Ønsket om lillegull!

Truddelutt'n

Gift med forumet
DA syns jeg det var på tide i lage meg en dagbok også! Her skribler jeg akkurat når jeg føler, tenker og trenger det, skal bli godt å ha sin egen lille dagbok! :)

Vi skal nå igang med vårt første forsøk, tanten kom i kveld, så det vil si at jeg blir stikker på fredag! Vi skal igjennom kort regime, kun sprøyter, i vel 8-10 dager. Dette skal bli noen sinnsykt spennenes dager! Kødder ikke når jeg sier jeg ble HELT emosjonell (lykkelig) når jeg oppdaget at tante rød hadde meldt sin ankomst!! ;)

Meg og min kjære har vært sammen i vel 7,5 år, forlovet i 1,5 av dem, og vært aktive prøvere i vel 2,5 år ca nå, veien ble tøffere enn vi tenkte! og det endte opp med at vi søkte ivf! Søkte i mai, kom til forsamtale 1.juli og starter altså vårt første forsøk nå i september! (Vi hører til Haukeland Sykehus sin klinikk)

Jeg fikk tidligere påvist Pcos, men gynekologen ved ivf avdelingen kunne virkelig ikke skjønne at jeg hadde fått den diagnosen i det heletatt, så jeg håper den endelige dommen er at jeg likevel ikke har det! *krysser ALT av fingre*

Måtte ønsket vårt om lillegull bli oppfylt i denne prosessen!! <3
 
Gratulerer med dagbok, og masse lykke til m prøvingen:)

Tusen takk Hermine! :D :D

Og samme til deg også, ser du skal ha innsett.... i dag!!! :D MASSE lykke til, og måtte endelig spiren sitte, det ser jeg at du SÅ fortjener!!! *krysser fingre for deg* :) :)
 
Da kan det virke som falsk alarm på hon dærre tanten!!! :(

Litt brunlig på papiret i dag morges, så da får jeg smøre på tålmodigheten ennå noen dager, håper den kommer fort som fy!! :) Jeg er utålmodiiiiig heheheheh!!
 
Det er altså ingen syklus som er like!! I dag under sengekos når han var helt inni så fikk jeg vondt på samme måte som jeg har kjent før når jeg har hatt eggløsning! Men jeg skal ikke ha eggløsning nå!! jeg skal ha tante!! Jeg er forvirret nå!! Og jeg tok selvfølgelig en test i sted, riktignok ikke på morgenurin men den rett etter hehehe, men neida, NADA! Menne, jeg kjenner nokså ofte småmurringer og knip, så håper tanten kommer om noen dager!

Kroppen slutter aldri å overraske oss!!! :)
 
Tror ikke kroppen min er så god venn med meg for tiden, trodde mensen kom lørdagskvelden, men nå er jeg ikke så sikker likevel! :( ÆSJ!
 
Heisann! Gratulerer med dagbok:) Nå er det min tur til å heie deg gjennom første forsøk:)

Håper tanta dukker opp snart, vet hvor kjedelig det er å vente. Men kroppen er typisk sånn, venter man så kommer den senere enn antatt!

Masse lykke til med forsøket, blir spennende å følge deg:)
 
Heisann! Gratulerer med dagbok:) Nå er det min tur til å heie deg gjennom første forsøk:)

Håper tanta dukker opp snart, vet hvor kjedelig det er å vente. Men kroppen er typisk sånn, venter man så kommer den senere enn antatt!

Masse lykke til med forsøket, blir spennende å følge deg:)


Hihi aaaw tusen takk :D

Jaaaa, og der er jeg, jeg blør riktignok men jeg kan ikke forstå at det er noe mensen pågang! Jeg er utrolig nok "sliten" allerede av dette, har gått siden fredag opp og ned i mengde og om en annen friskt og gammelt blod pluss at jeg har NULL smerte/plager og det har jeg ALLTID og i massevis... jeg er blitt gal hahaha! Så jeg må snakke med ivf avdelingen i morgen og spørre hva de mener om situasjonen, nå er jeg bare redd for at vi bør vente til neste syklus/ordentlige mens... uææ dette er en slitsom situasjon!! :p meeeen, når man har ventet så lenge, så klarer jeg ca å smøre meg med litt mer tålmodighet (får jeg håpe) ;D

Hjelpes, sytesvar huff hehe :)
 
Siden torsdag/fredag forrige uke har jeg blødd litt helt uten smerter eller plager der nede og det har skiftet mellom gammel og friskt blod annenhver dag mer eller mindre og litt i mengde alt fra litt (såpass at det kommer minimalt på bindet) til noe som minner om spotting. Jeg har vært frustrert!! Og skjønner jo at det like så godt kan være hjernen som spiller meg uhorvelig med puss!! Det var det ivf sa til meg i sted også vi må bare vente litt men hun sa det var bra jeg ikke begynte på medisinene i helgen.

Hun sa også at jeg skulle ta en HCG blodprøve for å evt utelukke at det faktisk kan være en spire der inne, så nå er den tatt!!!! Er igrunn veldig spent, for hva om det faktisk slår ut!??! Jeg gleder meg til å sjekke det ut om ca to tre timer!! hjelpes! :)

To be continued ;D ;D
 
Og HCG prøven var negativ... så da får vi se hva de sier på ivf avd i morgen... aiaii men jeg stresser sikkert såpass mye rundt dette at det forsinker heile skiten! :p GR!
 
Gratulerer med dagbok! Dette var kjekt!

Håper tanta kommer snart så du får satt i gang :D
 
Gratulerer med dagbok! Dette var kjekt!

Håper tanta kommer snart så du får satt i gang :D

Tusen takk :) :) Veldig greit å ha ett sted å skrive ned alt og ingenting om alt og ingenting :D

Takk, håper virkelig jeg også, det skal bli spennende! :D

Ellers alt vel med deg? Motet oppe og håper tiden renner avgårde?? :D :D
 
Tusen takk :) :) Veldig greit å ha ett sted å skrive ned alt og ingenting om alt og ingenting :D

Takk, håper virkelig jeg også, det skal bli spennende! :D

Ellers alt vel med deg? Motet oppe og håper tiden renner avgårde?? :D :D

:D

Her går det helt greit, prøver å tenke så lite på det som mulig :) I håp om at tiden vil gå litt fortere på den måten! :D
 
Skjønner du blir frustrert av å få en sånn tullete mens akkurat når du skal i gang med forsøk:-( Kroppen er rar sånn, stresser og venter man kan det lett bli litt kluss. Håper uansett at du kommer i gang nå:)
 
:D

Her går det helt greit, prøver å tenke så lite på det som mulig :) I håp om at tiden vil gå litt fortere på den måten! :D


Det er en lur ting, finne på ting og få tiden til å fly fort MEN med gode minner! :D Håper du får en fin ventetid og at det kanskje kan gå fortere enn antatt! :D
 
Skjønner du blir frustrert av å få en sånn tullete mens akkurat når du skal i gang med forsøk:-( Kroppen er rar sånn, stresser og venter man kan det lett bli litt kluss. Håper uansett at du kommer i gang nå:)


Mhmmmm det er så sinnsykt frustrerende! Men, nå har jeg fått godt treningsopplegg av fysioterapeut jeg beynte hos forrige uke, så nå skal jeg fokusere mest på trening og velvære og håpe det setter fokus på forsøk litt vekk bare nå frem til noe forhåpentligvis skjer! :) :) :) I kveld for eksempel skal jeg med en kusine og noen venninner på BMI (!!) Bare moro impro, er standupshow hvor de ikke hat manus men improviserer, tror det kan blir dritbra, og eg elsker jo å le hehe :D
 
Veldig lurt å ha fokus på litt andre ting enn bare prøverør hele tiden ja:) Ingenting er bedre enn standup og masse latter i alle fall! Trening og velvære er også lurt, så høres ut som du har en god plan!
 
Veldig lurt å ha fokus på litt andre ting enn bare prøverør hele tiden ja:) Ingenting er bedre enn standup og masse latter i alle fall! Trening og velvære er også lurt, så høres ut som du har en god plan!

True true! :) Jeg føler det allerede går bedre med fokuseringen, nå har jeg fått "hysteriet" rundt ikke noe mens litt på avstand, lar kroppen ordne med den bissnissen ( ;) ) så jeg kan nyte andre ting, har til og med begynt å lage årntlige middager fra bunnen av de siste dagene, hvilket tar opp litt tid av dagen som er igjen etter jobbingen, og det er sååå mye bedre med ordentlig mat!! og den standup'en var SÅ morsom hhehehehe :D

Det som jeg nok tror gjør ventingen ekstra vanskelig, er jo at jeg jobber på fødeavdelingen her i Bergen (ikke jordmor..) og ser nyfødte og gravide daglig... menne, jeg syns jo det bare er kos da, men det gir deg jo inntrykk!
 
Mat fra bunnen er så mye bedre ja! Og sunnere:)

Du jobber på fødeavdelingen ja! Skjønner at det gjør inntrykk å se gravide/spebarn daglig... Snart blir det din tur;-)
 
Mat fra bunnen er så mye bedre ja! Og sunnere:)

Du jobber på fødeavdelingen ja! Skjønner at det gjør inntrykk å se gravide/spebarn daglig... Snart blir det din tur;-)

Håper du har rett!! :D OG jeg håper det snart blir din tur!! :D
 
Back
Topp