Ønsker synspunkter... Om å skrive opp far/ ikke skrive opp far...

Bliss_nr2

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Sommerfuglene
Det er sånn at far ikke vil, kan, har mulighet, bør ha foreldrerett og samvær. Vi har ikke bodd sammen, så samvær og omsorg tilfaller meg, men jeg er så i tvil om jeg bør skrive ham opp som far eller ei...

Trenger synspynkter. For og mot, jenter...

Hvis noe mot formodning skulle skje med deg (hvis ikke noen andre vet om det da), mens baby er liten så vil den jo ikke vite hvem faren er når den blir sto. I tillegg vil det oppstå en del spørsmål om det ikke står far på fødselsattesten, uansett om det skjer noe eller ei. I forhold til arv fra far så forsvinner vel den også ?

Trodde man måtte oppgi far uansett jeg. Dumt å sette seg inn i en sånn situasjon..

Vil du ikke ha barnebidrag heller?

og rent medisinsk, så bør jo barnet få vite hvem faren er, om ikke annet for å få vite sykdoms historikken sin og passe på at de ikke bedriver innavl ved et uhell i fremtiden.

Hvis noe mot formodning skulle skje med deg (hvis ikke noen andre vet om det da), mens baby er liten så vil den jo ikke vite hvem faren er når den blir sto. I tillegg vil det oppstå en del spørsmål om det ikke står far på fødselsattesten, uansett om det skjer noe eller ei. I forhold til arv fra far så forsvinner vel den også ?

Arveretten forsvinner da ja...

Vil du ikke ha barnebidrag heller?

og rent medisinsk, så bør jo barnet få vite hvem faren er, om ikke annet for å få vite sykdoms historikken sin og passe på at de ikke bedriver innavl ved et uhell i fremtiden.

Er ikke så farlig med barnebidraget nei...
Barnet vil jo gå vite hvem far er, er bare om jeg skal skrive ham opp mot hans vilje.,

Med mindre jeg med sikkerhet hadde visst at han var pedofil, eller voldelig, ville jeg oppgitt far. Det er ulovlig å ikke gjøre det, og som de andre skriver så er det lurt sånn "i tilfelle".

Hvis du føler det er rett å oppgi han som far, selv om han ikke måtte ønske det. Det valget tok han allerede ved ubeskyttet sex. Og han trenger ikke engasjere seg i livet til barnet, men både du og den lille fortjener det ekstra barnebidraget uansett :)

[QUOTE="maiine, post: 22572115, member: 116675"

]Hvis du føler det er rett, så oppgi han som far, selv om han ikke måtte ønske det. Det valget tok han allerede ved ubeskyttet sex. Og han trenger ikke engasjere seg i livet til barnet, men både du og den lille fortjener det ekstra barnebidraget uansett :)[/QUOTE]

Ikke så dumme valg nei. Hvor mange muligheter er det egentlig? Er ikke så veldig mange måter å bli gravid på..
Altså hæ? Hvilken dag er det i dag, bitchy-dagen eller? Jeg har lært at om man ikke skal si noe om man ikke har noe fint å si. Hadde kanskje vært en idé her?

Altså hæ? Hvilken dag er det i dag, bitchy-dagen eller? Jeg har lært at om man ikke skal si noe om man ikke har noe fint å si. Hadde kanskje vært en idé her?
Er bare å ignorere alt Miss_30 skriver.
Hun flyr bare rundt å lager kvalme på hele forumet :yuck:

Er bare å ignorere alt Miss_30 skriver.
Hun flyr bare rundt å lager kvalme på hele forumet :yuck:
Men hvorfor får hun da være medlem? Hvordan sier man ifra til moderatorene? Makan.

Back
Topp