Ønsket om et bøllefrø i magen

Frozar

Elsker forumet
Novembergull 2017
Marshmallows 2022
Hei! Jeg er ny her på forumet:greet025
Men har prøvd å bli gravid en stund allerede, er i PP7 nå.

Kjenner at jeg trenger en plass å skrive ned tanker og være litt blandt likesinnede. Prøvingen har på dette punktet begynt å ta litt på,så da tror jeg kanskje det vil hjelpe litt:)

Ellers er jeg 28 år gammel,og prøver på barn nr.1.

Jeg har hatt en graviditet før,for snart 10 år siden med samme mann. Men på det punktet var vi ikke klar,så valgte da å ta abort. Det var et vanskelig valg,men føler enda at det var det rette å gjøre.

Foreløpig denne pp'n er det bare å vente,er på dag 5 i syklusen,så ikke så mye man kan gjøre enda:banghead:
 
Last edited:
Hei og velkommen hit :) Dette er en super plass og komme med sine tanker og frustrasjoner, BV jentene er bare helt fantastiske! Bli kjempe spennende å følge deg videre! :D
 
Takk:happy: Ja har fått inntrykk av at dette er et forum med masse hyggelige medlemmer,så gleder meg til å kikker mer rundt bli kjent her inne:)
 
Hei og velkommen hit :) Dette er en super plass og komme med sine tanker og frustrasjoner, BV jentene er bare helt fantastiske! Bli kjempe spennende å følge deg videre! :D

Signerer denne! :)

Håper dere ikke trenger å prøve så mye lenger :)
 
Velkommen :) Er selv ny her inne, gleder meg til å følge deg videre :greet025
 
Velkommen til deg :greet025Jeg er også veldig ny her inne, men har nå allerede fått skrevet masse tanker og spørsmål allerede siden jeg begynte her på forumet selv:p Så det er bare å spørre om alt en måtte lure på, så skal vi hjelpe så godt vi kan:joyful:
 
Hjertelig velkommen! :) ønsker deg masse lykke til med prøvingen. Blir trivelig å følge med deg[emoji5]
 
Signerer denne! :)

Håper dere ikke trenger å prøve så mye lenger :)
Takk! Håper også det ja!:) Kjenner det begynner å bli litt slitsomt. Man går liksom å tenker på det heletiden:shy: Men forhåpentligvis så klaffer det denne gang!:D

Tusen takk alle sammen! Så hyggelig med så mange besøk i dagboken min allerede!:joyful: Det har hjulpet betraktelig på humøret mitt:happy:
 
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive om dette,men jeg gjør det uansett. Dette er jo dagboken min,så:p
Jeg vet også om personen jeg skriver om leser dette,så vil hun forstå hva jeg mener.

I går kom en av mine kollegaer bort å sa at hun hadde fått positiv test dagen før. Det var på hennes første forsøk. Å det traff meg av en eller annen grunn så hard. Jeg ble kvalm. Skikkelig sjalu. Hadde lyst å gråte.
Misforstå meg rett,jeg ble kjempeglad for henne og gleder meg til å følge graviditeten hennes. MEN det føltes bare så urettferdig. Og jeg klarer liksom ikke slippe det. Og jeg ble skikkelig skuffa over meg selv at jeg føler på denne måten. :sick009


Å det hjelper ikke på at jeg er en plass i syklusen der man bare må vente. Man kan ikke gjøre noe fra eller til,så det føles litt håpløst akkurat nå.


Sånn,då har jeg fått det ut!!
 
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive om dette,men jeg gjør det uansett. Dette er jo dagboken min,så:p
Jeg vet også om personen jeg skriver om leser dette,så vil hun forstå hva jeg mener.

I går kom en av mine kollegaer bort å sa at hun hadde fått positiv test dagen før. Det var på hennes første forsøk. Å det traff meg av en eller annen grunn så hard. Jeg ble kvalm. Skikkelig sjalu. Hadde lyst å gråte.
Misforstå meg rett,jeg ble kjempeglad for henne og gleder meg til å følge graviditeten hennes. MEN det føltes bare så urettferdig. Og jeg klarer liksom ikke slippe det. Og jeg ble skikkelig skuffa over meg selv at jeg føler på denne måten. :sick009


Å det hjelper ikke på at jeg er en plass i syklusen der man bare må vente. Man kan ikke gjøre noe fra eller til,så det føles litt håpløst akkurat nå.


Sånn,då har jeg fått det ut!!

Jeg føler det ofte sånn når jeg får høre at noen er gravide, spesielt de som fikk det til på første forsøk. Jeg tror det er ganske normalt :) Man unner de det selvfølgelig, men likevel blir man sjalu og det gjør så vondt. Jeg vet godt hvordan det føles. Sender en klem ❤

Ja, det blir mye venting og man føler seg litt hjelpesløs i de periodene man ikke kan gjøre noe fra eller til. Og alt er veeldig altoppslukende. Jeg for min del tenker ikke på veldig mye annet og det gjorde jeg ikke det siste året før vi begynte å prøve heller, så deg begynner å tære på :wideyed:
 
Jeg føler det ofte sånn når jeg får høre at noen er gravide, spesielt de som fikk det til på første forsøk. Jeg tror det er ganske normalt :) Man unner de det selvfølgelig, men likevel blir man sjalu og det gjør så vondt. Jeg vet godt hvordan det føles. Sender en klem ❤

Ja, det blir mye venting og man føler seg litt hjelpesløs i de periodene man ikke kan gjøre noe fra eller til. Og alt er veeldig altoppslukende. Jeg for min del tenker ikke på veldig mye annet og det gjorde jeg ikke det siste året før vi begynte å prøve heller, så deg begynner å tære på :wideyed:
Takk for dette svaret,det trengte jeg:hug003

Ja utrolig altoppslukende. Jeg trodde jeg skulle klare å være en av de der "det går når det går"-folka,som klarer å slappe av,men har ikke sett noe til det enda:confused005:p
 
PP7 CD6

Da nermer det seg slutten på TR endelig. Tipper det drøyer til søndag før det er 100% borte. Men alltid deilig å kunne gå over til et lite truseinnlegg,å slippe tampong inn å ut hele dagen:happy:

Lurer litt på om jeg skal teste etter EL denne gang? Nå når jeg vet at man ikke bare skal få en strek,men den skal være sterk i tillegg:smiley-angelic006 Men på en måte har jeg lyst å la være også,å bare holde oss til planen om å bare være aktive hver dag den uken jeg venter EL.
i følge appen jeg bruker så skal jeg ha det på CD 21,men det er størst sjangs for at jeg får det før den tid(håper det,for den helgen er mannen borte.) Men appen er litt forvirra av et par laaaanhe sykluser som jeg har fått innimellom de "vanlige",så den regner litt feil.

Jeg får se hva jeg gjør,jeg har ihvertfall testene klar i tilfelle,så tar jeg det litt som det kommer;)
 
Velkommen og masse lykke til! ;)
 
Velkommen og masse lykke til med prøvingen :p:D Jeg skjønner deg veldig godt i hele situasjonen ! Vi er i samme situasjon - vi er nå i PP 9 og jeg skal til gyn 9 mars for å se hva som kan gjøre at det tar så fryktelig lang tid. (både jeg og mine søsken er IVF barn) :oops:

Kjøpte CBFM i går så håper denne kan hjelpe litt i tiden fremover :D anbefales :p

Gleder meg til å gølge deg her på forumet :joyful::joyful::joyful:
 
Velkommen og masse lykke til med prøvingen :p:D Jeg skjønner deg veldig godt i hele situasjonen ! Vi er i samme situasjon - vi er nå i PP 9 og jeg skal til gyn 9 mars for å se hva som kan gjøre at det tar så fryktelig lang tid. (både jeg og mine søsken er IVF barn) :oops:

Kjøpte CBFM i går så håper denne kan hjelpe litt i tiden fremover :D anbefales :p

Gleder meg til å gølge deg her på forumet :joyful::joyful::joyful:

Takk!:)
Er så herlig her inne,der flere kan kjenne seg igjen . Det er så betryggende,å man føler seg så mye mindre alene:Heartred

Greit å gå å sjekke seg,endten for å få beskjed om at alt er fint,eller så får man gjort noe hvis det er et problem. Da trenger man ihvertfall ikke å lure lengre. Jeg krysser fingrene for deg!

Vet du om man må gå via lege når man skal til gynekolog,eller kan man ta kontakt direkte?
Jeg kommer ikke til å sjekke meg helt enda,men om det ikke klaffer på en av de neste syklusene,så tror jeg at jeg vil gjøre det.
 
Ja jeg syntes det var utrolig frustrerende å ikke kunne dele tankene sine med noen annet enn mannen, å han forstår jo ikke det på samme måte som kvinner gjør :hungover::hilarious: Så for å lette litt på trykket hjalp det veldig å melde seg inn her :woot: Som du sier man føler seg veldig mye mindre alene å det er godt :joyful:

Ja jeg valgte det da vi har litt fertilitet problemer i familien :oops: takk :joyful:

Du burde gå via legen din så du får det til en greiere pris. Jeg tror du betaler mye mer om du kontakter dem selv o_O
Jeg snakket med legen min hvertfall i starten av januar. Han sa at vis det ikke hadde skjedd noe i løpet av februar så skulle jeg komme ned igjen. De sier det burde gå 9 mnd før de henviser deg men har du en grei lege gjør han det før (grunnet vente tid).

Jeg var det allerede i starten av februar for da var jeg helt kokende og super lei av alt - hadde da fått vite at mine to beste venninner venter i august og september (veldig glad på dems vegne men var helt knust inni meg) :arghh: å da sendte han meg videre etter 8 mnd :happy: MEN ! jeg fikk time 19 mai hos Gyn - noe jeg flippa helt for så jeg ringte ned å sa jeg MÅTTE ha en time tidligere (det var da jeg fikk 9 mars)

Så vær ute i god tid for det er lang vente tid hos disse gynekologene og du vet aldri hvor lenge du må vente. :confused::joyful:

Lykke lykke til skjønne deg:hug003
 
Ja jeg syntes det var utrolig frustrerende å ikke kunne dele tankene sine med noen annet enn mannen, å han forstår jo ikke det på samme måte som kvinner gjør :hungover::hilarious: Så for å lette litt på trykket hjalp det veldig å melde seg inn her :woot: Som du sier man føler seg veldig mye mindre alene å det er godt :joyful:

Ja jeg valgte det da vi har litt fertilitet problemer i familien :oops: takk :joyful:

Du burde gå via legen din så du får det til en greiere pris. Jeg tror du betaler mye mer om du kontakter dem selv o_O
Jeg snakket med legen min hvertfall i starten av januar. Han sa at vis det ikke hadde skjedd noe i løpet av februar så skulle jeg komme ned igjen. De sier det burde gå 9 mnd før de henviser deg men har du en grei lege gjør han det før (grunnet vente tid).

Jeg var det allerede i starten av februar for da var jeg helt kokende og super lei av alt - hadde da fått vite at mine to beste venninner venter i august og september (veldig glad på dems vegne men var helt knust inni meg) :arghh: å da sendte han meg videre etter 8 mnd :happy: MEN ! jeg fikk time 19 mai hos Gyn - noe jeg flippa helt for så jeg ringte ned å sa jeg MÅTTE ha en time tidligere (det var da jeg fikk 9 mars)

Så vær ute i god tid for det er lang vente tid hos disse gynekologene og du vet aldri hvor lenge du må vente. :confused::joyful:

Lykke lykke til skjønne deg:hug003
Godt du fikk time tidligere! Mai er jo leeeeenge til!:eek:

Jeg har legetime på torsdag(av andre grunner) så tror kanskje jeg forsiktig ska spør henne om hva hun tenker.

Forstår veldig godt følelsene dine rundt bestevennene dine. Og det føles utrolig sårt. Å man føler ikke man kan snakke med de om det heller,for de kan jo missforstå hva man mener. Man er superglad på deres vegne,men det gjør likevel vondt.

Masse lykke til videre uansett! :smiley-angelic003
 
Godt du fikk time tidligere! Mai er jo leeeeenge til!:eek:

Jeg har legetime på torsdag(av andre grunner) så tror kanskje jeg forsiktig ska spør henne om hva hun tenker.

Forstår veldig godt følelsene dine rundt bestevennene dine. Og det føles utrolig sårt. Å man føler ikke man kan snakke med de om det heller,for de kan jo missforstå hva man mener. Man er superglad på deres vegne,men det gjør likevel vondt.

Masse lykke til videre uansett! :smiley-angelic003


Ja veldig - heldigvis så forsto hun sekretæren jeg ringte til at dette var viktig og gav meg time tidligere da:eek::hilarious: men absolutt greit å være litt tidligere enn man kanskje hadde trodd selv var lurt ! ;) så snakk med henne du på torsdag :D

Ja hun ene er ikke så god å snakke med om slike ting da hun missforstår litt og har en veldig avslappet holdning til dette med prøving (hun fikk det til ganske fort).
Men hun andre derimot har vært helt super :joyful: virkelig en god støtte, vi har hatt en dialog om dette med prøving fra dag en begge begynnte. og dem brukte litt lengre tid dem også før frøet satt.
Hun andre har jeg fortalt det nå i senere tid da det begynnte å gå litt utover humør og at alt med baby prat var utrolig sårt å snakke om - men ellers er det ikke noen som vet om prøvingen. men ja veldig glad for at dem har fått det til og jeg har sagt at jeg kommer ikke så langt etter:p

takk skjønne - til dere også :joyful::joyful::joyful:
 
PP7 CD7 (eller 8 siden klokkene er over 12)

Har hatt litt ubehag nederst i magen i kveld. Det veksler mellom høyre og venstre side. Klarer ikke kjenne om det er magen eller om det er noe som skjer.

Tror vi muligens bør planlegge å legge inn aksjer et par ganger denne uken også,bare sånn i tilfelle. Selv om det tidligste jeg har hatt EL som jeg er klar over har vært på CD14.
 
Back
Topp