Ønsker du å føde før termin egentlig?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Det er sikkert like mange her som er utålmodige og interesserte i hvordan babyen ser ut :) Men kan dere egentlig tenke dere å føde et par uker tidligere om dere kunne bestemme?
Her er jeg veldig utålmodig, men ikke noe sliten eller tung ennå. Tipper sønnen vår kommer noen dager etter termin. Selv om jeg kunne tenke meg å bli mamma snart, så vil jeg ikke miste tiden i permisjonen. Altså rett til lønnet fri får man ikke så ofte i livet :) Pluss at det ikke passer helt å forskyve hele permisjonen og starte i jobb tidligere i 2018 da vi mest sannsynllig ikke har barnehage før august. Så her er det pragmatisme som snakker :)

Maks et par uker tidligere enn termin, det har litt med barnevakt til storesøster å gjøre :P Hun ble født 11 dager før termin, så hvis jeg går på overtid blir jeg overrasket.

Ser ut til at det blir før her. Håper vi slipper at det blir veldig mange ukene før.

Ønsker hvertfall ikke å føde prematurt med tanke på barnet, og ja med tanke på permisjonen er jeg også enig med deg symaskin. Rett etter 17. mai hadde vært perfekt. Å gå over termin vet jeg av erfaring at er fryktelig kjedelig, og jeg ønsker absolutt ikke overtid og igangsettelse. Hadde vært fint å bli ferdig med renselse og ha en noen uker gammel baby før den verste sommervarmen kommer også! (Selv om den egentlig kom i mai ifjor med 27 varmegrader på østlandet. )

I forhold til kroppen min og graviditetsplager, så håper jeg på å føde før termin, men ikke tidligere enn uke 37. Men i forhold til studier, hjemmeoppgaver og annet som skjer rundt meg, så håper jeg at han holder seg inn til termin. Har en liten følelse på at jeg går noen dager over, og er egentlig fornøyd med det i teorien :) Hadde det bare vært lettere å fungere i hverdagen med denne magen og alle tilhørende plager...

Litt før termin hadde alldeles ikke gjort noe. Har termin 18.mai, og vil unngå å ligge på føden 17.mai for storebror sin del.

Hihi... jeg og har termin 18. Mai... håper frøkena kommer en ukes tid før :-P

Min man kommer hjem til Mai måned og må dra 20 mai. Vi har termin 18. Mai, så håper frøkena vår kommer på termin eller 10 dager før tiden ;-)

det med lønnet permisjon bryr ikke meg så mye.. jeg skal uansett gå hjemme noen måneder ekstra. Noen dager med lønn fra eller til har vi tatt høgde for.

Tror egentlig jeg vil at han kommer til termin jeg, kunne jeg valgt [emoji4] har den 19. Mai, og har på følelsen at han kommer litt over egentlig [emoji12]tror det er godt å ha ca de tre ukene med mental forberedelse før han kommer [emoji4]

Har ikke ønsker om å føde prematurt, men kan gjerne komme før termin ja ;)

En uke før termin hadde vært fint:) Håper bare ikke det blir 17 mai,da 3 i familien har bursdag den dagen:wacky:

Her er jeg ganske sikker på å bli satt i gang før termin. Har icp og da skal prosedyren være å sette i gang i uke 37/38. Spent på hva de sier på første time på sykehuset til onsdag:) Hadde dette med storebror også å fødte da i uke 37+4 pga dette. Mulig det blir en april gutt her da siden termin er 8 mai;)

Vil selvfølgelig ikke få enda et prematurt barn. Men vet at det blir fødsel seinest uke 38 for min del. Så vet jo at hun kommer før. Hvis jeg kunne velge hadde rundt termin vært perfekt. Nå som jeg ikke kan velge håper jeg fødsel starter rett før uke 38. Da får jeg kanskje muligheten å føde vaginalt. Ellers blir det planlagt KS

Sønnen kom et par dager før, og det var helt ypperlig! Jeg vil ikke gå flere dager over termin, men mye heller det enn å føde en prematur baby.

Ja så lenge jeg kommer meg til uke 37 føder jeg gjerne med en gang ;)

Jeg vil helst ikke få før termin, for babyen er til mye mindre bry på innsiden enn på utsiden ;)

Last edited:
Pga plager og den tåpelige redselen for å føde en kalkunstor unge så håper jeg hun kommer ca 2 uker før . Hittil får jeg ikke gå mer enn 2 dager over termin. Håper helst at hun velger sin egen fødselsdag, men godt å vite at de ikke tar risikoen for å la meg gå full overtid

Her er jeg ganske sikker på å bli satt i gang før termin. Har icp og da skal prosedyren være å sette i gang i uke 37/38. Spent på hva de sier på første time på sykehuset til onsdag:) Hadde dette med storebror også å fødte da i uke 37+4 pga dette. Mulig det blir en april gutt her da siden termin er 8 mai;)
Vil selvfølgelig ikke få enda et prematurt barn. Men vet at det blir fødsel seinest uke 38 for min del. Så vet jo at hun kommer før. Hvis jeg kunne velge hadde rundt termin vært perfekt. Nå som jeg ikke kan velge håper jeg fødsel starter rett før uke 38. Da får jeg kanskje muligheten å føde vaginalt. Ellers blir det planlagt KS
Ser ut til at det blir før her. Håper vi slipper at det blir veldig mange ukene før.
Starter dere permisjon også tidligere da? Man trenger jo ikke starte 3 uker før termin, emn kan egentlig begynne mange uker tidligere.

Back
Topp