Ønsker sterkt å bli gravid.

Reh92

Første møte med forumet
Hei, jeg og min samboer har vært sammen i 7,5 år, de siste 5 årene har vi "prøvd" å bli gravid. Eller rettere sakt jeg sluttet på p-piller for 5 år siden, vi bestemte oss for at om det skjedde så var det perfekt. For 3 år siden begynte vi aktivt å "prøve" tok temperatur, eggløsningstester osv, jeg fikk aldri utslag på eggløsningstester, temperaturen var alltid "all over the place" og ingen ting har noen ganger stemt. Så vi gikk til min lege flere ganger, med utallige frustrasjons tårer osv, og måttet gå hjem med frustrasjon og den trøsten fra legen at, ja noen bruker litt tid på det, men dere er unge så vi måtte ikke stresse!
for 2,5 år siden ca ble jeg gravid, og mistet i uke 8. vi var til legen igjen, tok masse tester og fikk aldri noe svar på dem annet enn at det var en spontanabort. Så vi fikk beskjed om å vente 3 mnd for så å prøve igjen, så vi gjorde. for 9 mnd siden ble jeg igjen gravid, men mistet etter 5 uker. Igjen fikk vi beskjed om at det var helt normalt og vi skulle bare vente så gikk det tilslutt vår vei. Men vi måtte ikke stresse for den optimale alderen å få barn i legens øyne var 30 år.....
I mai tok vi kontakt med en annen lege, og jeg var ikke halvveis i forklaringen min til ham før han hadde henvist oss videre til gynekolog, og han gikk inn i min journal, der har det ikke blitt skrevet noe annet enn at min lege har skrevet ut resepter på smertestillende i forbindelse mens smerter...Noe han syntes var høyst merkelig!

I alle fall ble vi henvist til vårt lokale sykehus og der var det ventetid på 6 mnd! Når jeg først fikk timen min og satt å ventet i 2,5 time og tilslutt valgte å gå i resepsjonen og spørre om de hadde glemt meg av eller hva som skjedde, så fikk jeg beskjed om at legen hadde gått for dagen, og det var min feil at jeg ikke hadde sagt noe tidligere, og hvis jeg var mer vanskelig nå, så kunne de lett gjøre det slik at jeg måtte vente ytterligere 6 mnd...

Så i fortvilelse og skuffet reiste jeg hjem, når jeg kom hjem ringte jeg Aleris! og fikk time uke etter, reiste til Aleris solsiden i Trondheim og fikk undersøkt alt og ble henvist videre til Sankt Olavs Hospital!
Uken etter fikk jeg telefon om at det som hadde skapt alt av trøbbel var en chlamydia-infeksjon!! Som mest trolig har skapt alt av problemer for oss.

I mitt hode så er det jo logisk at en lege skal sjekke for slikt når man er på gynekologiske undersøkelser, spesielt med de plagene vi har klaget på nesten ukentlig i 2,5 år?!...

I alle fall, her er mitt spørsmål;

Kan man bli gravid 12 dager etter startet Doxylin kur?
 
Kan ikke svare deg på når du kan bli etter den kuren. Men guuu for en behandling du har fått altså.. Vet de sjekker etter kjønnssykdommer i første svangerskapskontroll hos legen. men den er vell rundt uke 12. men syns det er betenkelig at han ikke har sjekket dette mtp at du har mistet to ganger. jeg ville meldt legen inn til pasientklage eller hva det nå heter.
Håper det går bra nå for dere og du blir gravid og spiren sitter hele svangerskapet. Lykke til :)
 
Herremin for en motstand du har hatt :eek:

Jeg har selv gått på AB for Chlamydia nylig, og svaret fra klinikken som skrev ut medisinen var bare kjør på :)
 
Signerer Avocado. Jeg og mannen fikk også beskjed om skjult khlamydia og får nå AB-kur for dette. Vi er på dag 10 av Doxylocin i dag. Og ja, man kan bli gravid under kuren:)

Jeg håper dette går deres vei nå, hoff. Får helt vondt i magen av å høre på hva dere har vært igjennom </3


Masse lykke til <3<3<3
 
Back
Topp