Ønsket om et barn til...

Isola90

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Hei! Har endelig fått meg til å opprette en dagbok her inne. Tenkte det kunne være godt å få ut litt tanker.

Litt om meg:


Jeg er 30 år, gift med den beste mannen, og har en nydelig datter på 6 år.


Vi har prøvd å gi datteren vår søsken i 2 år nå uten hell. Var gravid høsten 2018, men det ble en MA i uke 9. Etterpå har jeg aldri fått en positiv test...


Ble henvist til IVF november 2019.

Var i gang med første uttak/forsøk nå i mai. Ble dessverre overstimulert og fikk ikke innsett, men har 4 blastocyst på frys.

Rekker heldigvis et fryseforsøk før sommeren om alt går fint! Skal ha innsett på mandag neste uke! Veldig spent på hvordan det vil gå. Ønsker så veldig å kunne gi datteren vår søsken.



 
Så herlig med ferie :happy: har du noen planer for å få tiden til å gå?

Tenker hvertfall å prøve å være litt aktiv. Gå tur, være på stranda, lese bøker, osv..
Er også så heldig å ha en datter på 6 år som holder meg aktiv:Heartred
 
Da var jeg blitt en ruger! Overrasket over hvor fort innsettet var over. Det vanskeligst var den fulle blæra som presset på!

Uansett veldig deilig å være ferdig! Nå håper jeg bare at jeg klarer å slappe av og ikke tenke for mye på det. Har en tendens til å stresse/bekymre meg en del!


Nå skal hvertfall sola nytes!:)
 
Hvor mange dpo er man ved innsett av blastocyst? Er jeg 5 dpo i dag? Når startet dere testingen?:) Jeg har egentlig en plan om å ikke teste før testdato som er 2.juli, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge!:p
 
7 dpo (?)

2 dager er gått siden innsett og jeg synes tiden går så sakte! Kjenner absolutt ingen symptomer. Hadde kanskje trodd jeg skulle få ømme bryst. Det har jeg til vanlig etter eggløsning, men kjenner ingenting. Synes å ha lest at mange får det av lutinusen, men den merker jeg lite til...


Eneste jeg har kjent var et lite stikk i livmoren samme kveld som innsett, men om det betyr noe er ikke godt å si. Håper det var egget som festet seg godt!!
 
Er 5 dpo når man har innsett av blastocyst ja :) jeg har fått positiv test 10 dpo når jeg ble gravid, men ser noen får positiv test allerede 9 dpo :) men da er det veldig svak strek enda.
Blir veldig spennende å følge deg!
Vi er i gang med søskenforsøk selv nå, innsett på søndag :nailbiting:
Masse lykke til! :Heartred
 
Er 5 dpo når man har innsett av blastocyst ja :) jeg har fått positiv test 10 dpo når jeg ble gravid, men ser noen får positiv test allerede 9 dpo :) men da er det veldig svak strek enda.
Blir veldig spennende å følge deg!
Vi er i gang med søskenforsøk selv nå, innsett på søndag :nailbiting:
Masse lykke til! :Heartred

Takk for svar! Det var det jeg trodde:) Spennende at du fikk positiv test allerede 10dpo! Tror jeg må prøve å vente noen dager til med testing!
Håper for oss begge!:Heartred
Lykke til med innsett på søndag!:Heartred
 
Takk for svar! Det var det jeg trodde:) Spennende at du fikk positiv test allerede 10dpo! Tror jeg må prøve å vente noen dager til med testing!
Håper for oss begge!:Heartred
Lykke til med innsett på søndag!:Heartred
Jeg begynner alltid å teste alt for tidlig, men tenker å prøve å vente så lenge jeg greier denne gangen, selv om jeg sikkert er like håpløs som før :hilarious: men absolutt greit å vente litt, så er svaret litt mer sikkert :)
Tusen takk! :Heartred
 
Så spennende, vi er ca likt i prosessen! :) Jeg er fire dager etter innsett i dag. Synes jeg kjenner masse greier, men er veldig usikker på om det er ekte symptomer eller bare progesteronet... Håper håper!! Jeg skal også prøve å vente med å teste, men jeg kjenner at det begynner å bli veldig fristende nå! Når har du testdato?
 
Jeg begynner alltid å teste alt for tidlig, men tenker å prøve å vente så lenge jeg greier denne gangen, selv om jeg sikkert er like håpløs som før :hilarious: men absolutt greit å vente litt, så er svaret litt mer sikkert :)
Tusen takk! :Heartred

Ikke alltid lett å vente med testingen nei! Men tenker at så lenge jeg ikke tester så har jeg hvertfall et håp om positiv test:) Blir spennende å følge med deg!
 
Så spennende, vi er ca likt i prosessen! :) Jeg er fire dager etter innsett i dag. Synes jeg kjenner masse greier, men er veldig usikker på om det er ekte symptomer eller bare progesteronet... Håper håper!! Jeg skal også prøve å vente med å teste, men jeg kjenner at det begynner å bli veldig fristende nå! Når har du testdato?

Ja, da er det jo kun 1 dag som skiller oss! Du hadde innsett av blastocyst? Så spennende med symptomer! Fortsatt lite symptomer her, men er jo tidlig:) Jeg har ikke testdato før 2.juli! Så det er jo en hel uke til! Tror nok kanskje det ryker en test før det, men kanskje jeg klarer å vente også;)
Hva med deg da? Er det fryseforsøk eller fersk du har?
 
9 dpo (4 dager siden innsett)

Tiden går fortsatt sakte. Kjenner etter hver minste ting. De siste par dagene har jeg hvertfall fått litt ømme bryst. Om det betyr noe er ikke godt å vite. Jeg får ofte det etter eggløsning til vanlig også...


Dagene tilbringes på stranda. Frister veldig å bade når gradestokken kryper opp mot 30! Noen som bader etter innsett? Eller skal man helst ikke det? Har ikke turt å gjøre det selv. Tenker også det er litt grisete når jeg bruker lutinus...
 
Tror det skal gå fint å bade etter fryseforsøk :)
Etter uttak skal man helst ikke bade på en viss tid hvis jeg husker riktig, pga fare for infeksjon. Så er nok bare å bade og kose seg i finværet :Heartred

Lutinus er noe gris ja! Startet i går og gleder meg allerede til jeg blir ferdig med det :hilarious:
 
Tror det skal gå fint å bade etter fryseforsøk :)
Etter uttak skal man helst ikke bade på en viss tid hvis jeg husker riktig, pga fare for infeksjon. Så er nok bare å bade og kose seg i finværet :Heartred

Lutinus er noe gris ja! Startet i går og gleder meg allerede til jeg blir ferdig med det :hilarious:

Vil også tro bading er innafor, men ikke så gøy med den lutinusen! Blir godt å være ferdig med den:hilarious:
 
11 dpo (6 dager siden innsett)

Her er det lite nytt å komme med! Litt ømme bryst fortsatt og noen stikninger av og til. Tørr ikke helt å teste enda. Redd for å få negativ! Er jo litt greit å fortsatt ha håp også:happy:

I morgen får vi besøk av min søster og familien som skal være hos oss til onsdagen. Kjenner det blir litt rart å teste når de er her. Samtidig litt lenge å vente helt til torsdagen! Det vet jeg ikke om jeg klarer:rolleyes:

Så i dag måtte jeg vaske hele huset. Skal ikke stå på at jeg har vært lite aktiv i rugetiden hvertfall. Har vært mye på tur og har stadig hatt noe å gjøre! Kjenner det gjør godt!:)
 
Last edited:
13 dpo (8 dager siden innsett)

I dag har jeg en dårlig følelse. Føler at det lille jeg hadde av symptomer er borte. Kjenner ingenting. Har enda ikke testet. Tror jeg kommer til å teste i morgen tidlig. Men kjenner jeg er litt pessimist i dag... Håper jeg tar feil!


Vet dere hvordan det er med lutinus? Utsetter den mens? I en vanlig syklus hadde jeg normalt fått mens på 14 dpo, men det vil den kanskje ikke gjøre nå uansett om jeg er gravid eller ikke?
Og om jeg skulle være gravid, er det vanlig å fortsette på lutinus en stund?
 
Back
Topp