Ønsker meg ny(ere) STOR bil!

En tråd i 'Juni 2012' startet av Gompi, 28 Feb 2013.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Gompi Forelsket i forumet

Ja s-max ser jo helt genial ut!
    Men den er stor da.. ;-) Jeg og pilten er jo bare to liksom, og så kommer vi i en "minibuss" haha :)
    Føles den stor ut å kjøre for deg som er såå liten? ;-) (er tross alt 4 cm høyere enn deg hehe)

2. Gompi Forelsket i forumet

Ja jeg må nok ta med meg bur og vogn og ut å prøve.
    Tenkte bare å få noen tips her først :)

3. Gompi Forelsket i forumet

Tror ikke en Passat er større en en Mercedes E-klasse, men den er jo større enn en C-klasse da..

4. Gompi Forelsket i forumet

Tror jeg skal kikke litt mer på både s-max og galaxy ja... :)

5. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

ja den er stor. Men nå er vi 4 også da.
    Nei, jeg synes ikke den er stor å kjøre. Var uvant i begynnelsen. Vi kjørte ford focus før s-maxen, og jeg følte jeg klatra opp i bilen når jeg skulle prøve s-maxen første gangen :p
    men når jeg kom igang følte jeg at jeg fikk utrolig god oversikt over trafikken. Når jeg skulle sette meg i focusen igjen etter prøveturen følte jeg at jeg satt på bakken å kjørte :p
    Nå er alt bare en vane.

men det er en dyr bil da, og når dere bare er to så finnes det sikkert en bil som passer dere bedre. Hvor stor hund har du, bare så jeg kan se for meg et bur ;)

6. Sandbakk Juni12s Moroklump :) VIP

men med hund og barnevogn,så ser ikke det så gale ut likevel ;) og utad synest jeg ikke s maxen ser så mye større ut enn en vanlig stasjonsvogn :)

7. Gompi Forelsket i forumet

Hehe ja, kjenner den følelsen. Må ta tak inne i bilen og dra seg opp liksom ;-)
    Ja, den blir jo i største laget for oss, men jeg har veldig mye stæsj i bilen hele tida, så hadde vært godt med stor bil og :)
    Jeg har en rottweiler. Buret er vel ca 60...

8. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Nei det er sant, den ser ikke så stor ut utad.

9. Gompi Forelsket i forumet

Og bikkja er jo STOR da! ;-)

10. Sandbakk Juni12s Moroklump :) VIP

Hadde absolutt vurdert s Max eller galaxy :) Vi har galaxy,og er kjempe fornøgd :) Får inn Simo vognen min uten å legge den sammen om de 2 bakerste setene er nedslått ;) og enda er der plass til mye mye mer :)

• Liker Liker x 1
  11. Snorkfrøken Guest

Jeg vet da hva hun kjørte og hva vi kjørte og i bagasjen vår fikk vi plass til mer og inne i bilen med de samme bakovervendt sete hadde vi i Passat større plass. Spørs helt hvordan bilen er bygd opp. Mercedes e har flere liter, men dårlig utnyttelse av plassen.
    Min mor og far har også kjørt e klasse i mange år. For meg har denne bilen skuffet stort.

12. tjukka_igjen Glad i forumet

City cross og Touran. Den gikk inn i passat også

13. JMC Juni12s sprudlende ♡

Vi har en touran 2011 modell. Og emmaljunga edge duo. den får vi inn på langs når den slås sammen, og på tvers uten å slå den sammen :)

Sendt fra min Samsung

14. Liljekonvall Glad i forumet

VW passat. Emmaljunga edge duo - sportsvogn... Husker ikke om vi måtte ha den.på tvers med bag!

15. Liljekonvall Glad i forumet

Når vogna er på langs får du plass til et 40-45cm bur på siden! Vi skulle gjerne hatt bur på 55cm i bredden men tror ikke det går! Så vi har stoffbur (maelson) i forsetet fastspent med bilbelte og avslått airbag.

16. Liljekonvall Glad i forumet

Vurderer skoda superb neste gang.. Pga. enda større bakseteplass til den store besafe-stolen:p

17. Gompi Forelsket i forumet

Da er vi uenige om hva som er god plassutnyttelse :)

18. Gompi Forelsket i forumet

Hmm 40 cm blir nok litt i trangeste laget for rottisen. Må nok ha minst 55 tror jeg ja. Hun må jo kunne snu seg liksom, slippe å rygge ut igjen ;-)
    Tenkte også på bur i forsetet, men det har jeg gått bort ifra. Får vi en trøkk fra sida risikerer jeg jo å få bikkja i hue.

Men tusen takk for svar! Svar med cm-angivelse er helt supert! :)

19. Gompi Forelsket i forumet

Toruan er fin da :)
    Tror du det er ca 55 cm igjen i baggasjen når vogna er slått sammen og på langs? ;-)

20. Politifrue Juni12s sporty VIP

Vi har audi a4, og putter simo kombivogn uten å måtte demontere den. Ingen problemer i det hele tatt.

Del denne siden