Ønsket seg jente eller gutt?

Lykkenerkjærlighet

Forelsket i forumet
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Er det noen som har ønsket seg et spesielt kjønn, eller blitt skuffet om de har fått vite at det er motsatt kjønn av hva de har forestilt seg? Ja jeg vet at dette er tabu og at man selvfølgelig skal bli like glad uansett. Men det er likevel helt menneskelig å håpe på det ene eller det andre :)
 
Altså, jeg bryr meg virkelig ikke om det blir gutt eller jente, begge deler er akkurat like mye ønsket, av oss begge:D
Men siden jeg ikke tror jeg oeker flere svangerskap, så hadde det jo vært gøy å fått en gutt, for å ha en av hver, men er ikke sånn at jeg ønsker det mer enn jente, for er jo veldig stas å være jentemamma;)..
Vi tar det vi får, og er fornøyde med det, men kan såklart skjønne at enkelte kan føle på litt skuffelse idet se får vite kjønn, men vil tro de aller fleste venner seg til det, og blir kjempeglade for det de får etterhvert:)..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har ikke hatt noe spesielt ønske hverken med nr 1 eller 3, men tenkte med nr 2 at det hadde vært koselig med en jente siden vi hadde en gutt.

Nå blir det gutt som er eldst og yngst også ei jente i midten :)
 
Det hadde vært gøy med gutt siden vi har jente! Men mest praktisk med jente, pga aldersforskjellen, str på leilighet ift fordeling av rom og ikke minst, vi har ALT til jente :) Men begge kjønn er hjertelig velkommen <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde ikke noe ønske før OUL, men må vel innrømme at jeg ble litt ekstra glad for at det ser ut til å være en jente. Men det innrømmer jeg bare her, for egentlig tenker jeg at det ikke burde bety noe. :) Det eneste som virkelig betyr noe er jo at babyen har det bra.
 
Jeg var overbevist om at det var jente denne gangen, og tenkte at det ble fint med 2 av hver. Da vi så en liten tutt på ul så ble jeg litt overrasket, og det har ikke helt gått opp for meg enda. Kjenner at jeg innerst inne håpet på en jente, samtidig som jeg virkelig kjenner lettelse over at den lille ser helt frisk og velskapt ut. Men jeg trenger nok noen dager på å venne meg på at vi venter enda en liten gutt :)
 
Jeg ønsker meg jente. Vi hatt to gutter fra før og skulle hatt ei jente i februar. Da jeg gikk med ho spilte det ingen trille, men nå føles det som om vi har ei jente for lite. Jeg tror ikke at ei ny jente kan erstatte ho som ikke er her, men ønsker meg nå alikevel ei jente:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg ønsker meg ikke noe spesielt kjønn. Men husker sist jeg var gravid, så måtte jeg venne meg litt til tanken om at det var en jente. Kun fordi jeg var så vant til gutter (nevøer, stesønn o.l), at det ble litt "rart" med tanken på ei jente. Nå derimot kjenner jeg at det er motsatt. Nå er jeg jentemamma, og kjenner det er "rart" å tenke på hvis det er en gutt. Men for all del, blir veldig glad uansett hva det blir jeg :)
 
Ønska meg veldig jente sist, og ble rett og slett litt "skuffa" når det var gutt (selv om jeg egentlig kjente det på magefølelsen helt fra starten) :p i dag kunne han ikke vært no annet ;-)
Har nå en sterk magefølelse på jente og blir sikkert en omveltning hvis dette og er gutt, men til syvende og sist spiller det ingen rolle når de kommer ut ;-)
 
Hadde vært gøy med en jente til. Blir tre år imellom så da blir jentene utviklingsmessig nærmere enn om det skulle blitt en gutt.. MEN blir det gutt er det jo alltids gøy med en av hver så er sånn sett win win situasjon

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg ønsker meg jente. Vi hatt to gutter fra før og skulle hatt ei jente i februar. Da jeg gikk med ho spilte det ingen trille, men nå føles det som om vi har ei jente for lite. Jeg tror ikke at ei ny jente kan erstatte ho som ikke er her, men ønsker meg nå alikevel ei jente:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Meg og min mann har begge mistet dyr som var veldig høyt verdsatt og elsket og "erstattet" disse så fort som mulig.. men vi kaller det ikke å erstatte - men å fylle et tomrom som skulle vært fullt.. Det kjennes veldig riktig ut å gjøre det slik.. at ikke beitet til hesten står tomt for øynene leiter etter den hver gang du går/kjører forbi.. så det er noe i det.. det er et tomrom og lengsel der noe skulle ha vært.. <3
 
Last edited:
har 2 gutter fra før og kjenner at dette er noe jeg kan og har roen på.. Er litt redd for jentebaby innerst inne pga overgrep.. hadde sittet langt inne å drive på med bleieskift på noe sånt.. (jeg HAR skiftet bleie på jenter før og kjenner ubehag ved det) så jeg ønsker meg faktiskt en gutt til.. selv om jente sikkert får meg til å ta et oppgjør med disse følelsene.. realisten sier nok at det kan gjøre godt for meg..
 
Spiller vel egentlig ingen rolle, men jeg sitter her og kjenner på at jeg tror det er en gutt samtidig som jeg vet at det er litt for viktig for meg å få i hvertfall én jente blant de barna jeg skal ha. Er jo bare første dette her, men hadde nok blitt litt lettet om det var en jente.. huff, det høres så fælt ut. Men alle vet jo at barna våre blir elsket uansett om de er gutt el jente håper jeg?
 
Meg og min mann har begge mistet dyr som var veldig høyt verdsatt og elsket og "erstattet" disse så fort som mulig.. men vi kaller det ikke å erstatte - men å fylle et tomrom som skulle vært fullt.. Det kjennes veldig riktig ut å gjøre det slik.. at ikke beitet til hesten står tomt for øynene leiter etter den hver gang du går/kjører forbi.. så det er noe i det.. det er et tomrom og lengsel der noe skulle ha vært.. <3
Der sa du fet veldig bra! Er det jeg tenker, men greide ikke helt å skrive det<3


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp