Veien til andremann....Og en tredjemann i fremtiden?

Gratulerer så masse :D ❤️
 
:Heartred29.juni 2023:Heartred
Fikk telefon fra føden om jeg ville settes i gang torsdag i stedenfor i dag fredag (bemanning). Ble tatt på senga,men takket ja. Kom på føden i 11 tiden, alle målinger fine. Hadde omtrent 3-4 cm ved ankomst. Jordmor tok vannet kl.11.15. Ny undersøkelse kl.13.15 viste fortsatt samme åpning. Men så BANG, skjedde det noe! Riene kom tett og var gode. Hadde 7 cm åpning til kl.1400, også gikk det fra 7-10 frem til kl.1500. Kun lystgass som smertelindring. Funker gull på pusten,synes jeg! Hadde 4 pressrier før hodet var ute,så 1-2 pressrier før kroppen kom. Omtrent 15 minutt pressing. Så var lille,perfekte prinsen født. Var 3600 gr og 51 cm. En drømmefødsel! Fortsatt navnløs ;)

Nå skal vi nyte :Heartblue
Å gratulerer såå mye! Høres ut som en fantastisk fødsel :love017 Håper du får en nydelig barseltid!
 
Gratulerer så mye med lille prinsen :Heartblue :love7 :binkybaby Kose deg masse med lille, og nyyyt nyfødtboblen❤️
 
:Heartred29.juni 2023:Heartred
Fikk telefon fra føden om jeg ville settes i gang torsdag i stedenfor i dag fredag (bemanning). Ble tatt på senga,men takket ja. Kom på føden i 11 tiden, alle målinger fine. Hadde omtrent 3-4 cm ved ankomst. Jordmor tok vannet kl.11.15. Ny undersøkelse kl.13.15 viste fortsatt samme åpning. Men så BANG, skjedde det noe! Riene kom tett og var gode. Hadde 7 cm åpning til kl.1400, også gikk det fra 7-10 frem til kl.1500. Kun lystgass som smertelindring. Funker gull på pusten,synes jeg! Hadde 4 pressrier før hodet var ute,så 1-2 pressrier før kroppen kom. Omtrent 15 minutt pressing. Så var lille,perfekte prinsen født. Var 3600 gr og 51 cm. En drømmefødsel! Fortsatt navnløs ;)

Nå skal vi nyte :Heartblue
Gratulerer så mye! Så fort og gæli da :love7 kan nesten ikke kvalifiseres som en igangsetting vel hehe ❤️❤️
 
:Heartred29.juni 2023:Heartred
Fikk telefon fra føden om jeg ville settes i gang torsdag i stedenfor i dag fredag (bemanning). Ble tatt på senga,men takket ja. Kom på føden i 11 tiden, alle målinger fine. Hadde omtrent 3-4 cm ved ankomst. Jordmor tok vannet kl.11.15. Ny undersøkelse kl.13.15 viste fortsatt samme åpning. Men så BANG, skjedde det noe! Riene kom tett og var gode. Hadde 7 cm åpning til kl.1400, også gikk det fra 7-10 frem til kl.1500. Kun lystgass som smertelindring. Funker gull på pusten,synes jeg! Hadde 4 pressrier før hodet var ute,så 1-2 pressrier før kroppen kom. Omtrent 15 minutt pressing. Så var lille,perfekte prinsen født. Var 3600 gr og 51 cm. En drømmefødsel! Fortsatt navnløs ;)

Nå skal vi nyte :Heartblue
Gratulerer så mye! ❤️
 
Gratulerer!
 
Lillegutt 8 uker :Heartblue
Nå er lille gutten min blitt 8 uker. Tiden fyker. Han er en godgutt som spiser godt og sover godt. Ha er blid,fornøyd og tålmodig. Storesøster var en mer krevende baby,så dette er jo en "annen verden". På kontroll i går var han 5800 gram (matvett,si!). Jeg koser meg i perm!! Storesøster har taklet lillebrors tilkomst svært godt,og hun er veldig glad i han. Såklart travelt de dagene jeg er aleine med de,særlig å møte største sine behov uten for mye "nei, du må vente, ikke nå," osv. Kjenner det er tungt,men prøver å gi henne mye ros,alenetid og oppmerksomhet også.

Jeg har allerede begynt på p-piller. Kjenner meg så absolutt ikke ferdig med baby,så her har vi alt bestemt at det blir en tredjemann en gang. Så lenge lillebror fortsetter sånn så fryker vi i allefall ikke babytiden:angelic:Trolig vil vi gå for 3 år mellom neste igjen,altså kanskje baby i 2026..dvs prøving i 2025?! Haha. Jeg er så enormt takknemlig for de to barna jeg har,og synes det var stress og kav med eggløsning, aksjer osv. Samtidig er det så spennende, og det å få positiv test er så fantastisk.

Følger med på dere her inne,både prøvere og dere som er gravide/har født. Håper alle har en fin dag. Snart helg :):Heartpink skrives snart igjen.
 
:Heartblue- En liten oppdatering på lillebror og tanker fremover - :Heartblue

Dagene fyker!! Det går virkelig unna når man har fått nr.2. Lillebror er nå blitt 3,5 mnd, og er en veldig blid og god gutt. Storesøster forguder lillebroren sin,og koser med han, spørr etter han når hun står opp osv. Det varmer mammahjertet. De siste to ukene har lillebror hatt litt mer urolig søvn på natten. Fra kl.04/05 sover han urolig og fekter mye med armer og bein. Vanskelig å si hva det er. For en stund siden kunne han sovne gjerne 5-6 timer i strekk,mens nå har det vært mat nesten hver 3-4 time gjennom natten. Regner med det er utviklingstrinn eller noe. Han slever utrolig mye og har hendene sine i munnen hele tiden,så kanskje tenner på gang? Storesøster var 4 mnd når hun fikk første tann, så kanskje det er det :) Den første tiden har ellers vært utrolig fin og overkommelig,og jeg har allerede fantasert om å prøve på nr.3. Men det får jeg nok ikke mannen med på enda:laughing002Vil nok ha minst 2 år (eller 3 år) mellom lillebror og evt en tredjemann. Samtidig er jeg lite misunnelig på de som går høygravid (syntes det var tungt siste mnd med lillebror:dead:). Men nå skal permisjonen nytes,så blir det tilbake i jobb på våren når far skal ta sin del av permen. Så blir det barnehage neste høst, så får vi se når vi starter på å prøve på nr.3..:angelic::love017
 
:HeartblueLillebror 6,5 mnd:
For en lillebror vi har fått! Han smiler dagen lang, er glad i mat og sover godt. Det er helt herlig. Frøkna på 3 år er ganske trassig,og vi får virkelig prøvd oss om dagen. Samtidig er hun verdens beste storesøster,som er så god med lillebror. Hun har også så utrolig mye fint og artig på hjertet,som jeg elsker å høre om. Jeg synes dagene som tobarnsmor flyter ganske bra jeg! Barna legger seg likt om kvelden, ca i 19 tiden,som gir meg/oss en del alenetid på kvelden. Det er godt :) Jeg skal straks tilbake i jobb,og kan ikke si jeg gleder meg, samtidig synes jeg det blir fint å være "meg" - ikke bare mamma - og være sosial igjen.

Jeg og samboer har jo vært veldig enige i at vi ønsker oss ett barn til, og jeg leker med tanken med å begynne å prøve til sommeren når lillebror blir 1 år. Vi har ikke diskutert det seriøst,men har på følelsen at samboer er med på det :) Vi brukte 13 pp før lillebror satt, så jeg tenker det fort kan ta minst like lang tid. Det skal også sies at samboer jobber mye borte,så å lage barn er liksom ikke bare-bare når man misser muligheten til å legge aksjer ved hver eggløsning (han er borte 2/4 uker i mnd). Samtidig har vi nå 2 nydelige barn, som har hverandre, så tredjemann kommer når han kommer (får vi tro:Heartred). Om vi skulle være heldige og det skjer raskere neste gang synes jeg tanken på 2 år mellom lillebror og evt "minstemann" er utrolig koselig, selv om jeg kan se for meg svært travle og kaotiske dager. Men jeg elsker livet som en familie og følelse av å være en flokk
 
Back
Topp