Ønsket om et lite nurk.

JuneMama

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei.

Jeg er 34 år og meg og min samboer prøver å bli gravid etter en MA i juli.

Kjenner at ønske om å bli gravid etter dette er helt utrolig sterkt og denne ventetiden mellom el og tr er veldig tung.

Hadde el den 29 & 30 juli og er vel nå rundt 12 dpo.
Foreløpig er g-test blenda hvit og jeg har vel ikke noen veldig stor tro på at den blir positiv denne gangen.

Hvor lenge etter el viste deres g-test positiv?

Jeg bruker clearblue advanced fertilitetsmonitor og er nå i den perioden hvor man tar g-test.
Alt er negativt så langt.
 
Last edited:
Hei.

Jeg er 34 år og meg og min samboer å bli gravid etter en MA i juli.

Kjenner at ønske om å bli gravid etter dette er helt utrolig sterkt og denne ventetiden mellom el og tr er veldig tung.

Hadde el den 29 & 30 juli og er vel nå rundt 12 dpo.
Foreløpig er g-test blenda hvit og jeg har vel ikke noen veldig stor tro på at den blir positiv denne gangen.

Hvor lenge etter el viste deres g-test positiv?

7 dager etter EL fikk jeg min første positive test :) men det endte i kjemisk så nå er jeg i pp2 å er 1dpo ;)
 
Kjente i dag på livmortappen og da kom det litt blod.
IKM er i morgen, så kan se ut til at det ikke ble noe positivt resultat på pp1 etter MA.

Nå må jeg bare vente til el etter mens og satse på pp2 ❤️
Veldig kjipt at tr meldte sin ankomst, men ikke veldig overraskende egentlig.

fikk kun hatt samleie en dag under el og jeg tror det var for sent også.
 
Bedre lykke neste gang. Håper det klaffer raskt for deg igjen!
Det er tøft å være i dpo- land altså! Kjenner det igjen selv.
 
Skulle hatt mens på fredag og den er enda ikke kommet.
Ikke kommet noen graviditestegn og så langt viser g-test bare negativ.

Vil tro at kroppen er litt treg med å komme i gang med gørste tr etter MA.

Får bare ha tålmodighet å ta en ny test om noen dager da. <3
 
Noen som har hatt MA?
Og hvor lang tid etter MA gikk det før dere fikk mens igjen?
Du kan jo eventuelt stille dette spørsmålet i forumet til "vi som har mista" (før uke 12/etter uke 12)?
Jeg hadde senabort i midten av juni, blødde i tre uker, og fikk mens igjen to uker etter det igjen. Men det er jo veldig individuelt ut fra om det for eksempel er rester.
 
Du kan jo eventuelt stille dette spørsmålet i forumet til "vi som har mista" (før uke 12/etter uke 12)?
Jeg hadde senabort i midten av juni, blødde i tre uker, og fikk mens igjen to uker etter det igjen. Men det er jo veldig individuelt ut fra om det for eksempel er rester.


Ja det skal jeg gjøre :)

Kan hende jeg må ringe til legen. Kanskje det er rester igjen som gjør at jeg ikke får den tilbake.
 
Wooop wooop første gang jeg jubler og er noenlunde optimistisk rundt blod i bindet.
Kanskje tr er på gang allikevel Det er kanskje en mulighet for en ny el og en my prøveperiode snart!
 
ImageUploadedByBV Forum1471357611.531127.jpg


Jeg er i dag fire eller fem ikm (skulle hatt tr pp fredag)

Men til tilfeldigvis en el-test i dag. Noen som kan hjelpe å tolke?

Er en mnd siden MA.
 
Har du testet på nytt i dag? Blitt svakere?
 
Hadde i går en liten mental breakdown, som faktisk var deilig og akkurat det jeg trengte.

Jeg tenker jo hele tiden så utrolig mye på det at jeg ønsker å bli gravid igjen, testing og ikke minst at jeg nettopp har mistet.

Pratet mye med samboeren min rundt dette i går og slapp ut alt jeg har gått å tenkt og bekymret meg om de siste ukene. Gråt mye og han støttet og trøstet. Han er så god å ha

Var mentalt utslitt etterpå, men så utrolig mye lettere til sinns egentlig.
Jeg og kjekkasen min på bildet gikk oss en lang tur etterpå og det var veldig deilig.

Har alltid vært veldig naiv og tenkt at det og miste et embryo så tidlig som uke 7 ikke ville være noe pes, og jeg skjønte liksom helt at det skulle være så trist. (Aldri noe jeg har ytret høyt)
Men gjett om jeg har fått som hatten passer av meg selv. Jeg har gått i kjelleren og kommet meg opp igjen for babyen jeg mistet og jeg kommer aldri til å tenke en sånn tanke noensinne igjen.

MillaMin


ImageUploadedByBV Forum1471503133.109277.jpg
 
Perioden etter MA har absolutt ikke bare vært enkel.
Vente på at kroppen skal normalisere seg er ikke noe kjekt. Det er til tider ganske slitsomt.

Nå har jeg gått i fem uke og ventet på tr uten hell, men i dag ser det ut til at den har meldt sin ankomst (uten at jeg tør å si det 100% sikkert).
Men den menstruasjonsfølelsen er der i alle fall og den har jeg IKKE savnet.
Om den er kommet tilbake så er jeg overlykkelig, for da er det bare 14 dager Ca til el.
Men smertene og blødningene som kommer med tr var ikke savna i det hele tatt.

Krysser fingre for at mors lille spire sitter på neste forsøk ❤️❤️
 
Perioden etter MA har absolutt ikke bare vært enkel.
Vente på at kroppen skal normalisere seg er ikke noe kjekt. Det er til tider ganske slitsomt.

Nå har jeg gått i fem uke og ventet på tr uten hell, men i dag ser det ut til at den har meldt sin ankomst (uten at jeg tør å si det 100% sikkert).
Men den menstruasjonsfølelsen er der i alle fall og den har jeg IKKE savnet.
Om den er kommet tilbake så er jeg overlykkelig, for da er det bare 14 dager Ca til el.
Men smertene og blødningene som kommer med tr var ikke savna i det hele tatt.

Krysser fingre for at mors lille spire sitter på neste forsøk ❤️❤️
Ønsker deg masse lykke til! Jeg mista i uke 20 denne sommeren. Ekstra tøft å være prøver når en har mista, og ventetiden frem til man kan prøve igjen føles lang.
Jeg har hatt en syklus etter at vi mista, og starter nå pp2. Om du har syklusstart nå ligger vi nesten likt i løypa. Jeg er på cd (syklusdag) 2.
 
Perioden etter MA har absolutt ikke bare vært enkel.
Vente på at kroppen skal normalisere seg er ikke noe kjekt. Det er til tider ganske slitsomt.

Nå har jeg gått i fem uke og ventet på tr uten hell, men i dag ser det ut til at den har meldt sin ankomst (uten at jeg tør å si det 100% sikkert).
Men den menstruasjonsfølelsen er der i alle fall og den har jeg IKKE savnet.
Om den er kommet tilbake så er jeg overlykkelig, for da er det bare 14 dager Ca til el.
Men smertene og blødningene som kommer med tr var ikke savna i det hele tatt.

Krysser fingre for at mors lille spire sitter på neste forsøk ❤️❤️

Så bra at tr antageligvis er på plass!

Krysser fingrene for at dette er mnd for dere!
 
Så bra at tr antageligvis er på plass!

Krysser fingrene for at dette er mnd for dere!


Kan 100% bekrefte at den er på plass. Ughh kan ikke si jeg har savnet noe av det som følger med tr uten om den el som kommer om to uker.

Krysser også fingrene for oss.
Også håper jeg så inderlig at kroppen stabiliserer seg hos deg snart.
At du kan få litt kontroll og ro i sjelen. ❤️ tenkt masse på deg.
 
Back
Topp