Ønsket dåpsgave

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Så har spørsmålet begynt å komme...hva ønsker lille seg til dåpen?:eek: Jeg har ikke peiling på hva jeg skal ønske for henneo_O Noen tips?
 
Vi har ønsket oss likt til alle 3. Rull til å ha dåpsattesten i (der har vi også fødselsattesten,så kommer ikke den bort), min første tann og hårlokk etui, sparebøsse, gullarmbånd med inngravert navn og sølvkopp med inngravert navn :) Samme personer som kjøper samme ting hver gang også ;)
 
Sniker fra juli. Vi fikk medlemskap i OBOS, turkniv med navnet hans inngravert og ullpledd, disse gavene er jeg mest fornøyd med. Og så fikk vi masse barneservise og bestikk, skjønner ikke helt hva vi skal bruke det til, men tør ikke bytte det heller.. Plutselig fyker det i bakken og knuses, og metallbestikk er vel ikke godt å spise av når de er små? Er vårt første barn, så jeg har jo ikke peiling. Bruker dere som har barn fra før av dette om dere fikk det i dåpsgave?
 
Sånn "tallerken" man kan ha bilde i og gravere vekt, fødselsdato, dåpsdato, lengde osv. Dåpsrull til dåpsattesten .Jente: smykkeskrin, smykker, armbånd. Jenta vår på 3 år elsker å se i smykkeskrinet og snakke om hvem hun har fått smykkene av.
 
Ryggsekk
Tovet ullpledd
Sovepose (til tur, ikke vognpose)
Smykkeskrin
Barneservise
Gyngehest
Noe fint/eksklusivt til rommet, som en fin lampe, gulvteppe etc
Tripp trapp stol
Medlemskap i bokklubb, dnt, OBOS...
 
Vi ble spurt om vi ønsket en lagrings whisky i dåpsgave til storesøster. Tror den var gammel og kunne bli enda eldre til hun var gammel nok til å nyte den. Vi takket nei :p
Det hadde jo sikkert vært en fin gave, men kanskje litt mer vanlig med vin fremfor whisky. Også skal den være best på 20års dagen eller 30års dagen eller noe slikt.
 
Tidløst smykkeskrin for voksne
Tursekk i barnehage str
Begynne å samle på sølvtøy?
Evt koffert til sølvtøy
Søljer til konfirmasjonsbunaden
Penger
Ting du trenger/har lyst på
Ullpledd
 
Det hadde jo sikkert vært en fin gave, men kanskje litt mer vanlig med vin fremfor whisky. Også skal den være best på 20års dagen eller 30års dagen eller noe slikt.
Sikkert en fin gave ja. Men litt spesielt. For meg blir det merkelig å gi alkohol i gave til en baby. Kanskje han/hun blir avholds og aldri får glede av gaven. Hvem vet.
 
Det hadde jo sikkert vært en fin gave, men kanskje litt mer vanlig med vin fremfor whisky. Også skal den være best på 20års dagen eller 30års dagen eller noe slikt.
Vin hadde jeg kanskje sagt ja til, men whiskey blir litt for spesielt og absolutt ikke alle som liker det:)
 
Back
Topp