Venter på Lillegutt

5+0

Enda en uke har gått og det virker som alt er slik det skal. Men alikevell er det MANGE tanker. Gleder meg masse til vi skal på TUL i uke 8 og få se den lille i magen:Heartred

Har vært befriende uten symptomer til nå. Litt trett kanskje og noen "voksesmerter" rundt livmora. Men brystene, DE gjør vondt de. På grenset til komisk, at det er muuulig at noe kan bli så ubehagelig. Var ikke helt forberedt på den nei. Har kanskje romantisert graviditeten litt.

Vi hjemme tar en uke av gangen, krysser fingrene for at dette går godt og at vi får møte den lille til neste sommerferie:hug003

Igår traff jeg lillesøstra mi (bor halve landet unna meg) og da sprakk jeg. Hun ble nr 3 som vet om graviditeten. Det ble både tårer og snør. Herregud så deilig å få si høyt til noen jeg virkelig bryr meg om:Heartred
Til jul, når den lille er 12 uker, da skal jeg skrike det høyt!!
 
7+6

Tirsdag var det 1 mnd siden positiv graviditetstest, idag var det TUL, i morgen er det enda en uke unnagjort!

Det ble tårevått på TUL idag da jeg fikk se bilde av den lille som vokste i magen. Gynekologen omtalte den som "mummitroller" og jaggu tror jeg den har fått kallenavn.

Fikk også fortalt sjefen ståa og han var så snill! Jeg kan ikke forestille meg en bedre reaksjon på at en arbeidstaker blir borte flere mnd.

Jeg klarer ikke være noe annet enn rørt. Denne dagen har vært så bra. Og uvirkelig. Håper den lille henger med helt til termin og jeg gleder meg masse til å se på nytt når vi er 11+6:love7
 

Vedlegg

  • 20191121_124850.jpg
    20191121_124850.jpg
    30,4 KB · Visninger: 188
8+3

Hadde ikke forutsett at kvalmen kunne være så plagsom. Helt egentlig hadde jeg trodd jeg skulle slippe unna hele kvalmen. Men neida.
Og sliten, hele tiden. Besøkte svigermor i helga og hun trodde jeg var bakfull i 2 dager etter julebordet fredag. Ikke veldig imponert.
Dagene går heldigvis sakte men sikkert fremover. Snart første samtale med jordmor, så TUL nr 2. Gleder meg sånn til jul å forteller venner og familie dette:Heartred
Håper den lille i magen klamrer seg fast til termin:Heartred
 
9+1

Blir mye klaging nå.
Igår klarte jeg 1 tugge av middagen (hjemmelaget burger med godt tllbehør) før magen slo seg vrang. Fikk kvalmestillende igår som kun virket i 1 time ca, så det er jo noe. Og får ikke sove på natta. Sto opp rundt kl 4 idag, vurderer å bake en kake nå. Null tull faktisk. Skal i babyshower igjen tidlig i ettermiddag (nr 2 siden jeg ble gravid selv) og har selvfølgelig lovet å lage kake.

Nærmer seg heldigvis uke 12 og neste TUL (11+6 da) så kan man endelig starte å fortelle familien og folk rundt det. Var hos svigermor forrige helg og var "bakfull" hele helga etter julebord på fredag. Er lei av å late som men vil virkelig ha en elstra TUL for å se at alt er greit før jeg forteller noe:)
 
10+1

Under to uker til neste TUL. Gleder meg sånn til å se og håper den lille har det bra i magen:Heartred Sånnsett er det en trøst at symptomene blir værre. De siste dagene har vist tegn på bekkenløsning.

Første samtale med jordmor denne uka. Veldig fin samtale. Neste på lista er blodprøve for å utrede for alt mulig.

Gleder meg sånn til jul å kunne fortelle folk om spiren vår! Er lei av å gå rundt å være kvalm og gjemme meg hjemme.
 
10+1

Under to uker til neste TUL. Gleder meg sånn til å se og håper den lille har det bra i magen:Heartred Sånnsett er det en trøst at symptomene blir værre. De siste dagene har vist tegn på bekkenløsning.

Første samtale med jordmor denne uka. Veldig fin samtale. Neste på lista er blodprøve for å utrede for alt mulig.

Gleder meg sånn til jul å kunne fortelle folk om spiren vår! Er lei av å gå rundt å være kvalm og gjemme meg hjemme.

Skjønner godt at du gleder deg! Så fint at du hadde en fin samtale med jordmor også :) masse lykke til på TUL og god jul :Heartred:rendeer
 
11+0

Idag er det legetime for blodprøve. Skulle vist sjekkes for alt mulig rart. 6 dager til neste TUL, gleder meg så vanvittig! Håper virkelig den lille har det bra.

Julegavene er ferdige (utenom innpakking) men julepynten står på 13 dagen i gangen enda i eskene. Skal gjøre et forsøk nå på å pynte litt. Formen har ikke vært god de siste dagene, vært mye kvalm og sliten.
Men idag kommer lillesøstra mi:Heartred hun bor halve Norge unna meg, gleder meg vanvittig! Hun vet heldigvis om graviditeten. Og ikveld er det vennejulebord. Gru-gleder meg. Blir nok veldig trivelig så håper formen holder seg. Men ingen av vennene mine vet om gravidigeten og tenker å holde det sånn til etter familien får vite det i jula. Så vi får nå se...

Om en uke er det juleferie og jeg vet hvordan den lille i magen har det, da skal jeg slappe helt av:Heartred
 
11+6

Å herregud, idag altså. Lengste dagen noensinne. Etter jobb var det TUL, 5 uker siden sist. Samboeren kom og vi dro sammen. Gynekologen sa jeg var så langt på vei at vi kunne ta utvendig. Ble umiddelbart ugira, men ok.
Når han startet å filme så så vi jo NOE! Men alt var så stille? Joda han pekte på hodet og armen. Hjerteslag så vi jo tydelig. Han rakk p måle fosteret til 4.8 cm
Og DA! Bryter fosteret ut i dans!! Det var så nydelig å se fosteret strekke ut beina og vifte med armene. Gynekologen sa alt så helt perfelt ut, fosteret så friskt og sprekt ut! Jeg kunne sett på den dansingen i timesvis. Det var så rørende (kom noen tårer ja)

I morgen er det 12 uker, da løftes hemmelighetskremmeriet. Vi starter med min familie, så hans familie på julaften.

Livet ass:Heartred
 

Vedlegg

  • 20191219_174515.jpg
    20191219_174515.jpg
    19,5 KB · Visninger: 178
11+6
Å herregud, idag altså. Lengste dagen noensinne. Etter jobb var det TUL, 5 uker siden sist. Samboeren kom og vi dro sammen. Gynekologen sa jeg var så langt på vei at vi kunne ta utvendig. Ble umiddelbart ugira, men ok.
Når han startet å filme så så vi jo NOE! Men alt var så stille? Joda han pekte på hodet og armen. Hjerteslag så vi jo tydelig. Han rakk p måle fosteret til 4.8 cm
Og DA! Bryter fosteret ut i dans!! Det var så nydelig å se fosteret strekke ut beina og vifte med armene. Gynekologen sa alt så helt perfelt ut, fosteret så friskt og sprekt ut! Jeg kunne sett på den dansingen i timesvis. Det var så rørende (kom noen tårer ja)

I morgen er det 12 uker, da løftes hemmelighetskremmeriet. Vi starter med min familie, så hans familie på julaften.

Livet ass:Heartred

Åh, så koselig å lese!! Det blir nok veldig gøy å fortelle til familiene deres - nyt det! :Heartred

Jeg var også veldig sliten i første del av graviditeten, men rundt uke 18-19 begynte det å bli mye bedre. Håper det snart blir bedre for deg også :)
 
11+6
Å herregud, idag altså. Lengste dagen noensinne. Etter jobb var det TUL, 5 uker siden sist. Samboeren kom og vi dro sammen. Gynekologen sa jeg var så langt på vei at vi kunne ta utvendig. Ble umiddelbart ugira, men ok.
Når han startet å filme så så vi jo NOE! Men alt var så stille? Joda han pekte på hodet og armen. Hjerteslag så vi jo tydelig. Han rakk p måle fosteret til 4.8 cm
Og DA! Bryter fosteret ut i dans!! Det var så nydelig å se fosteret strekke ut beina og vifte med armene. Gynekologen sa alt så helt perfelt ut, fosteret så friskt og sprekt ut! Jeg kunne sett på den dansingen i timesvis. Det var så rørende (kom noen tårer ja)

I morgen er det 12 uker, da løftes hemmelighetskremmeriet. Vi starter med min familie, så hans familie på julaften.

Livet ass:Heartred
Herre så bra! Nydelig liten bamsemums❤️
 
11+6
Å herregud, idag altså. Lengste dagen noensinne. Etter jobb var det TUL, 5 uker siden sist. Samboeren kom og vi dro sammen. Gynekologen sa jeg var så langt på vei at vi kunne ta utvendig. Ble umiddelbart ugira, men ok.
Når han startet å filme så så vi jo NOE! Men alt var så stille? Joda han pekte på hodet og armen. Hjerteslag så vi jo tydelig. Han rakk p måle fosteret til 4.8 cm
Og DA! Bryter fosteret ut i dans!! Det var så nydelig å se fosteret strekke ut beina og vifte med armene. Gynekologen sa alt så helt perfelt ut, fosteret så friskt og sprekt ut! Jeg kunne sett på den dansingen i timesvis. Det var så rørende (kom noen tårer ja)

I morgen er det 12 uker, da løftes hemmelighetskremmeriet. Vi starter med min familie, så hans familie på julaften.

Livet ass:Heartred
Å, så koselig å se og høre!❤️
Det er helt fantastisk å se liv på skjermen og tenk at det er baby i din kropp, ikke en film.
Gratulerer på forskudd med 12 uker❤️
 
Åh, så koselig å lese!! Det blir nok veldig gøy å fortelle til familiene deres - nyt det! :Heartred

Jeg var også veldig sliten i første del av graviditeten, men rundt uke 18-19 begynte det å bli mye bedre. Håper det snart blir bedre for deg også :)
Vi nyter dette absolutt:Heartred
Og det gir meg håp, er lei av å være helt ubrukelig. Dagene går jo faktisk unna så plutsellig er det 18 uker!!
Herre så bra! Nydelig liten bamsemums❤️
Ååh takk!! Vil faktisk si det er verdens fineste Bamsemums:love7
Å, så koselig å se og høre!❤️
Det er helt fantastisk å se liv på skjermen og tenk at det er baby i din kropp, ikke en film.
Gratulerer på forskudd med 12 uker❤️
12 uker her jeg sitter, så mange tusen takk!:Heartred ja var helt uvirkelig å se den perfekte lille babyen (så jo fullkommen ut, bare med stort hode) og tenke at vi har laget den!! Graviditeten føltes så mye mer ekte ut! Nå gleder jeg meg til å få mage og kjenne liv der inne:)
 
11+6
Å herregud, idag altså. Lengste dagen noensinne. Etter jobb var det TUL, 5 uker siden sist. Samboeren kom og vi dro sammen. Gynekologen sa jeg var så langt på vei at vi kunne ta utvendig. Ble umiddelbart ugira, men ok.
Når han startet å filme så så vi jo NOE! Men alt var så stille? Joda han pekte på hodet og armen. Hjerteslag så vi jo tydelig. Han rakk p måle fosteret til 4.8 cm
Og DA! Bryter fosteret ut i dans!! Det var så nydelig å se fosteret strekke ut beina og vifte med armene. Gynekologen sa alt så helt perfelt ut, fosteret så friskt og sprekt ut! Jeg kunne sett på den dansingen i timesvis. Det var så rørende (kom noen tårer ja)

I morgen er det 12 uker, da løftes hemmelighetskremmeriet. Vi starter med min familie, så hans familie på julaften.

Livet ass:Heartred


Åhh, gratulerer så mye. For en herlig beskrivelse av TUL-opplevelsen. Ble rørt jeg ❤️

Ønsker deg en fin jul og kos deg med å fortelle nyheten til familien ☺️
 
13+5

Takk 2019, du var et veldig snilt år:Heartred
Så fornøyd med den nye jobben min, huset starter å komme seg. Hatt mange fine opplevelser, fikk både sett (endelig) favorittbandet mitt, århundrets 30årsfeiring. 2019 ble også det året jeg besteg flest fjell, nærmeste fjellet klarte jeg 20 ganger. Fikk også flere over 1000 moh.

Julen var magisk. Endelig kunne vi fortelle venner og familie om at en liten spire er på tur:Heartred:Heartred Så mye glede, latter.

Jeg tar imot 2020 med åpne armer og ser veldig frem til juli, når vi endelig skal bli foreldre:Heartred:love7
 
14+1
Vært å møtt jordmor idag! Hun bruker en annen tellemåte, så ifølge henne er jeg bare 14+1 idag, altså satt 4 dager bak. Metoden hennes tok blandt annet ikke hensyn til lengden på syklus. Men nåe jeg er kommet så langt, så anser jeg det som bare detaljer. Starter å telle herfra:)

Gikk forøvrig så bra idag :Heartred blod og urin så perfekt ut. Livmora har vokst masse siden sist, kjenner den helt tydelig mellom navlen og skambenet.

Beat av alt, hun fant hjertelyden med en gang:Heartred var vist en aktiv krabat, for hun måtte flytte etter doppleren flere ganger:) Fosteret fikk skryt, og der lå jeg, og kjente på følelsen av å være en så stolt mor! (Har riktignok ikke fødd enda, meeen detaljer detaljer)

Ny TUL på torsdag, OUL den 11. februar. Går jo faktisk fremover!!

Har fått litt mage, men er nok bare ribbefett enda.
 
15+0

Kvalmen har heldigvis roet seg. Ikke helt borte, å åpne kjøleskapet på morningen er fremdeles en stor prøvelse!!

Føler jeg slapper mer av nå, prøver å nyte graviditeten. Er jo ingenting jeg kan gjøre uansett, utenom å gi fosteret gode forutsetninger:) fortsetter å ta vitaminene mine, spesielt folat, og fullt fokus på å komme meg ut og gå hver dag!! Ønsker ikke å gå opp mer i vekt enn jeg må.
TUL på torsdag var så rørende. Fikk se fosteret vinke:Heartred i utgangspunktet ville jeg ikke vite kjønnet, men tror jeg holder på å ombestemme meg. Er så fryktelig nyfiken på hva det blir!
Alilevell er jeg helt overbevist om at det blir en gutt. Gynekologen ville ikle uttale seg, meeen vi får nå se.

OUL den 11. Februar, 29 dager igjen!! Gleder meg :love7
 
Back
Topp