Ønsker du smertelindring under fødselen? Hvilken?

Jeg og samboer har forberedt oss med selv hypnose for smertelindring [emoji4] Veldig spent på hvordan det vil fungere under fødsel, men så langt har det vært helt fantastisk! De tilbyr akupunktur på sykehuset så jeg prøver nok det om det blir aktuelt [emoji4]
 
Vann, vann, vann... Vet ikke hva jeg skal gjøre uten badekar hvis jeg av en eller annen grunn ikke får det... Kjører til sykehus en halvtime ekstra for å få badekar [emoji28]
 
Ikke noe som virker så her blir det å puste seg gjennom det.
 
Alt jeg kan få [emoji23] sist måtte jeg få drypp etter 26 t med rier, og da satte de en epidural som ikke virket. Det var helt forferdelig, jordmora bare skrudde på epiduralen og påstod den virket mens jeg ønsket å dø. Hadde jo i praksis ingen smertelindring når jeg trengte det mest! Fikk heldigvis ny jordmor som så med en gang at epiduralen ikke virket og bestilte ny. Da var der som å komme til himmelen ! Helt fantastisk! Har vært på fødesamtale og de har lovet at jeg ikke skal gå igjennom det samme igjen, så prøver å slappe av med at jeg skal bli bedre tatt vare på denne gangen[emoji4]
 
Eg vil helst unngå epidural [emoji28] så det blir lystgass her! [emoji4]
 
En fødsel skal være vond i MINE tanker[emoji3] så ingen smertelindring på meg. Hvertfall ikke noe annet en badekar eventuelt:) førstemann her kom uten noen form for lindring, andremann i badekar. Syntes det fungerte helt fint. Er nok av den «gamle» sorten som tenker at vi er laga for dette, og damer har gjort det før oss også. [emoji847]
Slenger på at det betyr ikke at jeg ikke respekterer de som velger epidural altså! Vi er forskjellig![emoji3]
 
Jeg er førstegangsfødene og vet ikke hvilke smerter jeg går til [emoji23] men jeg vil helst unngå epidural og spinalbedøvelse. Grøsser av tanken av «inngrep» i ryggen. Ellers ønsker jeg å prøve lystgass og badekar [emoji4] varmt vann har god smertelindrende effekt på meg
 
Jeg er førstegangsfødene og vet ikke hvilke smerter jeg går til [emoji23] men jeg vil helst unngå epidural og spinalbedøvelse. Grøsser av tanken av «inngrep» i ryggen. Ellers ønsker jeg å prøve lystgass og badekar [emoji4] varmt vann har god smertelindrende effekt på meg

Samme her. Aner ikke hva jeg går til, men pr. akkurat nå får jeg nesten litt mere angst av tanken på det «inngrepet» i ryggen. Men hører jo til historien at jeg har litt sprøyteangst da [emoji85]Håper jeg kan få badekar og klare meg med pusten, men er ikke mot smertelindring om jeg føler jeg trenger det etterhvert jeg heller...
 
EGentlig åpen for det meste. Jeg håper å få fødestue med bad, så jeg kan bruke dusjen som smertelindring. Ellers åpen for å ta det jeg har behov for.
 
Om fødslene blir som de 2 foregående, så blir det uten. Har vært heldig så langt med å ha kjappe greie fødsler, kombinert med høy smerteterskel og lav virkning av mye smertelindring.
Men åpen for det meste om det skulle bli behov.
 
Samme her. Aner ikke hva jeg går til, men pr. akkurat nå får jeg nesten litt mere angst av tanken på det «inngrepet» i ryggen. Men hører jo til historien at jeg har litt sprøyteangst da [emoji85]Håper jeg kan få badekar og klare meg med pusten, men er ikke mot smertelindring om jeg føler jeg trenger det etterhvert jeg heller...
Jeg føler med dere begge to [emoji85] Jeg ønsker å unngå sprøyter og slikt så mye som mulig [emoji28]
 
Jeg planla ingenting, men håpte jeg skulle klare å føde uten noe. Og det gjorde jeg [emoji3]
 
Badekar og/eller varme omslag.
 
Jeg tar det som det kommer. Tenker å prøve uten epidural, men dersom fødselen tar lang tid er det ingen nedtur om jeg må ta det[emoji6] Er førstegangsfødende så da tar jo gjerne fødselen lengre tid[emoji5]
 
Back
Topp