Ønsker i dåpsgave?

Babybambi91

Glad i forumet
Septembermødre <3
Her er det ikke mer enn 3,5 uke til dåpen og mange spør hva vi ønsker til lille i dåpsgave, men syns det er så vanskelig. Vil helst ha gaver som blir brukt og det er nytte i, kjedelig å få så mye som blir liggende i skuffer og aldri tatt opp og brukt.
Har tenkt og samle på sølvskjeer til han, og syns eventyr og sang boka i fra "den store hvite" serien er noe vi kunne få bruk for, men ellers så er jeg så usikker på hva vi skal ønske til han.
Noen forslag? :)
 
Tja, syns tinntallerken med bilde og dato, fødselsvekt etc er veldig fine. evt sølv sparebøsse fint å ha som pynt i vetrineskap e.l, smykke med horoskoptegnet, sølv smykkesrkin funker til gutt også, kan samle første tanna og hårlokk osv.. medlemsskap av diverse bokklubber kanskje?
 
Jeg er nok litt lite tradisjonell av meg, ikke så fan av av de «gamle» dåpsgavene som hos oss kun hadde havnet i skapet.

Ting som kanskje havner på ønskelista hos oss:
Fødselstavle (synes disse er så fine http://www.personligfodelsetavla.se/?gclid=CNufiODVr8ECFQTecgodL4IANg)
Bæremeis
Sekk Fjällräven Kånken Mini eller barnehagesekk fra blafre
Medlemsskap i DNT turistforeningen
Moneyphant fra Georg Jensen (sparebøsse)
Hoptimist bimble/bumble
Barneservise og bestikk (Biobu barneservice er f.eks. veldig fint, samme med design letters fra Arne Jacobsen som finnes i både service og bestikk i melamin)
Barnekopp fra House of Rym
Matboks og termos fra blafre
Eventyr- og sangbøker
Den beste boken om meg (moderne utfyllingsbok)
Ullpledd, Røros-pledd har f.eks. fine baby/barne-pledd
Kaj Bojesen ape i tre
Gåvogn
Vegglampe til barnerommet fra ferm living
 
Vi hadde stort sett ønsker som han kunne bruke.
Ønska oss Brio togbane, barnehagesekk, duplo, den store emil boka, den store boka om mamma mø, bøkene i den hvit serien, jubileumsbøkene til torbjørn egner(sånn tre pakk), mummi sparebøsse, bestikk(eneste sølvtingene), mummi kopper/skåler og melanin serviser :)
Blir nok noe av samme ønskelista til lillebror :)
 
Tja, syns tinntallerken med bilde og dato, fødselsvekt etc er veldig fine. evt sølv sparebøsse fint å ha som pynt i vetrineskap e.l, smykke med horoskoptegnet, sølv smykkesrkin funker til gutt også, kan samle første tanna og hårlokk osv.. medlemsskap av diverse bokklubber kanskje?

Mamma skal kjøpe en sånn tallerken og gravere inn, og skal ønske oss ei sparebøsse :) Men smykker og slikt kommer bare til og bli lagt i ei skuffe og aldri tatt frem :p
 
Jeg er nok litt lite tradisjonell av meg, ikke så fan av av de «gamle» dåpsgavene som hos oss kun hadde havnet i skapet.

Ting som kanskje havner på ønskelista hos oss:
Fødselstavle (synes disse er så fine http://www.personligfodelsetavla.se/?gclid=CNufiODVr8ECFQTecgodL4IANg)
Bæremeis
Sekk Fjällräven Kånken Mini eller barnehagesekk fra blafre
Medlemsskap i DNT turistforeningen
Moneyphant fra Georg Jensen (sparebøsse)
Hoptimist bimble/bumble
Barneservise og bestikk (Biobu barneservice er f.eks. veldig fint, samme med design letters fra Arne Jacobsen som finnes i både service og bestikk i melamin)
Barnekopp fra House of Rym
Matboks og termos fra blafre
Eventyr- og sangbøker
Den beste boken om meg (moderne utfyllingsbok)
Ullpledd, Røros-pledd har f.eks. fine baby/barne-pledd
Kaj Bojesen ape i tre
Gåvogn
Vegglampe til barnerommet fra ferm living

Jeg vil heller ikke ha så mye av de unyttige tingene som blir liggende i skuffer og skap, takk for mange fine tips :)
 
Vi hadde stort sett ønsker som han kunne bruke.
Ønska oss Brio togbane, barnehagesekk, duplo, den store emil boka, den store boka om mamma mø, bøkene i den hvit serien, jubileumsbøkene til torbjørn egner(sånn tre pakk), mummi sparebøsse, bestikk(eneste sølvtingene), mummi kopper/skåler og melanin serviser :)
Blir nok noe av samme ønskelista til lillebror :)

Jeg også liker mummi veldig godt, så kommer til og ønske oss litt med det tenker jeg :)
 
Tripp trapp stol. Lego Duplo. Brio tog. Barnesangboka. Smykke til gutt. Penger til sparekonto. Barneservise.
 
Jeg er veldig tradisjonell. Så ønsker bare sånne helt vanlige dåpsgaver. Og så blir det som regel noen penger som skal rett inn på kontoen hennes.
 
Mamma skal kjøpe en sånn tallerken og gravere inn, og skal ønske oss ei sparebøsse :) Men smykker og slikt kommer bare til og bli lagt i ei skuffe og aldri tatt frem :p
hehe ja, har/hadde noen dåpssmykker jeg også.. lå pent i smykkeskrinet sitt i mange år det... etter mye flyttinger så vet jeg egentlig ikke om jeg har det lenger :p
 
Vi ønsker oss ting som ho kan bruke og ha glede av... :) så her er det tripp trapp stol, bæreneis og pengebidrag til nordic cab på ønskelista! :)

Kjem og til å ønske nåken av dei tradisjonelle dåpsgavane, men trenge ikkje alle! ;) og håper ikkje det blir alt for mykje smykker og sånt for det blir så lite brukt!
 
Back
Topp