Ønsker innspill fra menn og kvinner

moniq90

Andre møte med forumet
Parforhold og graviditet, er noe jeg leser mye om på nettet for tiden.. Er redd forholdet skal ta slutt pga denne graviditeten/det at vi får barn.. Har vært sammen noen få år, og begynner å lure på om vi egentlig er klare for å bli en familie.. Føler på en måte at samboeren min har mistet lysten på meg, etter jeg ble gravid.. Ikke synes jeg han viser nok forståelse heller, virker som han tror en graviditet bare handler om en voksende mage, og ikke alt det andre en graviditet innebærer.. Er så vanskelig å få snakket med han om det også, er så vanskelig å finne de rette ordene for å få samtalen i gang.. Vil ikke høres ut som en sytende plage heller! Vi hadde det SÅ fint før graviditeten, de første månedene av svangerskapet, men nå føler jeg vi bare sklir fra hverandre.. Får sjelden kommentarer/komplimenter, selv om jeg pynter meg og skal bort (det med komplimenter har alltid vært slik da..) Jeg har alltid vært vant til at man skryter litt av kjæresten sin, og gjør det veldig ofte selv, men får ingenting tilbake.. Men seksuellt har det alltid vært bra helt til nå.. Nå er jeg gravid og føler dette bare blir værre, alt har på en måte bare blitt til en vane.. Ingenting er spontant lenger, og det synes jeg får forholdet til å synke litt! Vi kvinner blir ikke gira bare vi hører ordet sex, spesielt ikke nå når jeg er gravid og litt hormonell i tillegg.. Vi trenger kos og oppmerksomhet, at mannen viser at han elsker oss, ikke bare sier det..
Er det normalt at menn kan miste lysten på kjæresten sin når magen er blitt stor og hun er gravid? Jeg vet at hormonene kan påvirke mine tanker om forholdet, men her vet jeg det ikke er de som har skylda, for forholdet har forandret seg en hel masse..
Flere som har det slik i forholdet?
 
Det er jo naturlig at både sex og samlivet generelt forandrer seg når man går gjennom en graviditet, men jeg har stor forståelse for at hans manglende interesse kan være sårende for deg!

Når det gjelder dette med at han ikke involverer seg så mye i graviditeten/ikke forstår hva du går gjennom tror jeg det også er veldig normalt! Jeg ville prøvd å få han med på ting som ultralyder og jordmor timer slik at han får mer informasjon og innsikt i hva som skjer med deg... Du kan jo også forsøke å appelere til han ved å forklare at det er viktig for deg at han involverer seg slik at du føler deg tryggere i forrhold til fødselen osv? Tror det er vannskelig for mange men og forstå oss gravide, og det er jo ikke så rart! Men er viktig at de prøver tror jeg...

Når det gjelder det at du føler at han har "mistet interessen", er dette noe du har forsøkt å snakke med han om? Kan jo være han er redd for å skade deg eller babyen? Kan jo også være det at han er redd for å ta initiativ til sex for han vill ikke "presse deg", eller har intrykk at du er sliten/dårlig? Jeg ville bare pratet om det, og eventuelt nevnt det for jordmor! Kanskje dere kunne gått å pratet med noen om det sammen? Selv om det er kjipt tror jeg det er ganske normalt å møte på disse problemene under og etter en graviditet, det er jo en STOR forandring i hverdagen! OG det betyr jo ikke nødvendigvis at dere ikke er klare til å bli foreldre :) Hadde dere et godt forrhold før er det jo veldig sannsynlig at ting ordner seg, og dere klarer å løse problemene...

Lykke til ;P
 
Prøv å snakk med han, det hjalp når dama mi gjorde det med meg :) det var veldig overveldende når det begynte å gå opp for meg at livet jeg har vært vandt til skulle snus på hodet og mere til. Jeg hadde mye å gjøre i jobb og studier, og denne sammensetningen ble en stor svakhet for sexlysten. Jeg følte meg rett og slett konstant stresset.

Jeg syntes også at det føltes litt rart å skulle ha sex "så nært" til det lille ekstra livet som grodde i mors mage. Uansett, det gikk bedre litt etter litt når man fikk pratet om det for min del.
 
Min samboer slet veldig med sex.og det er til tider opp og ned jer ang det, han har problemer med at jeg var gravid og redd for å skade barnet,etterpå var jeg bare ikke sexy eller fin og bare var alt for tykk at han ikke hadde lyst på meg og
når vi hadde sex måtte jan drikke seg opp.......så vet ikke va som er best...kan nok desverree ikke komme med noen råd annet enn å snakk med han,min sexlyst dabbet av fra da jeg var 5 mnd gravid, sikkert litt før, keg brydde meg egentlig ikke om i hadde sex eller ei og d gjorde ikke han heller, men vi begge ar enige når vi hadde sex at vi savnet det og det var godt , men nå jar vi en del andre heavy problemer som gjør at vi ikke ar sex lengre. Hvem vil ha sex me en partner som syns du er alt for tykk og ikke tenner på deg .......:/
 
Back
Topp