Ønsker til mini

Mari_mor

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Vi har to barn fra før, og har i prinsipp alt som trengs og vel så det! Vi får nå ønsker fra både familie og venner om hva vi ønsker oss til lille, og vi har ingen anelse om hva vi skal si ... LUKSUSPROBLEM!
Men, så er vi også av typen som ikke vil ønske en haug med ting som ikke «trengs» mtp miljø og bruk/kast!
Penger til sparing er jo alltids et ønske, men ikke noe alle vil gå for, og prissjiktet er enormt varierende! Fra studenttanter til svigerforeldre som vil bruke litt!

Hittil ser ønskelisten slik ut:
- Babycall
- Hust & Claire ull-heldress (som jeg har siklet på, og prøver nå å ikke kjøpe selv - har ikke kjøpt så mye som en sokk!!!).
- Forbruksting som bleier, tørre engangsservietter, badeoljen vi bruker.
- Sånn leke som kan snurres rundt bilstolbøylen.

Har dere noen forslag??

Jeg har ønsket meg nøstebarnull, det er ganske dyrt, men elsker merket. Varer lenge og er skikkelig gode.

Vet ikke om du har noe bæreutstyr? Kunne det vært noe?

Dyne, madrass, klær etter årstiden, noe nye klær er vel hyggelig. Litt vanskelig å vite hva der har og hva dere trenger.

Jeg tenker umiddelbart på noe vintersesong-relatert, med mindre dere har vinterbarn fra før og dermed har dette dekket også?
Eller hva med å tenke lenger fram - noe som trengs til sommeren, høsten?
Eller noe som er vel så mye til familien. Som klippekort på barnepass/kinotur/etellerannet mtp de eldste? :happy:

Vi har to barn fra før, og har i prinsipp alt som trengs og vel så det! Vi får nå ønsker fra både familie og venner om hva vi ønsker oss til lille, og vi har ingen anelse om hva vi skal si ... LUKSUSPROBLEM!
Men, så er vi også av typen som ikke vil ønske en haug med ting som ikke «trengs» mtp miljø og bruk/kast!
Penger til sparing er jo alltids et ønske, men ikke noe alle vil gå for, og prissjiktet er enormt varierende! Fra studenttanter til svigerforeldre som vil bruke litt!

Hittil ser ønskelisten slik ut:
- Babycall
- Hust & Claire ull-heldress (som jeg har siklet på, og prøver nå å ikke kjøpe selv - har ikke kjøpt så mye som en sokk!!!).
- Forbruksting som bleier, tørre engangsservietter, badeoljen vi bruker.
- Sånn leke som kan snurres rundt bilstolbøylen.

Har dere noen forslag??

Helt enig med deg, jeg føler det er overflod når jeg ser igjennom alt jeg har fra førstemann. Har tenkt en del på hva vi ønsker oss for det kommer jo garantert også gaver til denne lille tassen. Fra min mor har jeg ønsket meg plagg hun strikker for det er alltid koselig og nyttig i vinterperioden. Evt. en ny liten bamse/koseklut til denne lille. Nøstebarn som andre nevner er fine produkter og ofte dyre. Flere oppbevaringsbeholdere til å fryse morsmelk og hjemmelaget mat evt, og noe mer bestikk og tallerken med barnemotiv. Får vi en jente så er det sikkert koselig med noe blomstrete for vi har lite jentetøy.

Jeg har ønsket meg nøstebarnull, det er ganske dyrt, men elsker merket. Varer lenge og er skikkelig gode.

Vet ikke om du har noe bæreutstyr? Kunne det vært noe?
Vi har masse ull, men helt klart noen plagg jeg sikler på bare for å ha «noe» nytt! Vi vet ennå ikke hva det blir, så alt av gaver før fødsel må dekke begge kjønn, så ser for meg at de som venter til etter (om vi skulle få ei jente) vil gå bananas :hilarious:

bæreting har jeg plenty av, både i form av elastiske og vevde (korte og lange)samt sele, så ingen mangel der heller :happy:

Dyne, madrass, klær etter årstiden, noe nye klær er vel hyggelig. Litt vanskelig å vite hva der har og hva dere trenger.
Dyner, sengetøy, alt dette har vi fra de to forrige! Vasket og klart :happy: To vinterbarn fra før også, så ingen «behov» der heller :facepalm:;) Men noe nytt får vi uansett vil jeg tro, noe som helt klart er koselig! Nei, litt vanskelig å si hva vi har, for jeg føler jo nettopp det at vi har «alt» etter de to andre! Alt man må ha iallfall, pluss mer :dead::joyful:

Jeg tenker umiddelbart på noe vintersesong-relatert, med mindre dere har vinterbarn fra før og dermed har dette dekket også?
Eller hva med å tenke lenger fram - noe som trengs til sommeren, høsten?
Eller noe som er vel så mye til familien. Som klippekort på barnepass/kinotur/etellerannet mtp de eldste? :happy:
Latterlig, men vi har to vinterbarn fra før :facepalm::dead::joyful: En i desember og en i februar :p Så er godt dekket hele veien med utstyr, iallfall de første par årene når ting ikke har blitt særlig slitt! Luksus! :joyful:
Noe å gjøre sammen kan jo være veldig koselig!

Helt enig med deg, jeg føler det er overflod når jeg ser igjennom alt jeg har fra førstemann. Har tenkt en del på hva vi ønsker oss for det kommer jo garantert også gaver til denne lille tassen. Fra min mor har jeg ønsket meg plagg hun strikker for det er alltid koselig og nyttig i vinterperioden. Evt. en ny liten bamse/koseklut til denne lille. Nøstebarn som andre nevner er fine produkter og ofte dyre. Flere oppbevaringsbeholdere til å fryse morsmelk og hjemmelaget mat evt, og noe mer bestikk og tallerken med barnemotiv. Får vi en jente så er det sikkert koselig med noe blomstrete for vi har lite jentetøy.
Godt å høre vi er flere! :wtf::happy:
Vi har også lite spesifikt til jente med to gutter fra før, så det er noe! Men det finner Vinnie ut av før etter fødselen, så de som vil kjøpe før får ikke det valget :p
Strikketøy har vi i mengder, men der regner jeg med det kommer noe uansett ønske eller ei (begge bestemødrene er strikkemaskiner!), bamse og kos(m/smokkholder) har storebrødrene allerede fått lov til å kjøpe som fødselsgave :joyful:
Har vært melkedonor tidligere, så bokser har jeg igjen masser av også, men barneservise var lurt! Det har gutta et par sett av bare :happy:

tusen takk alle dere! Mange gode tips altså :joyful: Bare å komme med flere om noen har :happy:

Her er vår ønskeliste, kanskje noe av dette dere kan ønske dere?
- ulldress med tilbehør
- sleepytroll eller rock it
- vognpynt
- stellesekk (har stellebag, men har lyst på stellesekk)
- flettekant til senga
- lifestone hånd og fotavtrykk
- 1 års fotografering (ja, det er lenge til)
- barneservise
- vurderer å ønske oss fødselsplakat, men da må vi jo ha til de andre to også.

Sniker litt.

Skal dere gå på babysvømming? Eller ha fotografering? Isåfall går det jo an å ønske seg gavekort eller innskudd til det ☺️

Mye fint som babyen kan ta med seg videre i livet, slik som sølvbestikk og barneservise. Bruker selv det jeg hadde da jeg var liten til frøkna mi nå.
Bøker, treleker og slik som kan selges/arves videre?

Her er vår ønskeliste, kanskje noe av dette dere kan ønske dere?
- ulldress med tilbehør
- sleepytroll eller rock it
- vognpynt
- stellesekk (har stellebag, men har lyst på stellesekk)
- flettekant til senga
- lifestone hånd og fotavtrykk
- 1 års fotografering (ja, det er lenge til)
- barneservise
- vurderer å ønske oss fødselsplakat, men da må vi jo ha til de andre to også.
Så mange fine ønsker! Fødselsplakat kunne vært noe! Har jo sett på det tidligere, og det finnes jo flere fine der ute :happy: Men må skaffe til de andre to her og i så fall :p Men den var ikke dum!

Sniker litt.

Skal dere gå på babysvømming? Eller ha fotografering? Isåfall går det jo an å ønske seg gavekort eller innskudd til det ☺️
Vi har abonnement i basseng, og som svømmelærerer selv samt med en mann som både er livvakt og godt erfaren i vann så dekker vi babysvømminga selv :happy: Men ellers hadde det vært lurt! Og fotografering har vi hittil gjort selv :facepalm::p Men det er sikkert flere slike ting som kan være aktuelt og! Evt en skikkelig fotografering med hele gjengen nå som vi anser oss ferdig med å få flere barn ;) den kan det hende jeg må tenke på :happy:

Mye fint som babyen kan ta med seg videre i livet, slik som sølvbestikk og barneservise. Bruker selv det jeg hadde da jeg var liten til frøkna mi nå.
Bøker, treleker og slik som kan selges/arves videre?
Absolutt mye å ta med seg videre! Servise var en god ide, og bestikk selvfølgelignogså :) Bøker og leker har vi veldig mye av, men det blir alltid et tilskudd fra tid til annen uavhengig av ønsker :joyful:

Vi er dårlig på å gi ønskelister, for som regel har vi alt vi trenger. Men i år blir det ønskeliste til baby! :) Hos svigers ønsker jeg vintervognpose. De hadde så lyst å kjøpe noe «dyrere» av en eller annen grunn, så da har jeg lagt det til som førsteønske. Vi har vår- og høstpose.

- Bleier, våtservietter, babyolje, babylotion, babyshampoo, bleiekrem, eller liknende ting.

- Babyklær i str 80+

- Nattdrakter i str 50-62

- Klorevotter

- Håndkle

- Sengetøy

- Babycall

Sånne svøpeposer kunne vert kjekt å ha?
Nytt bæretøy
Gavekort på klær
Bhg sekk
Babynest
Ammemadrass
Sophie the giraffe

Vi er dårlig på å gi ønskelister, for som regel har vi alt vi trenger. Men i år blir det ønskeliste til baby! :) Hos svigers ønsker jeg vintervognpose. De hadde så lyst å kjøpe noe «dyrere» av en eller annen grunn, så da har jeg lagt det til som førsteønske. Vi har vår- og høstpose.

- Bleier, våtservietter, babyolje, babylotion, babyshampoo, bleiekrem, eller liknende ting.

- Babyklær i str 80+

- Nattdrakter i str 50-62

- Klorevotter

- Håndkle

- Sengetøy

- Babycall
Sånne svøpeposer kunne vert kjekt å ha?
Nytt bæretøy
Gavekort på klær
Bhg sekk
Babynest
Ammemadrass
Sophie the giraffe

har nok det meste av det som er aktuelt for oss her også :facepalm:;) Men tusen takk for gode tips og tanker!! Håper flere evt kan dra nytte av alle de gode forslagene som gr kommet her :)
Har utenom også blitt tipset om håndvarmer-myrde til vogn-/trilleturer og kos-stellesekken! Har da fått ned noe nå iallfall, også får vi se hva som skjer :happy:

Back
Topp