Ønskespire 2018.

Smor27

Elsker forumet
August 2018
Novemberlykke 2020
Heisann! Jeg er ny her og tenkte jeg skulle lage en dagbok her. Jeg og mannen ønsker oss veldig barn og har startet med prøvingen, vi er begge to 27 år. Vi er nå på 4 forsøk. De to første månedene var det ikke noe klaff, forrige syklus endte med en kjemisk graviditet. Vi har valgt AIH foreløpig, da vi håper dette øker sjansene når mannen har dårlige svømmere.. Hvis vi ikke lykkes på 2-3 forsøk til, så blir det forsøk med IVF tror jeg. Men jeg ønsker å avvente litt da min jobbsituasjon og heftige hormonkurer passer utrolig dårlig akkurat nå. På forrige forsøk fikk jeg en ovitrelle sprøyte, så det er noe nytt fra de første forsøkene. Jeg har litt lange sykluser til vanlig ca. 31-32 dager. På forrige forsøk fikk jeg første positive EL test på syklusdag 16. Jeg er i dag på syklusdag 4, skal til gyn for å sjekke forholdene på syklusdag 10. Legen min mener det er positivt at jeg hadde kjemisk nå og at det viser at vi i hvertfall får til et befruktet egg! Håper at kroppen forbereder seg nå, hehe.

Denne gangen har jeg bestemt meg for å vente med å ta test helt til IKM. Jeg fikk alt mulig av symptomer på denne kjemiske nå da. Puppene vokste masse og ble super harde (?). De har ikke gått ned igjen fullstendig enda. Jeg var kvalm, ekskremt trøtt og virket nesten som at influensaen var på vei. Sistnevnte er borte nå.

Noen som har erfaring med kjemisk og så blitt gravid? Håper ikke det er et dårlig tegn..
 
Hei. Følger deg her jeg :)
Blir spennende her fremover :)
Ja lurt å skrive ned symptomene man har før mensen og i prøveperioden så man ikke blir helt tullette!!
Hehe
 
Hei. Følger deg her jeg :)
Blir spennende her fremover :)
Ja lurt å skrive ned symptomene man har før mensen og i prøveperioden så man ikke blir helt tullette!!
Hehe

Så hyggelig :) Ja, artig med symptomer. Trodde jeg visste hva ømme bryster var for noe, men de jeg hadde nå var ekstreme. Håper jeg får de igjen snart!!
 
Dere har prøvd i bare 4 mnd. og sjekker allerede hos gynekolog, tar sædanalyse og AIH? Hvorfor så raskt? Hva er mannens verdier? Det er jo vanlig å prøve aktivt i ett år før man kan si man har et problem. Selv om et par år med prøving ikke betyr noe galt heller.
Blir spennende å følge deg. Vi har også blitt prøvere og er nå i pp3. Sist tok det 6 og 11 mnd. å bli gravid, så vet det kan ta tid for oss, så stresser ikke med noe foreløpig, men bruker EL-tester. Har også syklusene som varierer fra 29 til 34 dager, så det best med tester for å finne EL. Gynekologen sa dette er helt normalt siden slik har det vært siden tenårene og syklusene er regelmessige.
Bruker du EL-testene også?
 
Heisann! Jeg er ny her og tenkte jeg skulle lage en dagbok her. Jeg og mannen ønsker oss veldig barn og har startet med prøvingen, vi er begge to 27 år. Vi er nå på 4 forsøk. De to første månedene var det ikke noe klaff, forrige syklus endte med en kjemisk graviditet. Vi har valgt AIH foreløpig, da vi håper dette øker sjansene når mannen har dårlige svømmere.. Hvis vi ikke lykkes på 2-3 forsøk til, så blir det forsøk med IVF tror jeg. Men jeg ønsker å avvente litt da min jobbsituasjon og heftige hormonkurer passer utrolig dårlig akkurat nå. På forrige forsøk fikk jeg en ovitrelle sprøyte, så det er noe nytt fra de første forsøkene. Jeg har litt lange sykluser til vanlig ca. 31-32 dager. På forrige forsøk fikk jeg første positive EL test på syklusdag 16. Jeg er i dag på syklusdag 4, skal til gyn for å sjekke forholdene på syklusdag 10. Legen min mener det er positivt at jeg hadde kjemisk nå og at det viser at vi i hvertfall får til et befruktet egg! Håper at kroppen forbereder seg nå, hehe.

Denne gangen har jeg bestemt meg for å vente med å ta test helt til IKM. Jeg fikk alt mulig av symptomer på denne kjemiske nå da. Puppene vokste masse og ble super harde (?). De har ikke gått ned igjen fullstendig enda. Jeg var kvalm, ekskremt trøtt og virket nesten som at influensaen var på vei. Sistnevnte er borte nå.

Noen som har erfaring med kjemisk og så blitt gravid? Håper ikke det er et dårlig tegn..
Jeg hadde kjemisk i PP1, og ble gravid første syklus etter dette. Mistet dessverre på nytt 6+1. Er nå gravid for tredje gang etter at det klaffet i PP6. Er bare 4+5 enda, men så langt er hcgprøvene fine.

Masse lykke til med prøvingen, krysser fingrene for at neste spire sitter hele veien :Heartred
 
Dere har prøvd i bare 4 mnd. og sjekker allerede hos gynekolog, tar sædanalyse og AIH? Hvorfor så raskt? Hva er mannens verdier? Det er jo vanlig å prøve aktivt i ett år før man kan si man har et problem. Selv om et par år med prøving ikke betyr noe galt heller.
Blir spennende å følge deg. Vi har også blitt prøvere og er nå i pp3. Sist tok det 6 og 11 mnd. å bli gravid, så vet det kan ta tid for oss, så stresser ikke med noe foreløpig, men bruker EL-tester. Har også syklusene som varierer fra 29 til 34 dager, så det best med tester for å finne EL. Gynekologen sa dette er helt normalt siden slik har det vært siden tenårene og syklusene er regelmessige.
Bruker du EL-testene også?

Ikke sett svarene her gitt :) Dette er noe mannen har visst om fra før vi ble sammen, da han ble sjekket for å være sæddonor og dermed fant ut alt ikke var som det skulle der. Sånn sett har vi jo hatt flere naturlige forsøk, da jeg sluttet på p-piller for over et år siden og vi har hatt sex hvertfall 2.hver dag siden det, uten at det har skjedd noe. Men vi håper og tror at AIH kan føre oss til målet! Hvis ikke blir det IVF, men ikke bestemt oss for hvor mange forsøk vi skal i gjennom med AIH før vi tar den vurderingen.

Så spennende med prøving, håper dere lykkes raskt! Og godt å lese at det kan ta litt tid, men allikevel lykkes. Jeg har nok hatt inntrykk av at alle bare blir gravide med en gang.. Hvertfall før jeg ble med i forumet her og så det var litt flere nyanser i det! Ja, har også fått tilbakemeldinger på at syklusene mine er normale og ikke noe å lure på, siden de alltid har vært sånn. Jeg tar EL test (clearblue) sine ja. Også skal jeg nå som sist ta ovitrelle sprøyte og så gjennom AIH 1 døgn etter den første pos. EL testen :)
 
Jeg hadde kjemisk i PP1, og ble gravid første syklus etter dette. Mistet dessverre på nytt 6+1. Er nå gravid for tredje gang etter at det klaffet i PP6. Er bare 4+5 enda, men så langt er hcgprøvene fine.

Masse lykke til med prøvingen, krysser fingrene for at neste spire sitter hele veien :Heartred

Gratulerer så mye :D Godt å høre at du ble gravid igjen etter kjemisk og SA! Håper og krysser fingrene for at spiren nå sitter for dere hele veien! Tusen takk for melding!
 
Gratulerer så mye :D Godt å høre at du ble gravid igjen etter kjemisk og SA! Håper og krysser fingrene for at spiren nå sitter for dere hele veien! Tusen takk for melding!
Tusen takk :) Håper det klaffer igjen for dere raskt :Heartred
 
Åå, kjenner jeg gruer meg litt til gyn undersøkelse i morgen.. Redd for å få beskjed om at det ikke er noen egg på gang eller at det plutselig har skjedd noe der. Jeg har hatt smerter på venstre siden av magen helt siden sist ovitrelle sprøyte..
 
Vært på UL i dag. Største folliklene i vekst var på 11 og 13 cm, så med andre ord fremdeles en stund til EL. Har hørt litt forskjellig om hvor fort den vokser, mellom 1-2? Også husker jeg ikke hvor store de må være før sprøyta evt. Blir spennende med tilbakemelding fra klinikken.
 
Negativ EL test i dag. Temperaturen gikk nedover i går og er fremdeles lav i dag. Blir spennende å se om jeg får noe positiv EL test snart!! ☺️ Føler meg slapp/tung i hodet, litt sånn begynnende syk i dag. Håper jeg ikke blir syk, vet ikke om det er det mest gunstige for å lykkes på dette forsøket..

9B889F7F-0B61-4699-9A4B-72F4EFB122C6.jpeg
 
Hadde positiv EL-test på søndag så da ble det inseminering i går :) :) Satte ovitrelle etter den positive EL testen så EL bør ha vært i løpet av kvelden i går. 1 DPO i dag!! Skal prøve å unngå å ta tester noe tidligere enn om 2 uker for å utelukke ovitrelle rester. Men sist gang var den ute etter 6-7 dager så vi får se om jeg klarer å være tålmodig! Fikk jo en del symptomer når jeg hadde kjemisk på forrige syklus så jeg venter spent på om det dukker opp nå også! Håper så inderlig at det har klaffet nå. Hvis ikke dette forsøket går så forsøker vi en gang til før jul og hvis det heller ikke gir resultater så blir det IVF siden det øker sjansene for klaff..
 
2DPO i dag. Herregud.. nå synes jeg tiden går sakte :p Kommer til å bruke one step testene jeg har liggende på å finne ut når ovitrelle slutter å gi utslag. Den er litt svakere på utslag enn hva den var med en gang. Men alle testene jeg har tatt selv med mye ovitrelle innabords er veldig svake, så jeg mistenker sterkt at de one step testene ikke er sensitive på 10 ml, som de reklamerer for.
Nedtelling til testene kan begynne å vise reelle svar!! :D
 
5DPO og tiden går saaakte fremover. Veldig svak strek på gtest i dag, så ovitrellen er snart ute.. Har gledet meg til det, men samtidig er det jo litt skummelt å tenke på at det kan hende at streken ikke kommer tilbake.. Egentlig er det jo litt deilig å være i DPO land før man kan teste fordi da har man ingen sorger å slukne enda, man lever i uvissheten. Samtidig håper jeg ikke at jeg får kjemisk denne gangen eller ender opp med en SA, da tar jeg heller skuffelsen nå.. Visste ikke på forhånd hvor tøft det kan være å være i en prøveperiode..
 
8DPO i dag, 9 dager siden sprøyten og ikke lenger noen streker på g testene. Jeg har en dårlig magefølelse.. Egentlig hadde vi planlagt et forsøk til med insem, hvis dette ikke funket. Men jeg har nå blitt usikker og utålmodig og vurderer det litt dit hen at vi bare bør sette i gang med IVF. Selv om det egentlig er veldig dyrt og noe vi ikke har råd til... Men jeg håper at det kan øke sjansene våre. Har snakket med klinikken og vi kan få til et forsøk på neste syklus, men da må jeg få tak i medisiner før jeg får mensen, siden noen av de skal man starte med på syklusdag 2. Nå er det jo egentlig for tidlig å si om dette forsøket har mislykkes da, men jeg kjenner at jeg er usikker på om jeg orker en ny runde med så dårlige odds som det egentlig er ved en insem.. Det er rart med det hvordan man begynner å planlegge. Jeg så for meg vårbaby 2018, men det blir det jo ikke uansett.. Nå håper jeg bare at jeg får barn før 2018 er overstått. Veldig mye av fokuset mitt går med til dette og jeg må innrømme at det gjør noe med prestasjonen min på jobb også.
 
E9844E0B-AA45-4D5E-BAEA-BA6882F062A7.jpeg
9DPO i dag, 10 dager siden sprøyte. Har fått disse testene i dag. Har forhåpninger nå... redd for å bli skuffa: Fremdeles høy temperatur. Så at brystvortene mine har endret noe på fargen. Veldig redd for at dette ender i kjemisk igjen.. selv om testene er omtrent 200 prosent sterkere enn hva de var på 9DPO i forrige syklus.
 
HeI dag ser det slik ut. 10DPO

1DB84F9F-4317-4A21-9761-6737534127AF.jpeg


A1 fra i går og i dag nederst. Aner økning?

27CCF54B-CDE1-474D-B837-DA95DD4538C3.jpeg


Nå håper jeg dagene går fort fremover! Vil se sterk strek og ikke ende i nok en kjemisk...
 
Streken er sterkere! Håper [emoji173]

Ja, den er det og jeg ser kjempe forskjell på de nå som det har gått litt tid også :) Også er det nå positive one step ebay tester! Og de har ikke vært positive siden 3DPO! Nå må det bare holde seg der... Vil ikke ha hverken kjemisk eller SA nei..
 
I dag, 11DPO. Vet ikke om jeg synes disse er noe sterkere enn i går. Redd for å håpe... stikker nederst i mage/underlivet litt til venstre. Engster meg for om det er dårlig tegn.. Ikke sovet noe mer enn kanskje en time i natt :banghead: kjenner at den kjemiske har gjort noe med meg.. veldig redd for å miste nå.

Puh. Godt å få det ut
B6B278EE-3692-41F6-8CBD-737A394C4C2C.jpeg
 
Back
Topp