Ønsker du smertelindring under fødselen? Hvilke?

M

Moderator Eve

Guest
Har du tenkt over dette?

Kanskje du har født før og vet akkurat hva du vil ha/tenker?

Eller er du førstegangsfødende og veldig usikker?
 
Eg har fått epidural før ifm prematur fødsel, men har lyst til å prøve utan noko først og heller be om smertelindring etter kvart [emoji4]
 
Her blir det smertelindring i form av badekar. Litt lyst å prøve akupunktur også.[emoji5]
 
Jeg har kun brukt badekar, varmepute og lystgass med de to andre (helt mot slutten). Men har alltid vært åpen om at skulle jeg trenge mer så er det også greit. Hadde nok ikke klart å holde ut med de riene jeg fikk etter at vannet ble tatt med nr to så mye lenger, men hun kom ut så det gikk for fort til å tenke på epidural.
Vi får se hvordan denne fødselen utarter seg.
 
Jeg har 3 fødsler uten noen ting og har ikke tenkt å ha noe denne gangen heller[emoji4]
 
Jeg vil ha epidural!! Eneste jeg er opptatt av for den dagen er at jeg får en god epidural tidlig nok med skikkelig effekt. Forøvrig er jeg likegyldig til resten av fødselsopplevelsen, og håper jeg husker minst mulig av den når det er over
 
Ved første fødsel så hadde jeg stort utbytte av å konsentrere meg om pusten slik jeg lærte på gravidyogaen. Tror det gjorde at jeg hadde en god fødselsopplevelse. Hadde også en SUPER jordmorstudent som masserte to punkter i korsryggen min som gjorde at omtrent all smerte forsvant. Skulle gjort mye for å ha hun der igjen! :p

Er åpen for epidural, akupunktur og badekar, men om det går like fort som sist så er jeg forberedt på å gjennomføre uten smertelindring.
 
Første gang brukte jeg kun varmeputer og badekar, med dusjhode på magen ved for- HIMMEL!!

Er kun badekar og varmeputer som jeg ønsker til denne fødselen også, noen annet er ikke aktuelt.

Ønsker vannfødsel og ønsket det sist også, men får ikke lov på sykehuset jeg sokner til..
 
Jeg fikk epidural med første pga rier som var så intense og bare overlappet hverandre så jeg aldri fikk puse. Ville egentlig prøve lystgass først, men jeg lå på mottaksrommet fordi fødestuene var fulle, så jeg fikk ikke det fordi det var for dårlig ventilasjon i rommet.
Epiduralen skrudde de gradvis ned igjen når jeg skulle presse han ut. Så på slutten var jeg uten epidural.

Jeg har ingen klare planer for denne fødselen. Jeg prøver uten og går ikke det, så ber jeg om noe smertelindring. Tenker jeg vil gå inn i fødselen med mest mulig åpent sinn og ta det som det kommer.
 
Planlegger ingenting.
Vet at varmt vann gjør mye for meg. Har hatt epidural før. Men dersom det går fort, satser jeg på st jeg klarer meg med badekar eller dusj
 
Jeg vil ha epidural!! Eneste jeg er opptatt av for den dagen er at jeg får en god epidural tidlig nok med skikkelig effekt. Forøvrig er jeg likegyldig til resten av fødselsopplevelsen, og håper jeg husker minst mulig av den når det er over

Jeg føler det helt likt!:joyful: Jeg kommer ikke til å ha unødvendig vondt for å si det sånn. Det jeg bryr meg om er at babyen kommer seg helskinnet gjennom fødsel, og jeg krysser fingrene for minst mulig skader for min egen del.
 
Har hatt epidural under alle tre fødslene mine. Med første var eg nøydd sidan eg hadde svangerskapsforgiftning og i tilfelle keisersnitt fekk eg den.

Med dei to andre har eg bede om det sjølv litt uti fødselen. Mest lyst å klare meg uten den denne gongen men tek det slik det kjem. Lyst å prøve badekar om eg får mulighet til det!
 
Ja, jeg vil ha epidural. Og kommer sannsynligvis til å takke ja til pudendalblokkade også. Hvorfor skal jeg ha mer vondt enn nødvendig, liksom?
 
Jeg tenker å ikke ha noe kjemisk smertelindring. Jeg har sprøyteskrekk, og epidural frister ikke. I tillegg kan det vel sakke opp riene. Jeg har også lett for å bli kvalm,så tror neppe lystgass er noe for meg heller,men vurderer det mer enn epidural. Jeg tror det skal gå fint uten annet enn dusj, bevegelse og tålmodighet. :) Skulle det bli for ille,så får jeg vurdere det da.
 
Har lyst på akupunktur denne gangen og. Funket veldig godt sist. Ellers er jeg åpen for det meste. Hadde badekar sist funket bra det og.
Men tenker jeg planlegger ingenting og går inn som sist med ingen forventninger annet enn å få babyen i armene [emoji4]
 
Her så blir det epidural , det beste hadde vært lystgass men skal føde i spania å de har ikke sånt tilbud der så får benytte meg av det de kan tilby vet de har førstenevnte , om de har andre smertelindringer prøver jeg det ut, badekar klarte jeg ikke å slappe av helt prøvde det med første og andre etter 1 time var det opp av vannet , med akupunktur var det ubehaglig så velger å stå over det. :)
 
Back
Topp