Ønsker du smertelindring under fødselen? Hvilken?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Ønsker du smertelindring under fødselen? Hvilken?

Eller hvis du allerede har født, hvilke smertelindring hadde du under fødselen?
 
Jeg brukte ingen smertelindring, ved noen av fødslene.
 
Hadde veldig vondt over skambeinet og spurte om jrg kunne legge noe kaldt over. Fikk en varmeflaske i stedet. Det ble verre..
 
Har brukt varme risposer med de andre to, og tenkte å kun ha det denne gangen også.
 
Med nr 1 fikk jeg epidural pga sf. Ikke noe valg da. Og lystgass, som jeg ble dritkvalm av og spydd3 av. Så den hjalp lite gitt. Epiduralen var gøy da

Epidural sto på lista mi til fødsel 2. Dessverre var jeg kommet altfor langt når jeg kom ut til sykehuset og fikk ta en smertefull fødsel uten noe hjelp. Da gråt jeg jammen høyt gitt [emoji23][emoji23] Største krisen for meg. Menmen.

Skal ikke ha mer unger og skulle jeg hatt, hadde jeg nekta å føde. Min kropp er ikke laga for å føde hvertfall [emoji33]
 
Epidural ved behov. Brukte det da jeg fødte andre barnet.
Husker jeg fikk lyst til å gi jordmor juling da hun foreslo å dusje i varmt vann som smertelindring. Ble heller verre vil jeg si. :p :p
 
Hadde ingen smertelindring med de to første. Og ønsker det primært heller ikke med nr 3, med mindre jeg må da.
 
Jeg synes det er fryktelig fascinerende med de som velger det bort eller som beskriver at smertene var overkommelige.

Jeg har vært gjennom flere operasjon, skader og brudd i mitt liv, men kan med hånden på hjertet si at hver ri var 1000 ganger vondere. Det var som mange kniver som vridde seg rundt inni magen min. Jeg visste IKKE hva smerte var før fødselen. Hadde i tillegg en lang fødsel. Ble helt utslitt og grudde meg sinnsykt til hver eneste ri, fordi det var så ubeskrivelig vondt. Epiduralen ble satt feil, så jeg fikk midlertidige lammelser i det ene beinet, men ingen smertelindring.

Jeg vil likevel prøve epidural igjen, fordi jeg synes smertene er så uutholdelige at jeg gjør hva jeg kan for å slippe.

At barnet kommer ut gjør ikke noe vondt i forhold til riene. Jeg smilte og gråt av glede fordi riene var borte. Måtte også sy noen sting. Gjorde meg ingenting. På slutten av fødselen tryglet jeg dem om å få ut babyen med keisersnitt uten bedøvelse, fordi alt annet enn rier virket bare befriende. Men hun kom ut til slutt.

Kjenner at jeg ikke gleder meg til å føde igjen...
 
Jeg var ganske lenge i badekar og det var digg. Hadde skrevet at jeg ønsket det i fødebrevet. Under de vondeste riene spylte jordmor varmt vann på ryggen min og det hjalp veldig. Her var epidural, akupunktur og annen smertelindring med nåler helt uaktuelt da jeg sliter med sprøyteskrekk. Jordmødrene lo godt av at jeg ikke lagde et pip under riene men skrek til etter fødselen da jeg måtte sys :hilarious:
 
Glemte ut at jeg prøvde lystgass også. Det funket fint som en distraksjon, men ble fort kvalm av det.
 
Jeg var ganske lenge i badekar og det var digg. Hadde skrevet at jeg ønsket det i fødebrevet. Under de vondeste riene spylte jordmor varmt vann på ryggen min og det hjalp veldig. Her var epidural, akupunktur og annen smertelindring med nåler helt uaktuelt da jeg sliter med sprøyteskrekk. Jordmødrene lo godt av at jeg ikke lagde et pip under riene men skrek til etter fødselen da jeg måtte sys :hilarious:
Rart man opplever smerte så ulikt :)

Jeg HATER også sprøyter. Men da jeg fikk epidural (som ble satt feil og ikke virka...) hadde jeg så vondt at jeg ville bare dø. Og jeg var også livredd for å bli sydd og sånt FØR fødselen, men det bleknet virkelig i forhold til riene... Hater fortsatt sprøyter, men der og da var riene 1000 ganger verre, så jeg ville faktisk ha tatt keisersnitt uten bedøvelse om de hadde latt meg ta det, fordi det var så forferdelig...


Jeg fikk ikke lov å gå i badekar da, fordi vannet hadde gått to døgn før...
 
Jeg ønsket ikke epidural :) Ellers var jeg egentlig åpen for det meste :)

Med første var det varmeflasker frem til hastesnitt og med andre ble det bestemt epidural uten at jeg fikk ha noe å si på det [emoji14]
 
Om jeg hadde vært garantert at fødselen gikk like kjapt fra de verste smertene starta til den var over som sist, så hadde jeg greit droppa smertelindring. Det gikk så fort at det hadde nesten vært bortkasta uansett (jeg fikk smertelindring siste 15-20 minuttene, og det var morfin. Hadde ikke tilgang på lystgass for planen var egentlig epidural og greier, og jeg lå ikke inne på selve fødeavdelingen heller så det var ikke lystgass på rommet). Men å ligge over tid med så mye smerter, det tror jeg ikke jeg hadde orka. Ikke om det blir like intenst med så lite pauser mellom. Men for noen få timer så hadde det gått greit. Verste syns jeg var å ikke vite hvor jeg var i forløpet og hvor lenge det var igjen på en måte, ble litt stressa av det. Gikk så fort så de visste ikke noe om hverken åpning eller noenting, ikke rukket å undersøke meg. Jordmor forsvant for å avtale og klargjøre epidural med legen, og når hun kom tilbake så var det i full sving. Og nei, hun var ikke borte så lenge. :p
 
Back
Topp