Ønsker på føden??

BabyMamma89

Blir kjent med forumet
Fikk brev på fredag om innvilget fødeplass på Ahus. Super fornøyd, har to barn fra før, men begge er født på UNN i Harstad.. Ganske gammelt og utdatert sykehus og har fått høre at det er ganske bra på Ahus.

Det jeg da lurer på:
1. Andre sine erfaringer med å føde på Ahus.
2. Det sto i brevet at jeg kunne komme med ønsker til fødselen, noe jeg måtte skrive på et ark som fulgte med.. Hva er disse ønskene man kan komme med? I Harstad var det liksom ikke noe man kunne ønske seg..

Jeg fødte på Ahus i 2016 og var super fornøyd! Med jordmødre og barneleger, barsel osv! Var ikke i tvil om at det var der jeg ville føde også denne gangen [emoji4]

Var et annerledes brev denne gangen enn det jeg fikk i 2016 så jeg, men tror de tenker på hvordan fødsel du ønsker. Gjøre deg opp noen meninger om du vil ha badekar som lindring, naturlig som mulig eller tilgang til epidural og andre smertelindringen, hva du kanskje forventer eller ønsker av den jordmoren som følger deg og fødselen.

Var det jeg svarte på i 2016 hvertfall[emoji4]

Sist skrev jeg masse i brevet, men innså fort at ingenting ble som jeg trodde så hadde vært mer fornuftig om jeg var mer åpen for å endre mening [emoji23] Men hadde god erfaring med badekar sist, så det skal jeg melde inn i alle fall.

Sist skrev jeg masse i brevet, men innså fort at ingenting ble som jeg trodde så hadde vært mer fornuftig om jeg var mer åpen for å endre mening [emoji23] Men hadde god erfaring med badekar sist, så det skal jeg melde inn i alle fall.
Så gøy! Hvordan var det med badekar? Fødte du i det? Eller brukte det som smertelindring? Er drit nysgjerrig. Første fødselen min varte fra lørdag til mandag og endte i haste keisersnitt, normal fødsel på nummer to, men har aldri fått verken badekar eller smerte stillende. Var ung da, og denne gangen vil jeg være litt mer forberedt [emoji28]

Fødte på Ahus i 2016, endte med haste keisersnitt, men fornøyd med hele opplevelsen og hjelpen vi fikk der. [emoji4]

Jeg fødte ikke på Ahus, men hadde skrevet et fødwbrev med masse ønsker som ikke rakk å komme opp av veska engang :P

Fødte i badekar, med lystgass som eneste smertelindring foruten det varme vannet og det er eneste som evt kommer til å stå i fødebrevet litt denne gangen. Vannfødsel var helt magisk, og jeg kommer til å gå litt i kjellern hvis jeg ikke får det den gangen her. Må jobbe litt med den innstillingen der :P

Ja jeg har aldri fått et sånn type brev så ble litt sjokka [emoji28] jordmor snakket om blant annet aromaterapi, akupunktur osv. Kanskje det er noe av det også?

Ja, det er også noe du kan ha som et ønske, men usikker på om de kan garantere at man får det. Avhenger nok litt av hvordan fødselen går generelt :-)

Fødte ikke på Ahus men vil bare si at det er smart å ikke henge seg alt for opp i det man ønsker. Jeg skulle ha naturlig vannfødsel på abc klinikken(avdeling uten smertelindring) og endte med prematur fødsel med antibiotika intravenøst fra første stund, masse ledninger og absolutt ikke noe koselig «hjemmemiljø». Ble uten smertelindring da, men jeg husker det var omstillingen som var verst :)

Så jeg kommer ikke til å ønske meg noenting denne gangen :)

Hvorfor skal du føde på ahus hvis du tilhører harstad? Hilsen nysgjerrig nordlending :)

Fødte ikke på Ahus men vil bare si at det er smart å ikke henge seg alt for opp i det man ønsker. Jeg skulle ha naturlig vannfødsel på abc klinikken(avdeling uten smertelindring) og endte med prematur fødsel med antibiotika intravenøst fra første stund, masse ledninger og absolutt ikke noe koselig «hjemmemiljø». Ble uten smertelindring da, men jeg husker det var omstillingen som var verst :)

Så jeg kommer ikke til å ønske meg noenting denne gangen :)
Samme her, gledet meg til fødsel på ABC klinikken. Husker jeg gråt av glede da jeg fikk plass der. Så endte jeg med svangerskapsforgiftning og tidlig igangsatt, men fødselen gikk fort og uten smertelindring
Hadde ikke rukket noe badekar jeg så det jeg savnet mest etterpå var de fine familierommene der jeg lå på dobbelt rom på barsel uten far...

Samme her, gledet meg til fødsel på ABC klinikken. Husker jeg gråt av glede da jeg fikk plass der. Så endte jeg med svangerskapsforgiftning og tidlig igangsatt, men fødselen gikk fort og uten smertelindring
Hadde ikke rukket noe badekar jeg så det jeg savnet mest etterpå var de fine familierommene der jeg lå på dobbelt rom på barsel uten far...

Absolutt det å være på dobbeltrom som var verst ja..!

Kommer til å skrive at jeg ønsker en så naturlig fødsel som mulig, gjerne i badekar, og om behov er jeg åpen for lystgass.

Men vi får se hvordan det går <3

Jeg har også fått slikt brev ved de to forrige fødslene. Men jeg har føda så fort at de har ikke rukket å lese brevet en gang. Men jeg vil ikke ha noe smertestillende, så det stod ikke så mye i brevet uansett.

Mitt eneste ønske er å få alenerom da jeg sover kjempe dårlig.. og redd for å vekke de andre.. sleit mye med amming sist(tror det var mye pga stress med flermannsrom). Men vet jeg ikke får det pga jeg er andregangs:(

Jeg har ett ønske om naturlig fødsel, akupunktur, isbiter og evt lystgass om jeg absolutt må ha noe. Også har jeg ønske om å ikke se morkaka, synes den er drit ekkel. I tillegg har jeg ønske om å ha minst mulig folk inne hos meg. Helst bare far og jordmor.

Back
Topp