Ønsket om å få bli mamma til to

Villa.V83

Blir kjent med forumet
Sykusdag 23 - ca 6-8 dpo (tror jeg)

PP1 i gang! Spennende tider i vente, og sikkert både en haug av både sommerfugler og frustrasjon.

Kjenner at jeg er litt (les: bittelitt) avslappet denne runden ettersom jeg har en fantastisk herlig liten gutt på snart to år. Han var sterkt ønsket men det tok tid før en positiv graviditetstest resulterte i et fullgått svangerskap og hele hverdagen ble snudd på hodet. Tre spontanaborter før vi ble gravide med ham. I august 2016 satt en ny spire og graviditetstestene lyste "gravid" igjen. Gleden ble kortvarig og en fjerde spontanabort måtte bearbeides.

Nå er vi i gang med forsøket på å gi vår nydelige, bestemte og gode gutt en lillebror eller lillesøster. Og oss i mellom, så hadde det vært fantastisk om jeg ble gravid med tvillinger. Drømmen er tre barn men jeg er såpass voksen nå at nok ikke kommer til å forsøke bli gravid med nummer tre hvis vi er så heldige at vi får bli foreldre til to. Sjansen for tvillinger er nok liten, men det er jo lov å håpe.

Jeg er nå på syklusdag 23 og det er ca. 5 dager til neste menstruasjon. Syklusene mine er som regel relativt A4/standard/etter boka (28 dager) men jeg minstenker noe senere eggløsning enn vanlig denne syklusen ut i fra eggløsningssmerter osv.

Regnet ikke med positiv graviditetstest denne pp og det kan hende jeg investerer i en fertilitetsmonitor. Storebrorspiren satt første pp med fertilitetsmonitor i desember 2014 etter 5 pp uten bruk av monitor. Solgte den dessverre et stykke ut i svangerskapet og angrer på det nå. Skylder på hormoner og at jeg var så sliten at jeg sverget høylytt på at jeg ALDRI skulle gå gravid igjen. Haha! Lissom!

Jeg prøver å ikke overtolke kroppens signaler for jeg vet at jeg har hatt få eller ingen symptomer alle de gangene jeg har vært gravid. Hver gang jeg har hatt en haug av tilsynelatende symptomer har tanta kommet akkurat når hun skal.

Men, jeg er og kommer nok til å bli en testetøs denne prøverunden også.

Har begynt på folat, kuttet ut alkohol og drikker koffeinfri kaffe for med min spontanaborthistorikk så vil jeg legge så godt til rette for en ny spire som mulig. Det funket forrige gang så da satser jeg på at det i allefall ikke skader i prøveperioden.

Wish me luck!
 
Spennende dager fremover :) håper spira sitter raskt hos dere :) masse lykke til :)
 
Det er så utrolig gøy å være i gang med første prøveperiode så jeg måtte bare skrive et innlegg til! Har begynt å ta folat i dag og nå skal jeg virkelig gjøre det jeg kan for at kroppen min er klar for å ta i mot og huse en liten mageninja, forhåpentligvis!

Var litt vill og galen også så nå har jeg kjøpt en fertilitetsmonitor (Clear Blue Advanced) som kommer i posten om noen dager. Samme type som jeg hadde forrige gang og det er himmela greit å få en god oversikt over syklusene siden det kan ta tid før en spire sitter.

Jeg har skikkelige murringer i magen i kveld men det er sikkert fordi det nærmer seg menstuasjon og starten på pp2.

Det var da fælt så gira jeg skulle bli over denne prøvinga da.... tar tilbake det jeg skrev i forrige innlegg om at jeg var bittelitt avslappet.. eller.. jo.. jeg stresser ikke med å bli gravid men det betyr ikke at jeg synes det er mindre spennende eller gøy. Denne prøverunden skal jeg ha det gøy og ta ting som de kommer og så satser jeg på at ting ordner seg :)
 
Hadde veldig kraftige mensmurringer i går kveld og i dag morges var utfloden brunlig (beklager ekle detaljer) så nå kommer vel tanta tenker jeg, noen dager før den egentlig skal komme. Passer egentlig greit med tanke på at jeg har bestilt fertilitetsmonitor og dermed kan begynne å "kartelgge" syklusene mine. Håper selvsagt at tanta holder seg laaaangt unna og at denne brunlige beige spottingen er et tegn på noe annet. Alle gangene jeg har vært gravid så har jeg spottet i dagene før IKM.

Uansett ikke så mye annet å gjøre enn å ta det som det kommer ;)
 
Ingen flere mensmurringer siden i går kveld. Merkelig ettersom jeg alltid har det de to tre første dagene. Men nesten ingen spotting heller. Tanta er vel på vei men det er jo alltids lov å håpe, er det ikke?

Våknet opp med fire kviser i ansiktet i dag! Jeg har ikke hatt kviser på mange mange mange år og har egentlig aldri vært plaget med det. Veldig snodig. Får bare ta en dag av gangen og se hva som skjer
 
I dag lå sannelig min nye fertilitetsmonitor i posten! Men jeg har selvsagt glemt å bestille testene. Jaja, da blir det en tur innom et apotek til uka :)

Spottet fremdeles lysebrunt men mindre enn i går.

I dag er jeg så trøtt så hvis jeg mot formidning skulle sovne sammen med junior når han legger seg så regner jeg med at jeg sover til i morgen tidlig :p så utrolig trøtt
 
Dumme meg... svei av en test...på kveldsurin.. fatter ikke hva jeg tenkte med for det er jo fullstendig bortkasta:rolleyes:

Jaja, negativt resultat selvsagt (tror jeg har opplevd min aller første skyggestrek da). Tanta kan gjerne innfinne seg nå så jeg kan gå videre i pp 2 :p
 
Håper tanta er på plass i morgen slik at jeg kan legge pp1 bak meg og se fremover i stedet for å lure på hva som skjer med spotting og murring og stikking i dpo-land! Godt jeg har altfor mye å gjøre på jobb i morgen slik at dagen forhåpentligvis går fort (men note to self: ikke si ja til så mange møter på en og samme dag for jeg aner ikke hvordan jeg skal rekke alt):joyful:
 
Så fin og spennende dagbok [emoji7] kanskje ikke tanta kommer, krysser fingrene [emoji16] og masse lykke til [emoji173] gleder meg til å følge deg [emoji4]
 
Fremdeles på pp1 og venter på at tanta skal dukke opp samtidig som jeg har et ørlite håp sånn helt innerst innerst innerst inne om at hun selvsagt ikke dukker opp på på lang lang tid.

Blir litt oppgitt over meg selv fordi jeg lovet dyrt og hellig at jeg ikke skulle kjenne etter symptomer eller ta masse tester altfor tidlig og alt det der... bla bla bla.... jeg eier jo tydeligvis ikke viljestyrke for jeg har svidd av hele tre tester og jeg har mist hundre symptomer på graviditet. Det burde strengt tatt ringe en bjelle hos undertegnede når det absolutt ikke er samsvar mellom "symptomer" og blenda hvite tester :rolleyes: men det er tydeligvis for mye forlangt... herrelifred sier jeg bare!

Jeg er støl i magen og har ilinger nedover baksiden av låret (sikkert fordi jeg har gått så mye på jobb eller noe og er i altfor dårlig form). Jeg er tidvis kvalm (sikkert fordi jeg er sulten eller noe sånn). Jeg har kløende brystvorter (i realiteten er de nok mer såre fordi min sønn som jeg fremdeles ammer på kvelden har fått faretruende mange tenner). Ømme pupper generelt sett (fordi tanta er på vei). Drømmer om positive graviditetstester (ønsketenkning). Begynte å grine da junior ikke ville at jeg skulle gå fra ham i barnehagen i dag (jeg er sliten) .


Jaja, og likevel kommer jeg garantert til å svi av en test i morgen tidlig eller på onsdag:rolleyes:
 
Og der kom tanta, akkurat når hun skulle! Litt frustrerende ettersom det kom en ultrasvak strek på g-testen jeg tok i dag morges. En kjemisk kanskje?

Jaja, se fremover for nå er pp2 i gang :)

Men jeg skal ærlig innrømme at jeg er skuffet etter dagens testeopptur. Vet at det sannynligvis ikke blir noe opptur mot sliten av denne pp for samboeren er bortreist på jobb stort sett hele måneden. Får satse på pp 3 og så får jeg bruke pp 2 på å "gå inn" fertilitetsmonitoren min eller noe sånn
 
Last edited:
Og der kom tanta, akkurat når hun skulle! Litt frustrerende ettersom det kom en ultrasvak strek på g-testen jeg tok i dag morges. En kjemisk kanskje?

Jaja, se fremover for nå er pp2 i gang :)

Men jeg skal ærlig innrømme at jeg er skuffet etter dagens testeopptur. Vet at det sannynligvis ikke blir noe opptur mot sliten av denne pp for samboeren er bortreist på jobb stort sett hele måneden. Får satse på pp 3 og så får jeg bruke pp 2 på å "gå inn" fertilitetsmonitoren min eller noe sånn
Å så skuffende det var, fikk skikkelig håp og yes jeg er gravid så booom så kom den forbaska tanta. Åssen test var dette? Skikkelig teit da, føler med deg [emoji173]
 
Å så skuffende det var, fikk skikkelig håp og yes jeg er gravid så booom så kom den forbaska tanta. Åssen test var dette? Skikkelig teit da, føler med deg [emoji173]

Det var en RFSU strimmeltest.. sikkert kjemisk eller en såkalt skyggestrek (har aldri sett det før men). Hrmf..:wacky:
 
Blir spennende å følge deg videre i dagboken din, jeg er selv i pp1 og prøver på barn nr. 2
Synd med tr, håper det blir bedre lykke for deg i neste pp ;)
 
Blir spennende å følge deg videre i dagboken din, jeg er selv i pp1 og prøver på barn nr. 2
Synd med tr, håper det blir bedre lykke for deg i neste pp ;)

Så koselig at du vil følge meg! Vi er jo nesten på samme sted i prøvinga vi da, så gøy :) Tviler på at det blir noe spire pp2 for mannen er bortreist på jobb så og si hele måneden.. men vi få satse på at pp3 blir en knallsuksess ;) masse lykke til til det også!
 
Back
Topp