Ønsker synspunkter... Om å skrive opp far/ ikke skrive opp far...

Jeg tror det skal ganske godt gjøres å ikke skrive opp far, da NAV er blitt ganske så hissige på dette de siste årene. Synes også du skal gjøre det ut fra et menneskelig perspektiv; selv om han måtte være en drittsekk i dag, så kan dette endre seg om 10 år.

Jeg tror jeg ville tatt en ordentlig snakk med han om dette og satset alt på at han gikk med på å oppføres som far uten noe videre problemer.. :) Men jeg tenkte også det var slik nå at man måtte føre opp far..

Tenker at som flere skriver her oppe at om det skulle skje deg noe og du aldri fikk fortalt barnet hvem som er far så er det greit å sette opp faren [emoji4] selvom far kanskje ikke er i stand til å være far nå så har barnet rett til å vite hvor det kom fra, om det ønsker det selv en gang [emoji4] uansett så ligger rett valg i ditt hjerte.

Jeg ville skrevet opp navnet, så kan han selv bestemme (noe det virker som han har gjort) hvor mye han vil ha med barnet å gjøre.
Tenker det at siden far er navngitt vil det gjøre noe situasjoner enklere senere om noe skulle skje med deg, når det gjelder arv og medisinsk historie.

Men det er jo så klart opp til deg :)
Lykke til!

Et annet aspekt er jo også det økonomiske; du sier du ikke vil ha/få bidrag fra barnefar, men om bf er ukjent vil du få tilsvarende støtte fra NAV, og dermed gjøre en økonomisk kriminell handling i samme slengen.

Et annet aspekt er jo også det økonomiske; du sier du ikke vil ha/få bidrag fra barnefar, men om bf er ukjent vil du få tilsvarende støtte fra NAV, og dermed gjøre en økonomisk kriminell handling i samme slengen.

Jepp! Det var det samme jeg mente! Men hodet funker ikke alltid! [emoji23]

Jeg ville skrevet opp navnet, så kan han selv bestemme (noe det virker som han har gjort) hvor mye han vil ha med barnet å gjøre.
Tenker det at siden far er navngitt vil det gjøre noe situasjoner enklere senere om noe skulle skje med deg, når det gjelder arv og medisinsk historie.

Men det er jo så klart opp til deg :)
Lykke til!
Enig.

Ville notert det 'for ordens skyld' og så heller droppet å be ham om å være del av det hele, hvis han ikke vil.

Tenker jo at han kanskje kan endre mening på sikt?

Back
Topp