ØREBETENNELSE

tippetue

Forumet er livet
Eldste guttungen har fått kraftig ørebetennelse,men han har IKKE vondt :/ syns det er så rart, han har feber å legen kikket i ørene igjen i går å trommehinnene er så røde og buler så det så ut som de skulle sprekke,men null vondt...Noen andre som har vært borti at noen HAr ørebetennelse uten å ha vondt?
Eneste vi merker til det er feberen og nedsatt hørsel
 
Gutten min har hatt mange ørebetennelser (iallefall en 10-12.. komt ut av tellinga), og jeg har aldri merka noe på han før feberen har kommet.. flere ganger de på legekontoret ikke har trodd på meg, siden han ikke gråt.. og når vi kom inn til legen har trommehinna vært på sprekkepunktet/sprukket. Har fått antibiotika når det blir så prekært (spesielt om den er sprukket har jeg fått beskjed om at da bør man få det.. sånn at du bør kanskje snakke med legen igjen om du oppdager den sprekker).
 

DETTE ER HAN FøRSTE ØREBETENNELSE SÅ VIDT JEG VET OM.
VI ER PÅ ANDRE KUREN NÅ SIDEN DEN FØRSTE VI FIKK IKKE HADDE NOEN VIRKNING.
HVORDAN MERKER JEG OM TROMMEHINNA HAR SPRUKKET DA? LITT BLOND HER NÅ FØLER JEG..=)
 
Viss trommehinna sprekker så kommer det materie ut, varierende hvor mye.. slik jeg har sett det her, så er det mer flytende enn ørevoks og mer klissete å vaske bort om du ikke tar det med det samme (har skjedd på natta et par ganger, så jeg ikke har merka det før neste morgen).

Håper han blir kvitt det kjapt! God bedring! :-)
 
Tusen takk, ser ut til at denne kuren her virker,feberen er vekk og han er mye kvikkere :)
 
Så bra!

Ja om kuren virker, så merker man stor bedring nesten med det samme :-) Men husk å ta hele kuren, og vær nøyaktig.. jeg glemte en dose en gang, og det ødela hele kuren :-( Snakka med legevakta (siden det var ettermiddagsdosen jeg glemte) og hun mente det burde gå bra å bare hoppe over den siden jeg ikke kunne gi den så nær kveldsdosen. Noe som endte i at han ikke ble helt bra, og når kuren var ferdig blussa det opp igjen, og han måtte på ny kur.. så obs obs.
 
Back
Topp