Ønsker deres beste tips

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Til å få småtten til å spise brødskive?? Her er det full stopp på skiva, får i ho 2-3 biter før ho NEKTER [&:]

dypp i fruktmos.
Aksel kan spise litt mer enn han pleier (5-6 tygg) om han får skiva på gulvet. Som en høns [8|]

ORIGINAL: pingri

Uffa, vanskeleg.
Korleis et ho brødskive? Små, store bitar, sjølv eller aleina?

Begge deler i grunn, men eg har som regel putta bitene i munnen hennar. Skalken eter ho sjølv... Men eg har prøvd å la ho styre alt sjølv, men det hjelper ikkje heller, då havner alt bare på gulvet [8D]

ORIGINAL: eplemos

dypp i fruktmos.
Aksel kan spise litt mer enn han pleier (5-6 tygg) om han får skiva på gulvet. Som en høns [8|]

Huff... hehe, ser det for meg [;)] Men eg prøver å styre unna for mye uvaner, syns vi har nok som det er [8D]
All grøt må dyppes i fruktmos, syns kanskje ho bør lære seg å spise mat uten det på...

Dei er nokon sta små desse..
Mi byrja og eta meir brødskiver då eg gav ho større bitar, med skorpa og ho fekk eta sjølv.

ORIGINAL: pingri

Dei er nokon sta små desse..
Mi byrja og eta meir brødskiver då eg gav ho større bitar, med skorpa og ho fekk eta sjølv.

Får prøve det imorgen, gi ho skjeve med skorpa på [:)]

Her får jeg følge med, for sliter selv med å få i henne brød. Ingen tipsene som har kommet så langt fungerer på henne.

Vi sleit her og! Tilslutt prøvde vi å gi brødbiten på skje. DA spiste han...Jadda...Meeen, når det er snakk om uvaner, så kan dette fort bli det. Det har riktignok ikke skjedd her, nå spiser han skive når vi gir han det( for spise selv, det skal han IKKE gjøre[8|])

Prøvd å dele skiva i to og legge de sammen?...og gi henne hele biten/skiva slik.

Jeg gav han en pause fra skive sånn ca 1 uke, nå elsker han plutselig skive [8|]

Når mine er  "opptatt" med noe mens de spiser, spiser de faktisk MER. Altså, studere primlokket, leke med skorpen etc...[:)] Men regner med det ikke hjelper hos deg? [;)]

Bytt brød eller pålegg?
Dypp skiven i fruktmos..

jeg dyppet brødskivebitene i vann, da var de ikke så vanskelig å få i seg for da smuldrer de fortere.
Syns det er en KJEMPE UVANE å gi ungene mat med fruktmos eller dessert på, være seg brødskive eller grøt, mat skal spises fordi det må man ha, ikke fordi det skal smake dessert av alt man får! johannes har da protestert inne i mellom, men har da alltid fått i han mat. på den måte JEG vil!
det er min mening. =)

ORIGINAL: Bergie

jeg dyppet brødskivebitene i vann, da var de ikke så vanskelig å få i seg for da smuldrer de fortere.
Syns det er en KJEMPE UVANE å gi ungene mat med fruktmos eller dessert på, være seg brødskive eller grøt, mat skal spises fordi det må man ha, ikke fordi det skal smake dessert av alt man får! johannes har da protestert inne i mellom, men har da alltid fått i han mat. på den måte JEG vil!
det er min mening. =)

Eg er veldig enig med deg, men når man kommer til et punkt der ungen bare nekter å spise- DA blir det en helt annen sak! Vi har prøvd å være sta, ikkje gi oss og kun gi det som blir servert- ellers må ho vente, men som oftest har ho endt opp med ikkje å spise... Ho velger heller å sulte, enn å spise noe ho ikkje syns smaker godt. Du er heldig du som har en unge som godtar å spise det som blir servert etter en liten stund, men er langt ifra alle som er så heldige altså [;)]

det er min mening. =)

Du må huske på att alle ikkje er like. Aksel har gått ned i vekt siste mnd, fordi han spiser for lite. Mener du da vi skal gjøre som vi vil, (da spiser han ingenting) eller trikse litt sånn att han spiser noe?

Ja det går ann å gjøre mye rart, og selvfølgelig er ingen barn like og forskjellige ting fungerer. og når ungen har begynt å få ting med f.eks fruktmos vil det fortsette å ville ha det. Det er jo også opp til hver enkelt, og det er jo min mening det jeg skrev i sted, regner ikke med at alle syns det samme.
Men mener det er mye man kan gjøre foruten om å søte opp all maten. men funker sikkert ikke på alle.
Johannes har ikke vært lett av og til, da blir han tatt fra bordet og så får han tilbud senere. og noen dager har han spist lite, så er det tilbake til normalen igjen, jeg stresser overhodet ikke med det og han er sunn og frisk. han har også litt å gå på da... selv om han alltid har spist lite bruker han maten godt.
og aksel er jo heller ikke relativt liten, så han har jo litt å gå på han også, unger har perioder de ikke vil spise og så kommer matlysten tilbake, sånn er det med oss også. johannes hadde bare lagt på seg 30 gram på tre uker, men de er jo fryktelig aktive nå også.

Ja det går ann å gjøre mye rart, og selvfølgelig er ingen barn like og forskjellige ting fungerer. og når ungen har begynt å få ting med f.eks fruktmos vil det fortsette å ville ha det. Det er jo også opp til hver enkelt, og det er jo min mening det jeg skrev i sted, regner ikke med at alle syns det samme.
Men mener det er mye man kan gjøre foruten om å søte opp all maten. men funker sikkert ikke på alle.
Johannes har ikke vært lett av og til, da blir han tatt fra bordet og så får han tilbud senere. og noen dager har han spist lite, så er det tilbake til normalen igjen, jeg stresser overhodet ikke med det og han er sunn og frisk. han har også litt å gå på da... selv om han alltid har spist lite bruker han maten godt.
og aksel er jo heller ikke relativt liten, så han har jo litt å gå på han også, unger har perioder de ikke vil spise og så kommer matlysten tilbake, sånn er det med oss også. johannes hadde bare lagt på seg 30 gram på tre uker, men de er jo fryktelig aktive nå også.

Og Aksel har gått ned 440 g på 4 uker. Selv om eg har dypper brødet i fruktmos så vil han ikkje ha det for det. Og når legen sier han MÅ spise så begynner eg å bekymre meg litt.

ORIGINAL: eplemos

Og Aksel har gått ned 440 g på 4 uker. Selv om eg har dypper brødet i fruktmos så vil han ikkje ha det for det. Og når legen sier han MÅ spise så begynner eg å bekymre meg litt.

Oi, det var mye han hadde gått ned. Skjønner godt du bekymrer deg når legen sier at han må spise.

Vi som har matvrak av unger skal nå være glade for å slippe det styret med å "jobbe" under måltidene, her gaper jo Oliver uansett hva vi tilbyr han.
Som himmelblå var jeg også vanskelig med å få i mat, så er glad vi har fått en som spiser alt.

Back
Topp