskatalogen

Vedlegg

• Screenshot_20231229_190831_Chrome.jpg
    Screenshot_20231229_190831_Chrome.jpg
    509,1 KB · Visninger: 6

Man skal unngå unødvendig bruk, men er det nødvendig (Feks ved feber) så skal du ta, spesielt om feberen er veldig høy. Man skal ikke ta ibux

Edit: jeg tok mye smertestillende mens jeg var gravid på grunn av trekking av tenner, mye hodepine og feber. Verken legen eller jordmor reagerte på det :happy:

Du kan ta Paracet! Fått det fra jordmor og lege, så det er null stress. Men ikke Ibux, og reduser bruken! Masse god bedring :Heartred

Back
Topp