Ønsker du smertelindring under fødselen? Hvilke?

Her blir det i første omgang badekar og sånne sterlitvannspappler [emoji4] var veldig god lindring sist.

Men om det drøyer seg ut og jeg blir kjempe sliten, eller skjer uforutsette ting sier jeg ja takk til alt! [emoji28] det som virket sist er ikke sikkert virker nå og hver fødsel er forskjellig [emoji4]
 
Med første gikk det veldig fint med kun varm klut som lindring ved siste etappe av fødselen. Andre gang var det tvillingfødsel der begge kom med stompen først, så da hadde jeg ikke noe annet valg enn å ta epidural. Denne gangen håper jeg å klare meg uten som første gang :love2
 
Forrige fødsel prøvde de å sette epidural 4 ganger, men på grunn av at jeg har skjev rygg så kom de ikke gjennom ryggsøylen.[emoji29] Det var en svært ubehagelig opplevelse. Sykehuset kunne dessverre ikke tilby lystgass heller pga dårlig utlufting, så da regner jeg med null smertelindring denne gangen også. Det gikk jo fint sist gang[emoji4][emoji170] Det finns heldigvis litt alternativ smertelindring[emoji1303]
 
Har alltid drømt om badekar, men da det desverre ikke er en mulighet likevel da jeg har for høy BMI så har jeg ikke gjort meg opp noen mening om alternativer ennå... Leker med tanken å befinne meg tilfeldigvis i Danmark rundt termin, for der er badekar null stress

Er det noe med at man ikke kan i badekar ved høy BMI?? Jeg brukte badekar sist fødsel, og har også høy BMI[emoji848]
 
Er det noe med at man ikke kan i badekar ved høy BMI?? Jeg brukte badekar sist fødsel, og har også høy BMI[emoji848]

Nye regler som gjør at ved bmi over 30 får man ikke føde i badekar fordi det er risikofødsel riktignok:( Jeg synes det er kjempesynd for jeg trodde ikke det skulle bli en utfordring for jeg har jo alltid veid mye i forhold til bmi, men likevel vært godt trent (hobbyen min er helårsykling så jeg har mye muskler i lår og rumpe) men likevel har jeg fedme ifølge bmi og skal på ekstra ultralyd osv i tilfelle jeg får stort barn siden jeg veier så mye.... Var ikke helt det du spurte om, men jeg har bare en del frustrasjon rundt dette.
 
Back
Topp