Ønsket om vårt første barn<3

Bkno8529562

Flørter med forumet
Hei damer,

Litt om meg og oss før jeg starter denne dagboken :)

Jeg er 24, fyller 25 straks og mannen er 27.

Jeg har gått på p piller i 6 år og fikk helt panikk når mensen plutselig ikke kom mellom sukkerpillene mer. Vi diskuterte litt rundt dette og bestemte oss prøve oss på å bli foreldre da begge følt seg klare likevel. Det var for 1 år og 8 mnd siden. Vi har aktivt prøvd å bli gravid siden, uten hell.

Aldri vært gravid før, og som mange nybegynnere tenkte vi at dette skal gå fort som bare det </3 men slik var det ikke.

Vi valgte derfor å ta det et steg videre i januar, da besøkte vi Klinikk Hausken for å ta en sjekk på oss begge. Mannen kom seg ut med strålende resultater og jeg med litt mer usikre. Jeg hadde mange egg på venstre eggstokk og veldig få på høyre, men de var ikke sikre på om det kan være en årsak. Så de anbefalte IVF, noe vi ikke ønsker å takke ja til enda. Har nå fått henvisning på Aker sykehus så vi kan se på saken med friske øyner.

I mellomtiden har jeg som mange andre søkt litt på «hvordan bli gravid raskt» xD og har derfor satt opp et pille regime for oss begge for å øke sjansene.
Blant annet:

2 tabletter Pyridoxin (vitamin B6) da mange mener luteal fasen har blitt lenger etter det, og jeg har litt kort luteal fase.

2 tabletter E-vitamin, skal hjelpe til med å fornye og styrke celler i kroppen

2 tabletter B-vitamin total, da B6 vitamin trenger litt «back up» fra en annen B-vitamin for å kunne tas opp i full styrke fra kroppen

2 kapsler Omega 3 fordi det er sunt og jeg har litt mangel på noen vitaminer jeg kan få fra Omega 3

2 tabletter D-vitamin da jeg har mangel på dette

Og skal starte med nytt tilskudd jeg har fått høre og lest gode ting om, og det er Q10. Det skal visst styrke eggcellene og forbedre eggkvalitet. Jeg mistenker at det kanskje kan være mitt problem, at eggene mine ikke er av bra kvalitet, uansett så skader det ikke å prøve, skal også styrke sperm celler [emoji4]

Skal også starte med Clear Blue fertilitetsmonitor og se om det hjelper oss no mer enn vanlig eggløsningstester. Denne starter jeg på så fort jeg får mensen om noen dager.

Deeeet var et langt innlegg det [emoji23] men håper dere damer har tips å komme med, kanskje noe som hjalp dere med å bli gravid? Eller hva som hjalp dere med å kjøre på videre selv om testen alltid viser negativ!
 
Da har jeg startet med fertilitetsmonitor, mensen kom 4 dager for sent denne gang og jeg hadde dessverre fått for høye forhåpninger for denne prøveperioden. Viste seg å bare være forsinket, så får prøve igjen. Håper det klaffer denne gangen [emoji848]
 
Back
Topp