Ørebetennelse og smertestillende ?

Elfiol

Glad i forumet
MayDay2021
Jeg er på ferie og har fått ørebetennelse i begge ørene. Har klart å finne paracetamol på 500mg jeg tar, men jeg er så usikker på hvor mye jeg kan ta? Har til nå tatt Ca 6 i døgnet, er helt forferdelige smerter og får ikke sove... :( noen som vet hvor lenge det kommer til å være slik? Har forstått at det går over av seg selv?
 
Ring hjem til fastlegen din å spør! =) Drypp babyolje i ørene, det løsner litt opp! Ligg med hodet høyt og unngå alt av melkeprodukter! Goood bedring!
 
Ring hjem til fastlegen din å spør! =) Drypp babyolje i ørene, det løsner litt opp! Ligg med hodet høyt og unngå alt av melkeprodukter! Goood bedring!

Takk for hjelp :) Skal på jakt etter babyolje etterpå, ikke bare bare å være så langt hjemmenifra :p går rundt med bomull i ørene så jeg ikke skal få noe skarp vind rett inn :D Haha!
 
Takk for hjelp :) Skal på jakt etter babyolje etterpå, ikke bare bare å være så langt hjemmenifra :p går rundt med bomull i ørene så jeg ikke skal få noe skarp vind rett inn :D Haha!
Har hatt mye problem med ørene selv, og med minsten. Så vet godt hvordan du har det! :) Håper det går raskt over.
 
Maxdosen er 3 g i døgnet, altså 6 500mg tabletter. Enig i at romtemperert olje hjelper på (både babyolje og matolje) :)
 
Om du er på Bali så vil jeg anbefale deg å holde deg langt unna leger med mindre du er på Kuta. Der har de 1 eller 2 greie (store) legesentere. Ikke ta medisin du evt. får der nede før du har kontaktet norsk lege.

Har vært på tur dit flere ganger enn jeg kan telle, og jeg hadde vært veldig forsiktig (spesielt som gravid!) etter å ha vært borti en haug av inkompetente leger rundt omkring på Bali :p

Ellers ville jeg nok venter til dere kom hjem med å oppsøke lege, om ikke det er for lenge igjen av oppholdet og allmenntilstanden din er OK.

Lurt å bruke babyolje for å løsne opp, det får du tak i på alle indo/alfamart på hele Bali.
 
Jeg kjøpte babyolje i går og helte innpå, det åpnet opp, men smertene er der fortsatt :( sover jo max 3 timer om natta, og det i etapper.. lurer på om jeg skal til hotell legen i dag, er pullman hotell på kuta, veldig ordentlig hotellkjede, se hva han sier og hvis han gir meg noe ringer jeg nok legen i Norge før jeg tar det ;-)

Jeg har meget høy smerteterskel, men dette er noe av det verre jeg har opplevd :( (Nei, jeg har ikke født før :p )
 
Da har jeg vært hos legen og fått antibiotika og øredråper, det ene var bakterie infisert så det så ikke bra ut sa ho. Ho var gravid selv og googlet antibiotikaen så jeg fikk se at den skulle være OK, ringte uansett til legen i Norge og venter på svar derifra :) Skal tilbake på fredag på kontroll, ho ville ikke la meg fly hjem den dagen hvis ikke det var mye bedre, så krysser fingrene for at jeg blir bra :)
 
Back
Topp