Ørebetennelse

Johanne95

Flørter med forumet
Hei.. Har selvfølgelig greid å få ørebetennelse på ene øret.. Som om det ikke er nok å gå høygravid:p noen som har tips mot smertene? Tar paracett og bruker varmepute.. Er et smertehelvette..;s Burde jeg oppsøke lege for antibiotika eller vente noen dager å se? Er reist til Mo i Rana i påvente av fødsel, og har termin om tre dager
 
Det er veldig variabelt om man får antibiotika mot ørebetennelse. På legevakta her får man kun om man har feber, mens fastlegen min gir frøkna uansett. Men saltvansnesespray eller aller helst nesedråper fikk jeg anbefalt til frøkna. Dette hjelper for å åpne opp og lette på trykket. Men om du er i tvil så koster det jo ikke noe å ringe legevakten og spørre hva slags råd de har :) Masse god bedring :)
 
Lure på akkurat d samme sjøl, men her har æ fått feber i tillegg! Hurra for å være høygravid så d håll og syk! ;)
 
Lure på akkurat d samme sjøl, men her har æ fått feber i tillegg! Hurra for å være høygravid så d håll og syk! ;)
Hoff ja!!! Har ikke feber enda ihvertfall..Men kjennes ut som det skal gå hull på trommehinna når som helst! Ekstremt smertefullt, og tar nok paracett litt fot ofte. Må ta hver 4-5 time, og da blir det jo mer enn 3 ganger dagen, får så dårlig samvittighet for lille:( prøver å holde ut natta nå, så får det bli legevakt i morgen :) vi får krysse fingrene for at det er et tegn på at vi snart skal føde:p haha
 
Når jeg hadde ørebetennelse så hjalp det å kutte en løk I to og holde den mot øret, såg sikkert veldig klokt ut, men det lindret litt :p ellers så hjelper det gjerne med nesespray.

Måtte til slutt ha paralginforte da, du får no isåfall bare gi beskjed på føden, så kan du nok få noe smertestillende før pressriene! Lykke til!
 
Når jeg hadde ørebetennelse så hjalp det å kutte en løk I to og holde den mot øret, såg sikkert veldig klokt ut, men det lindret litt :p ellers så hjelper det gjerne med nesespray.

Måtte til slutt ha paralginforte da, du får no isåfall bare gi beskjed på føden, så kan du nok få noe smertestillende før pressriene! Lykke til!
Takk for tips! Løk skal vel trekke ut betennelse? Var på legevakta å fikk resept på noe øredråper som skulle lindre litt.. Var ikke bakterier, så fikk ikke antibiotika! Kjøpte saltvannsspray da, så får jeg bare bruke paracett å håpe smertene gir seg fort så jeg kan lade opp før fødsel når de gir seg:)
 
Huff.. grusomt! Jeg fikk helt litt oppvarmet olivenolje i øret da jeg hadde det for et par år siden! Det hjalp veldig!!
 
Takk for tips! Løk skal vel trekke ut betennelse? Var på legevakta å fikk resept på noe øredråper som skulle lindre litt.. Var ikke bakterier, så fikk ikke antibiotika! Kjøpte saltvannsspray da, så får jeg bare bruke paracett å håpe smertene gir seg fort så jeg kan lade opp før fødsel når de gir seg:)


Ja, er sikkert det løken gjør, det lindret litt ihvertfall :) selvom det stinket x)
 
Håper virkelig der snart gir seg!! Ørebetennelse er virkelig undervurdert! Er redd for at fødsel skal starte,for nå er jeg ikke opplagt til å føde;s hoff, dagens klaging :p
 
Uff... Håper virkelig du får bukt me d før fødsel!

Jeg va mye plaga me øreverk som lita. Mamma pleide da å bruke 1-2 dråpe me kroppstemperert feit melk. Lindra og smøre/myker opp.
 
Uff... Håper virkelig du får bukt me d før fødsel!

Jeg va mye plaga me øreverk som lita. Mamma pleide da å bruke 1-2 dråpe me kroppstemperert feit melk. Lindra og smøre/myker opp.
Ååh! Takk for tips!! Får dra på bensinstasjon i morgen å handle fløte eller helmelk:) Var også.mye plaget som barn, men har ikke hatt det siden da:eek:
 
Back
Topp