Ørebetennelse?

Satinsky

Prinsemamma
To dager på rad har lille vært våken fra kl 04, irritabel og grinete. Har hatt vansker med å få legge han ned på dagtid, han har grått seg i søvn til blundene sine. Får roet han når jeg bærer, men legger jeg han ned,begynner han fort å gråte igjen. Bittelitt forkjølet er han også. Jeg var ørebarn, og er redd for at han blir det også. Heldigvis er det seksmånederskontroll i dag, med lege, så ørene kan bli sjekket. Han kaster seg også bakover ved amming, og vil ikke suge,selv om jeg merker at han vil ha melken. Alt man skal bekymre seg for med de små:)
 
Ørene var fine, så da er det nok de to små tennene han får som er plagsomme.
 
Uff ja, her har også lille plutselig begynt å bli litt irritabel og sutrete de siste dagene. Før sov han gjennom natta fra 19-07, men nå sutrer han i søvne og våkner etter hvert rundt fire-tida, også litt vanskelig å legge på dagen. Har ikke sett tegn til tenner enda, men kanskje de er på tur? Godt at det ikke var ørebetennelse iallefall da. Har du fått noen tips til lindring ved tannfrembrudd? Fikk tips om Dentonox, men har sett på nett om det og står så mye negativt om det, noen som vet?
 
Fikk ingen spesielle tips av helsesøster,annet enn at det var greit å prøve Dentinox. Jeg spurte farmasøyt Åse i ekspertforumet om Dentinox. Du kan jo lese der. Jeg gir det bare på kvelden, og ser at det virker, for han slutter å klø med en gang. Smakte på det selv også, og skjønner at det bedøver. Han har knapt sovet på dagtid de siste tre dagene, så det blir viktig å få han til å sove på kvelden. :) Høres da veldig ut som ditt barn har samme plager som mitt.
 
To dager på rad har lille vært våken fra kl 04, irritabel og grinete. Har hatt vansker med å få legge han ned på dagtid, han har grått seg i søvn til blundene sine. Får roet han når jeg bærer, men legger jeg han ned,begynner han fort å gråte igjen. Bittelitt forkjølet er han også. Jeg var ørebarn, og er redd for at han blir det også. Heldigvis er det seksmånederskontroll i dag, med lege, så ørene kan bli sjekket. Han kaster seg også bakover ved amming, og vil ikke suge,selv om jeg merker at han vil ha melken. Alt man skal bekymre seg for med de små:)
Huff.. Sånn har vi hatt det i over en mnd nå! Begynner å bli temmelig lei, og vet ikke hva vi skal gjøre :-( har prøvd dentinox, men virker ikke som det hjelper..
Bra det ikke var ørene! Håper tennene til lille gutten din kommer opp snart :) og at tilstanden da endrer seg!
 
I natt sov han fra kl 18 til 0230, pupp, sov til 05, pupp, og sov til 0630! Smørblid, spist masse grøt, lekt og kost seg, og nå en blund igjen :). Dette er den gutten jeg kjenner :) tennene synes godt i underkjeven. Syntes i et lite glimt jeg så noe oppe i munnen også. Håper det var luftspeiling, holder med to tenner i uka:)
 
Huff.. Sånn har vi hatt det i over en mnd nå! Begynner å bli temmelig lei, og vet ikke hva vi skal gjøre :-( har prøvd dentinox, men virker ikke som det hjelper..
Bra det ikke var ørene! Håper tennene til lille gutten din kommer opp snart :) og at tilstanden da endrer seg!

Farmasøyten i ekspertforumet anbefalte bare Dentinox til kvelden. Den virker sikkert bedre når ungen er litt trøtt fra før. Ellers er det jo så mye de skal igjennom nå, at det er ikke rart de blir frustrerte. Tenner, spise fast føde, lære å rulle, krype og klare seg i denne spennende verdenen. Håper dere ser bedring snart :)
 
Farmasøyten i ekspertforumet anbefalte bare Dentinox til kvelden. Den virker sikkert bedre når ungen er litt trøtt fra før. Ellers er det jo så mye de skal igjennom nå, at det er ikke rart de blir frustrerte. Tenner, spise fast føde, lære å rulle, krype og klare seg i denne spennende verdenen. Håper dere ser bedring snart :)
Får se om det hjelper å smøre på kun på kvelden da! Er ikke rart de blir så frustrerte nei! Og det er ikke greit for oss mammaer å se på at de har vondt! Skulle ønske tennene kom fortere opp enn de gjør her..
 
Back
Topp